Mihra Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg har en kjent bipolar 2 lidelse. Jeg tar Lamictal og har vært helt fri for depresjon i over ett år. Jeg har aldri vært manisk, men får veldig negative reaksjoner av antideppresiva, og blir en form for manisk av dem. Blir aggresiv, alt må skje med en gang og jeg slutter å sove. Jeg flyttet for en god stund siden, men er nå på ferie til hjembyen min. Problemet er at jeg plutselig ikke får sove. Jeg sov 4 timer natt til fredag, og siden det har jeg ikke sovet mer enn kanskje 3 timer, fordelt på flere forsøk på å sove. Jeg vet at jeg ikke har sovet mer enn jeg tror fordi jeg hele tiden er oppe og er på do, drikker vann, spiser litt osv. Jeg har ingen følelsesmessige forandringer. Verken oppe eller nede. Men jeg vet at søvnmangel ikke er noe godt tegn for oss som har bipolar lidelse. Det var i hjembyen min jeg fikk psykiatrisk behandling når jeg var syk, derfor er jeg godt kjent på sykehuset her. Jeg er redd for hva konsekvensen av å ikke sove så lenge vil bli, men jeg føler ikke at jeg kan ringe bort å kreve å få snakke med vakthavende bare fordi jeg ikke får sove heller. Jeg føler meg jo helt fin! Håper noen her kan komme med noen råd. Jeg bruker sobril som evt medisin, men bruker veldig lite. Flere uker mellom hver gang og ofte bare 5 mg. Tok 20mg her en kveld for å få sove, men merket ingen forandring. Hva skal jeg gjøre? Satse på at det går over av seg selv snart? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199808-s%C3%B8vnmangel-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest profile Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har ikke noen veldig gode råd, annet enn pass på å ihvertfall ikke spise noe søtt dersom du ønsker å sove. Egentlig tror jeg ikke det er gunstig for søvn å spise noe rett før en har tenkt å legge seg. Det er ihvertfall min erfaring. Selv forsøker jeg å ikke drikke så mye før jeg legger meg heller, ellers kan det bli til at det blir mange turer opp på toalettet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199808-s%C3%B8vnmangel-nhd/#findComment-1416649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.