Gå til innhold

Arkitekt - bygge om huset

Anbefalte innlegg

Gjest nytt hus 2006
Skrevet

vi skal endre på huset og heve taket for å utvide en etasje osv + endre fasade + fikse opp stue og gang.

Vi skal bruke arkitekt og lurer på om dere har erfaring med dette til et slikt prosjekt.

Hva betalte dere og hva gjorde dere.

Satte dere bort hele jobben

Vi bor i Akershus

Skrevet

Vi brukte en arkitekt til å tegne nytt hus til oss - en venn av familien så det har vi ikke betalt noe for, men timeprisen ligger på rundt en tusenlapp om jeg ikke husker helt feil...

Og det koster MANGE penger - det er bare å ta høyde for med en gang :)

Så hadde vi en entreprenør til å bygge - betalte om lag ti mill for det. Men det er stort hus da, 3 etasjer av 160m2...

Skrevet

Det finnes massevis av tegnekontorer rundt omkring, som er vel så fine å ha med å gjøre som snørrhovne arkitekter som hver gang de tar i blyanten skal skape et monument over seg sjøl. Arkiteker er patetiske figurer uten byggeteknisk kunnskap.

Jeg er en annen
Skrevet

Det finnes massevis av tegnekontorer rundt omkring, som er vel så fine å ha med å gjøre som snørrhovne arkitekter som hver gang de tar i blyanten skal skape et monument over seg sjøl. Arkiteker er patetiske figurer uten byggeteknisk kunnskap.

Det var da voldsomt. Si meg, er du bygningsingeniør?

Skrevet

Det var da voldsomt. Si meg, er du bygningsingeniør?

Jeg jobber med eiendomsutvikling, og eiendomsinvesteringer, og har sett litt for mange arkitekter uten respekt for den oppdragsgiveren som betaler lønna deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...