Gjest nytt hus 2006 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 vi skal endre på huset og heve taket for å utvide en etasje osv + endre fasade + fikse opp stue og gang. Vi skal bruke arkitekt og lurer på om dere har erfaring med dette til et slikt prosjekt. Hva betalte dere og hva gjorde dere. Satte dere bort hele jobben Vi bor i Akershus 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vi brukte en arkitekt til å tegne nytt hus til oss - en venn av familien så det har vi ikke betalt noe for, men timeprisen ligger på rundt en tusenlapp om jeg ikke husker helt feil... Og det koster MANGE penger - det er bare å ta høyde for med en gang Så hadde vi en entreprenør til å bygge - betalte om lag ti mill for det. Men det er stort hus da, 3 etasjer av 160m2... 0 Siter
collins Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Det finnes massevis av tegnekontorer rundt omkring, som er vel så fine å ha med å gjøre som snørrhovne arkitekter som hver gang de tar i blyanten skal skape et monument over seg sjøl. Arkiteker er patetiske figurer uten byggeteknisk kunnskap. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Det finnes massevis av tegnekontorer rundt omkring, som er vel så fine å ha med å gjøre som snørrhovne arkitekter som hver gang de tar i blyanten skal skape et monument over seg sjøl. Arkiteker er patetiske figurer uten byggeteknisk kunnskap. Det var da voldsomt. Si meg, er du bygningsingeniør? 0 Siter
collins Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Det var da voldsomt. Si meg, er du bygningsingeniør? Jeg jobber med eiendomsutvikling, og eiendomsinvesteringer, og har sett litt for mange arkitekter uten respekt for den oppdragsgiveren som betaler lønna deres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.