edlih Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg har lyst på lasagne til middag i morgen og lurer på om noen kan svare meg på om det er ok å lage den i dag, sette den i kjøleskapet og så steke den i morgen. Tenkte å spare litt tid når jeg kommer fra jobb i morgen. Takker for alle svar! 0 Siter
Aryane Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Ja det går fint, bare ha litt ekstra veske i den så den ikke blir tørr og stek den litt kortere tid enn det du vanligvis gjør, var en lang diskusjon om det her på søndag, noen mente den ble så tørr dagen etter, jeg syns den er best når den har stått over natten. 0 Siter
Aryane Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Sorry, så ikke at du hadde tenkt å steke den i morgen, men det går iallefall helt fint. 0 Siter
Gjest mummikusine Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Selvsagt, det er jo det flotte med lasagne da, at den kan lages i forkant og stekes da den skal spises. Du lager den vel ikke fra pakke...? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Selvsagt, det er jo det flotte med lasagne da, at den kan lages i forkant og stekes da den skal spises. Du lager den vel ikke fra pakke...? Kom med oppskrift da :-) 0 Siter
Gjest mummikusine Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Kom med oppskrift da :-) Pleier å bruke 5-700 gram kjøttdeig, steker sammen med en hakket løk. Jukser og bruker Dolmio ekstra krydret tomatsaus som oftest da. Ostesaus, hvit saus med revet cheddar, smak til med salt og muskat (4 spskj mel, 4 spskj smør, 1/2 dl melk). Legg så lag på lag, ostesaus, kjøttsaus og pasta plater. Cheddar ost på toppen. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Pleier å bruke 5-700 gram kjøttdeig, steker sammen med en hakket løk. Jukser og bruker Dolmio ekstra krydret tomatsaus som oftest da. Ostesaus, hvit saus med revet cheddar, smak til med salt og muskat (4 spskj mel, 4 spskj smør, 1/2 dl melk). Legg så lag på lag, ostesaus, kjøttsaus og pasta plater. Cheddar ost på toppen. 1/2 dl. melk? Skal vel være 1/2 ltr.? 0 Siter
Gjest mummikusine Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 1/2 dl. melk? Skal vel være 1/2 ltr.? jepp, selvsagt skal det det:) Takk! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Pleier å bruke 5-700 gram kjøttdeig, steker sammen med en hakket løk. Jukser og bruker Dolmio ekstra krydret tomatsaus som oftest da. Ostesaus, hvit saus med revet cheddar, smak til med salt og muskat (4 spskj mel, 4 spskj smør, 1/2 dl melk). Legg så lag på lag, ostesaus, kjøttsaus og pasta plater. Cheddar ost på toppen. Nammy! Skal ta og lage hjemmelaget lasagne en dag. Nå ble jeg sulten. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Kom med oppskrift da :-) En liten løk og hvitløk stekes blanke før ca 400 gram kjøttdeig brunes. Tilsett en boks hermetiske tomater (gjerne med bassilikum og hvitløk), 2 ss tomatpure, salt/pepper, bassilikum, 2 laurbærblad, paprikakrydder, oregano. Eventuelt tørkede tomater i olje. Småkokes i minst 30 min. Lag ostesaus med en blanding av jarlsberg og cheddarost 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 En liten løk og hvitløk stekes blanke før ca 400 gram kjøttdeig brunes. Tilsett en boks hermetiske tomater (gjerne med bassilikum og hvitløk), 2 ss tomatpure, salt/pepper, bassilikum, 2 laurbærblad, paprikakrydder, oregano. Eventuelt tørkede tomater i olje. Småkokes i minst 30 min. Lag ostesaus med en blanding av jarlsberg og cheddarost Å sulten jeg ble! Blir hjemmelaget lasagne på oss en av de nærmeste dagene :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jepp, det går helt fint. Da trenger du ofte kortere steketid, fordi væsken i sausene vil gjøre lasagneplatene myke mens den står i kjøleskapet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.