Gå til innhold

Alkoholiker og ernæring..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mors eldste bror ligger under for onkel Alkohol, og matinntaket er deretter....det går 72 halve pils i uka, 2 skiver brød om dagen + middag m vin på søndag.

Ikke det helt store å rope hurra for med andre ord..... Derimot elsker han muffins m sjokolade, munker m rosiner og eplekake.

Det jeg er på jakt etter, er oppskrifter på ovennevnte kaker, men med tettere næringsinnhold. F.eks bytte ut hvetemelet med grovere mel etc.

Jeg er klar over at dette ikke er optimal diett for alkoholikere med vitaminmangel og neuropati, men hva skal man gjøre da??? Bestemora mi går ut av sitt gode skinn av bekymring over mannen......

Så, jeg legger gubbens skjebne i Dolernes kapable taster :)

klem

Angela1365380318
Skrevet

Alkoholikere får ofte korsakoffs (er ikke helt sikker på om det staves slik) fordi de får for lite b vitaminer over tid, dette er en hjærneskade og ingen gigantisk mengde på b vitaminer i verden kan rette opp skaden når den først har skjedd.

Han må ta saken i egne hender å passe på seg selv, at han spiser rett og nok. Og sefølgelig om han var litt fornuftig oppsøke hjelp for alkoholproblemene. Om du lager noe sundt og næringsrikt, er du sikker på at han kommer til å spise det og ikke sjokolademuffins?

Skrevet

Alkoholikere får ofte korsakoffs (er ikke helt sikker på om det staves slik) fordi de får for lite b vitaminer over tid, dette er en hjærneskade og ingen gigantisk mengde på b vitaminer i verden kan rette opp skaden når den først har skjedd.

Han må ta saken i egne hender å passe på seg selv, at han spiser rett og nok. Og sefølgelig om han var litt fornuftig oppsøke hjelp for alkoholproblemene. Om du lager noe sundt og næringsrikt, er du sikker på at han kommer til å spise det og ikke sjokolademuffins?

Det var jo derfor jeg var på jakt etter hjelp til å kunne manipulere oppskrifter på "godsaker" da......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...