Gå til innhold

Hvorfor valgte dere det nicket dere har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kaller meg for det i perioder... litt sånn kosenavn :-)

Grunnen til at han begynte med det var vel at når jeg har latterkrampe, får jeg litt sånn astmatisk piping og prusting :-)

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• annegunn

7

• Aryane

5

• Glimtipper

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde totalt dilla på sagaen av isfolket da jeg registrerte meg.

Shira var opptatt, men tydligvis ikke i bruk.

Og etter ha prøvd ørten forskjellige nick som ikke var ledige, la jeg til 12 bak.

Grunnen til 12 er at jeg er 12 år gammel.....

He he, neida. Men 12 brukte jeg i flere sammenhenger på nick, når jeg ikke fikk bruke det jeg ville.

Har mangen ganger lurt på og bytte nick, men nå er det liksom blitt meg, og mangen kjenner meg her inne nå.

Skrevet

Vi som visste om ham, kalte minstemann for laban så lenge han var en hemmelighet i magen min - og det var han lenge, av forskjellige grunner. Jeg begynte å vanke her da jeg var gravid med ham.

Jeg fant på kallenavnet fordi gynekologen min sa "på det stadiet likner de en seigmann", mens han kjørte ultralyden.

Seigdamer fantes det ikke på den tiden, ellers hadde jeg kanskje kalt meg labine. Det er en annen her med det nicket nå.

Og så liker jeg koplingen til "en skikkelig laban" o.l. Jeg er ikke spesielt hekta på seigmenn og er ikke noe spøkelse :-)

Skrevet

Gyda er et av de verste navnene jeg kan tenke meg (tilgi meg om du heter det du som leser dette), og et kallenavn jeg brukte i tilfeldige sammenhenger på folk rundt meg en lang periode.

Egentlig et litt selvmotsigende argument - tenk å kalle seg noe man misliker sånn ...

(Men så var Gyda gift med Harald Hårfagre - og historien forteller at det var hun som var drivkraften bak Haralds jobb med å samle Norge - hehe.)

Skrevet

Hadde en utrolig kjær venn på gymnaset som av en eller annen grunn kalte meg Lillemus, nei det var aldri noe seksuelt mellom oss, det lengste vi strakk oss var vel å gi hverandre en klem. :o) Han var virkelig spesiell, helt annerledes enn alle de andre bråkjekke guttevalpene på den alderen.

Da jeg begynte på dol for hundre år siden fant jeg et gammelt bilde av ham der han hadde skrevet "Til Lillemus" på baksiden og da var det gjort. :o)

Skrevet

Aner ikke, det bare poppet opp i hodet mitt - også ble det.

Skrevet

Fordi jeg er Pixies fan på min hals og en av favoritt låtene heter Velouria.

Skrevet

Jeg har brukt dette nicket på irc siden tidenes morgen. Jeg ville ha noe kjønnsnøytralt, derav "borger" på fransk.

Skrevet

Fant det i en av favorittfilmene mine. Men det var maaange navn å velge mellom der. ;o)

Helt klart mange bra der, det er en knallfilm og høyt oppe på favorittlista.

What's your name?

Butch!

What does it mean?

I'm American honey, our names don't mean shit!

;)

Skrevet

Jeg var veldig aktiv her inne for ca 6 år siden da jeg var gravid med minsten, og en stund etter jeg fikk ham. Men så ble det vel for travelt, så det dabbet helt av. Etter at jeg flyttet fra eks'en kom jeg plutselig til å tenke på dol igjen, men tror du jeg husket nicket? Så da bare prøvde jeg flere nick til jeg endelig fant et som ikke var reservert, så jeg har i grunnen ingen tilknytning til det navnet.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å bruke Tomine, etter oldemor, men det brukte min niese som nick. Så da gikk jeg litt lenger tilbake og valgte å bruke tippoldemor's navn istedenfor.

Jeg har hatt det som nick i 6-7 år nå, og har blitt veldig glad i det navnet.

Skrevet

En venninne som ofte kommer til meg for å lufte tankene sine, ga meg dette navnet. Hun mente å si Klara Klok, men så ble det Klara Ku (Q).

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvorfor du kaller deg for det... Aldri sett at du svarer på disse "hvorfor heter du ditt eller datt på dol"-trådene.

Betyr det at jeg må finne frem kvinnelisten for å få det ut av deg?

;)

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvorfor du kaller deg for det... Aldri sett at du svarer på disse "hvorfor heter du ditt eller datt på dol"-trådene.

Betyr det at jeg må finne frem kvinnelisten for å få det ut av deg?

;)

He-he! Nei, forklaringen er enkel: Det dukket opp i hodet og var ledig :-)

Skrevet

He-he! Nei, forklaringen er enkel: Det dukket opp i hodet og var ledig :-)

Okey :)

Det er flott å se på. Stilfullt. mil. Enkelt og greit. Klinger også godt.

Skrevet

Jeg var veldig aktiv her inne for ca 6 år siden da jeg var gravid med minsten, og en stund etter jeg fikk ham. Men så ble det vel for travelt, så det dabbet helt av. Etter at jeg flyttet fra eks'en kom jeg plutselig til å tenke på dol igjen, men tror du jeg husket nicket? Så da bare prøvde jeg flere nick til jeg endelig fant et som ikke var reservert, så jeg har i grunnen ingen tilknytning til det navnet.

Var det ikke det hun bestevenninnen til Emmanuelle het?

Evt Ariane?

Jeg minnes ihvertfall på min ungdoms vårs nitide lesing av boken når jeg ser ditt nick!

;-)

Skrevet

Hadde en utrolig kjær venn på gymnaset som av en eller annen grunn kalte meg Lillemus, nei det var aldri noe seksuelt mellom oss, det lengste vi strakk oss var vel å gi hverandre en klem. :o) Han var virkelig spesiell, helt annerledes enn alle de andre bråkjekke guttevalpene på den alderen.

Da jeg begynte på dol for hundre år siden fant jeg et gammelt bilde av ham der han hadde skrevet "Til Lillemus" på baksiden og da var det gjort. :o)

Jeg forbinder nicket ditt med "Askepott og Lillemus meg" (dukketeater på barne-tv på 70-tallet!*S*)

Skrevet

Vi som visste om ham, kalte minstemann for laban så lenge han var en hemmelighet i magen min - og det var han lenge, av forskjellige grunner. Jeg begynte å vanke her da jeg var gravid med ham.

Jeg fant på kallenavnet fordi gynekologen min sa "på det stadiet likner de en seigmann", mens han kjørte ultralyden.

Seigdamer fantes det ikke på den tiden, ellers hadde jeg kanskje kalt meg labine. Det er en annen her med det nicket nå.

Og så liker jeg koplingen til "en skikkelig laban" o.l. Jeg er ikke spesielt hekta på seigmenn og er ikke noe spøkelse :-)

laban er jo et passende kallenavn på mange mødre, er det ikke? *S* Vi "strekker oss litt lenger" rett som det er! :-)

Skrevet

Jeg hadde akkurat sett Oppdrag Nemo. Der var det en skravlete, glemst fiskedame som het Dory. fikk sansen for henne...

Så da kalte jeg meg Dory:)

For jeg også skravler fælt til tider, hehe.

Dory i filmen minner meg bittelitt om en dame jeg kjenner! :-) Kanksje det er deg? *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...