Gå til innhold

Hysteri

Anbefalte innlegg

Hysteri

Vi er islutten av sektiårene, min kone og jeg. Kjører vi bil, jeg kjører, hyler og skriker hun for alt hun ser på veien. Er det en buss hundrevis av meter foran oss, skriker hun om at jeg ikke må kjøre forbi. Kommer det en buss eller et annet stort kjøretøy opp på siden av oss, det skjer ofte - for jeg får ikke lov å kjøre fort, så er det som om hun kvæles, får pustevansker og hyler. Kan ikke kjøre i nærheten av kaikanten ved båthavna. Panikken er like stor. Er ellers engstelig for alle lyder hun hører. HVA ER DET spør hun om for den minste ting. Det er selfølgelig synd på henne, men hun vil ikke snakke med legen sin om dette. Det blir for ofte konflikter oss i mellom på dette viset så noe må gjøres, men hva? Har du noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199759-hysteri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har nok angst, og sannsynligvis er hun litt "treg" slik at alt virker å foregå for fort for henne. Kanskje hun også har litt dyrlig syn slik at hun trenger litt lenger tid på å vurdere en situasjon, mens du kanskje vurderer raskere og dermed handler/kjører raskere.

Jeg mener at du absolutt må ta hensyn til henne og avpasse farten og ikke ta sjanser i trafikken ol. Kjør rolig.

La henne få føle seg trygg. Men be henne samtidig om å prøve å slappe av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199759-hysteri/#findComment-1414527
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...