Gå til innhold

Hissigpropp jeg også...

Anbefalte innlegg

Gjest Hatshepsut

Kan barnefødsler utløse noe _galt_ med hormonbalansen?

Hva med epidural og annen smertelindring ved fødsel? Har hørt dette er rene giften for kroppen?

Er også utrolig sint i pms perioder og har tatt sepia d30 uten noe serlig virkning. Må jeg leve med dette sinnet mitt resten av livet eller?

Kan det ha sammenheng med stoffskiftet? HJELLLLLP!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19895-hissigpropp-jeg-ogs%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Hatshepsut.

Barnefødsel er en belastning for balansen i hormonsystemet og det er en statistisk større sjangse for å få forskjellige former for stoffskifteproblemer etter en fødsel. Jeg har ikke hørt at dette har med epidural etc å gjøre. Derimot undertrykkes den normale syklus hormonelt av morkaken under svangerskapet og senere påvirker ammingen hjernens hormonregulering slik at mensen uteblir en periode. I denne perioden er det overhopning av stoffskifteproblemer og thyreoditter som er en autoimmun lidelse.

• 4 måneder senere...

Holder på å sjekke opp i hormonbalansen no, har vært igjennom det samme som deg. Pms vart kraftig forverra etter fødsel(Har ei jente på 2,5 år) Brukte ikkje smertestillande. Fekk også Sepia 200,funka ikkje. Fekk deretter Sepia M og kom over kneiken (Behandling for depresjon) Men fekk stygg hud av det så no vil eg ikkje ta det fleire gonger) Prøv nattlysolje i store doser i to måneder og se om det hjelper. (5-6 kapsler morgen kveld i 14 dager og deretter 2-3 kapsler morgen/kveld. Hvis du får hjelp må du gi en lyd for dette er et stort problem. (Eg blei bedre av nattlysolje og har prøvd alt, men måtte slutte for eg vart så trøtt av det)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...