fyrlykt Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Hvis jeg skriver f.eks. 14 i en celle, kan jeg be excel om å skrive abc i en annen da? Jeg har en del varenr. som skal gjøres om, og i stedet for å sitte og lete i lister tenkte jeg kanskje jeg kunne programmere excel til å gjøre det for meg. Altså at f.eks. 14 blir abc, 12 blir def osv. Hvilken formel skal jeg bruke da? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Eks, du har tallet i ruta B6 og skal ha bokstavene i Rute C6 Da blir formelen som du setter i ruta C6: Norsk versjon: =HVIS(B6=12;"abc";HVIS(B6=14;"def")) Med engelsk versjon bruker du IF istedet for hvis, så kan du fortsette med hvis helt til du ikke har flere tall og bokstavalternativ. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Eks, du har tallet i ruta B6 og skal ha bokstavene i Rute C6 Da blir formelen som du setter i ruta C6: Norsk versjon: =HVIS(B6=12;"abc";HVIS(B6=14;"def")) Med engelsk versjon bruker du IF istedet for hvis, så kan du fortsette med hvis helt til du ikke har flere tall og bokstavalternativ. Takk for hjelpa. :-) 0 Siter
fnutt Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 du kan f.eks. bruke "Søk/Erstatt". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.