Gå til innhold

Hvis man blir utsatt for en ulykke , hvordan blir pårørende varslet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

uffda, hva var det som skjedde med han da?

Han spilte fotball i regnevær. ;) Men nå har han vært her hjemme med meg et par mnd da, og det er jo koselig.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

så hvis jeg skulle bli utsatt for en ulykke så er det da politiet som kan fortelle hvem familien min er? jeg bor for meg selv og har ikke samme folkeregistrert adresse som mine foreldre.

Så politiet sitter med oppysninger som ikke er tilgjengelige for andre?

Politiet i seg selv sitter ikke med opplysningene, men de har større tilgang til folkeregisteret enn det ansatte på sykehus har. Det gjør at de kan finne nærmeste familie, tidligere bosteder, etc.

Skrevet

"Krisenummer på mobilen

En kampanje om å legge inn kontaktinformasjon til de nærmeste på mobilen under samme navn har nådd Norge.

East Anglian Ambulance Service i England lanserte en kampanje etter terrorangrepene i England. Tanken er at alle skal legge kontaktinformasjon til de nærmeste under navnet ICE på mobiltelefonen.

ICE står for ”In Case of Emergency”, og skal gi medisinsk personell enkel tilgang til ekstra informasjon fra de som kjenner deg best hvis du skulle bli utsatt for en ulykke. For medisinsk personell er det ikke umiddelbart enkelt å forstå at ”Frank” er den personen som vet mest om deg.

Legger du til et ICE-nummer på mobilen kan medisinsk personell fra hele verden enkelt finne frem til dine nærmeste pårørende.

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article425204.ece

Oi, det var smart!

Skrevet

Oi, det var smart!

Ja, i alle fall om dette virkelig blir en utbredt måte å registrere sine nærmeste på, slik at både folk flest og ambulansepersonell (og andre redningsfolk) faktisk bruker dette så.

Skrevet

"Krisenummer på mobilen

En kampanje om å legge inn kontaktinformasjon til de nærmeste på mobilen under samme navn har nådd Norge.

East Anglian Ambulance Service i England lanserte en kampanje etter terrorangrepene i England. Tanken er at alle skal legge kontaktinformasjon til de nærmeste under navnet ICE på mobiltelefonen.

ICE står for ”In Case of Emergency”, og skal gi medisinsk personell enkel tilgang til ekstra informasjon fra de som kjenner deg best hvis du skulle bli utsatt for en ulykke. For medisinsk personell er det ikke umiddelbart enkelt å forstå at ”Frank” er den personen som vet mest om deg.

Legger du til et ICE-nummer på mobilen kan medisinsk personell fra hele verden enkelt finne frem til dine nærmeste pårørende.

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article425204.ece

så jeg ikke misforstår dette her.. Skal man bare legge til et pårørendenummer under navnet ICE på kontakter?

Skrevet

så jeg ikke misforstår dette her.. Skal man bare legge til et pårørendenummer under navnet ICE på kontakter?

Ja, et eller flere nummer (mobil/hjem/jobb osv) under kontaktoppføring ICE, eller ICE - Kari, ICE - Ola osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...