Gå til innhold

Bryllupsmeny

Anbefalte innlegg

Gjest jente24år
Skrevet

Hei

Min kjære og jeg har planer om å gifte oss neste år, i slutten av august eller begynnelsen av september. Vi lurer nå litt på hva vi vil ha på menyen den dagen. Tenker på 3 retters middag. Hva hadde dere? eller hva har dere spist i bryllup? Vi skal antakelig ha 2 kokker til å lage maten.

Skrevet

De to siste gangene jeg har vært i bryllup, var det kald laks m tilbehør. Sist var det blomkålsuppe til forrett og fløtepudding m jordbærsaus til dessert. jeg synes det var kjempegodt

Gjest suggestion:)
Skrevet

Når min søster giftet seg hadde de:

Forrett: melon og spekeskinke

Hovedrett: lammestek med fløtegratinerte poteter og grønnsaker

Dessert: is med varme bjørnebær

Det var kjempegodt!!!

Skrevet

Hva liker dere da? Kjøtt/fisk? I august/september er det mange ferske, norske råvarer som er på sitt beste, både fra dyre- og planteriket. Snakk med kokken og vurder også kapasitet/antall gjester for å finne en best mulig sammensetning av varme og kalde retter. Tenkt smaker, konsistenser og farger. Men først og fremst - retter dere liker av best mulig råvarer satt sammen til en helhet som gjør måltidet til noe minneverdig.

Skrevet

Da vi giftet oss hadde vi en kyllingsalat som forret. Kyllingen var med røyksmak, og ellers var det en vanlig grønn salat til. Frisk og enkelt.

Til hovedrett hadde vi reinsdyrsteik med poteter og deilig brun saus, og kokte grønnsaker til. Kokken vår stekte steika helt perfekt. Den nesten smeltet på tunga. Mmmmmmm.

Til dessert hadde vi frukt og is som var dandert som følger:

1/4 ananas til hver som var skåret i terninger og lagt på plass i skallet - med det grønne på. (Dekorativt.)

Jordbær saus under et par kuler med vaniljeis. Pynt var friske jordbær, kiwi og annen dekorativ frukt.

Deilig og friskt etter en mektig middag.

For oss var det verdens beste bryllupsmiddag!

Skrevet

Greit med en forrett som kan gjøres istand tidligere på dagen. F.eks. rekecoctail.

Dessert: Varm eplekake m.is. Greit for kokker + kjempegodt.

Hovedrett??????

Skrevet

Vi hadde blomkålsuppe, indrefilét med fløtegratinerte poteter, og bjørnebæris med varme bjørnebær til dessert.

Kjempegodt! Det viktigste syns jeg er at det smaker hjemmelaget, ikke masseprodusert.

Skrevet

For å være sikker på at det skulle være noe som de fleste likte, så kjørte vi en rimelig "safe" og barnevennlig meny.

Forrett: Tomatsuppe med eggbåter

Hovedrett: lammestek med grønnsaker, fløtegratinerte poteter og tyttebærsyltetøy

Dessert: karamellpudding med karamellsaus

Nammenamm, nå ble jeg sulten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...