Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på lasagne til middag i morgen og lurer på om noen kan svare meg på om det er ok å lage den i dag, sette den i kjøleskapet og så steke den i morgen.

Tenkte å spare litt tid når jeg kommer fra jobb i morgen.

Takker for alle svar!

Fortsetter under...

Skrevet

Ja det går fint, bare ha litt ekstra veske i den så den ikke blir tørr og stek den litt kortere tid enn det du vanligvis gjør, var en lang diskusjon om det her på søndag, noen mente den ble så tørr dagen etter, jeg syns den er best når den har stått over natten.

Skrevet

Sorry, så ikke at du hadde tenkt å steke den i morgen, men det går iallefall helt fint.

Gjest mummikusine
Skrevet

Selvsagt, det er jo det flotte med lasagne da, at den kan lages i forkant og stekes da den skal spises. Du lager den vel ikke fra pakke...?

Annonse

Skrevet

Selvsagt, det er jo det flotte med lasagne da, at den kan lages i forkant og stekes da den skal spises. Du lager den vel ikke fra pakke...?

Kom med oppskrift da :-)

Gjest mummikusine
Skrevet

Pleier å bruke 5-700 gram kjøttdeig, steker sammen med en hakket løk. Jukser og bruker Dolmio ekstra krydret tomatsaus som oftest da.

Ostesaus, hvit saus med revet cheddar, smak til med salt og muskat (4 spskj mel, 4 spskj smør, 1/2 dl melk).

Legg så lag på lag, ostesaus, kjøttsaus og pasta plater. Cheddar ost på toppen.

Skrevet

Pleier å bruke 5-700 gram kjøttdeig, steker sammen med en hakket løk. Jukser og bruker Dolmio ekstra krydret tomatsaus som oftest da.

Ostesaus, hvit saus med revet cheddar, smak til med salt og muskat (4 spskj mel, 4 spskj smør, 1/2 dl melk).

1/2 dl. melk? Skal vel være 1/2 ltr.?

Gjest mummikusine
Skrevet

1/2 dl. melk? Skal vel være 1/2 ltr.?

jepp, selvsagt skal det det:) Takk!

Skrevet

Nammy!

Skal ta og lage hjemmelaget lasagne en dag.

Nå ble jeg sulten.

Gjest papirtiger
Skrevet

En liten løk og hvitløk stekes blanke før ca 400 gram kjøttdeig brunes.

Tilsett en boks hermetiske tomater (gjerne med bassilikum og hvitløk), 2 ss tomatpure, salt/pepper, bassilikum, 2 laurbærblad, paprikakrydder, oregano. Eventuelt tørkede tomater i olje. Småkokes i minst 30 min.

Lag ostesaus med en blanding av jarlsberg og cheddarost :)

Skrevet

En liten løk og hvitløk stekes blanke før ca 400 gram kjøttdeig brunes.

Tilsett en boks hermetiske tomater (gjerne med bassilikum og hvitløk), 2 ss tomatpure, salt/pepper, bassilikum, 2 laurbærblad, paprikakrydder, oregano. Eventuelt tørkede tomater i olje. Småkokes i minst 30 min.

Lag ostesaus med en blanding av jarlsberg og cheddarost :)

Å sulten jeg ble!

Blir hjemmelaget lasagne på oss en av de nærmeste dagene :-)

Annonse

Skrevet

Jepp, det går helt fint. Da trenger du ofte kortere steketid, fordi væsken i sausene vil gjøre lasagneplatene myke mens den står i kjøleskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...