Gå til innhold

NHD og andre:Kan man bli psykotisk av medisin?

Anbefalte innlegg

Går på 375 mg Efexor og 125 mg Lamictal.Føler meg så utenfor og anderledes etter at jeg begynte med dette,og av og til føles det som om jeg lever i en verden for meg selv.

Selv om jeg også har god virkning av medisinen,(mer arbeidslyst osv.)har jeg helt sluttet å være sosial,bryr meg ikke om å være sammen med andre i det hele tatt.

Men det værste er denne følelsen av "fremmedgjøring".

Fortsetter under...

Hei! :)

Jeg vet ikke så mye om psykose og medisiner. Håper du får oppfølging av lege og forteller hvordan du har det. Kanskje du kan få tatt en serumkonsentrasjonsprøve for å se hvor mye av legemidlene du har i blodet, hvis noe er en slags avflatning du opplever.

klem

Hei! :)

Jeg vet ikke så mye om psykose og medisiner. Håper du får oppfølging av lege og forteller hvordan du har det. Kanskje du kan få tatt en serumkonsentrasjonsprøve for å se hvor mye av legemidlene du har i blodet, hvis noe er en slags avflatning du opplever.

klem

Takk for svar Cathlin!

Ja, det er både avflating og følelsen av å være i en annen verden, som plager meg.

Det er jo mdisinene som gjør det,men jeg har også fått god hjelp av å bruke dem,så jeg burde vel ta det som det er.

Trodde at Lamictalen skulle få meg litt mer stabil,men følelsene svinger mye enda syns jeg.

Setter pris på at du svarte Cathlin,håper det går bra med deg. :))

Takk for svar Cathlin!

Ja, det er både avflating og følelsen av å være i en annen verden, som plager meg.

Det er jo mdisinene som gjør det,men jeg har også fått god hjelp av å bruke dem,så jeg burde vel ta det som det er.

Trodde at Lamictalen skulle få meg litt mer stabil,men følelsene svinger mye enda syns jeg.

Setter pris på at du svarte Cathlin,håper det går bra med deg. :))

Ja, det høres plagsomt ut.

Kjenner meg igjen i følelsene av å være utenfor og i en egen verden. Får det en del i forbindelse med angst og når jeg "trekker meg tilbake".

Håper du får vettuge råd om dette.

Du er så hyggelig, så det er alltid fristende å hilse på deg:)

Annonse

Ja, det høres plagsomt ut.

Kjenner meg igjen i følelsene av å være utenfor og i en egen verden. Får det en del i forbindelse med angst og når jeg "trekker meg tilbake".

Håper du får vettuge råd om dette.

Du er så hyggelig, så det er alltid fristende å hilse på deg:)

Tusen takk for de fine ordene Cathlin!Det samme gjelder for deg!

Det er utrolig hva noen gode ord kan gjøre!

Takk igjen.

*klem* hvis du vil ta imot.

mvh

Les i felleskatalogen.

Så vidt jeg har sett kan man få psykiske forstyrrelser av nesten alle medesiner mot psykiske forstyrrelser.

Så hvis man ikke ER syk, så blir man det i alle fall.

Bruk heller Omega-3

(selolje, fåes kjøpt i helsekostbutikk)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...