Gå til innhold

NHD; Posttraumatisk stress-syndrom

Anbefalte innlegg

Jeg har fått diagnosen posttraumatisk stress-syndrom etter flere vanskelige psykiske og fysiske sykdommer med tøffe behandlinger, og også etter voldtekt der det var stor fare for hiv- og hepatittsmitte. Hvilke behandlingsmetoder fins, og blir man frisk av det? Sikkert et dumt spørsmål, men alle svar er bedre enn usikkerhet... Bør jeg vurdere innleggelse på psykiatrisk institusjon eller kan jeg bare snakke med psykologen min om det?

Fra stresset

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199889-nhd-posttraumatisk-stress-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så langt du klarer bør du unngår innleggelser. Dersom du kan få god, regelmessig & langvarig behandling poliklinisk vil jeg absolutt råde deg til dette.

Det kan, og vil mest sannsynlig, komme perioder hvor du kan trenge mer hjelp og støtte rundt deg da kan det være en kortvarig innleggelse vil kunne være til hjelp. Men har du en nær og støttende familie, gode venner.. i det hele tatt et godt nettverk kan det være dette vil gjøre deg vel så godt som noen innleggelser.

Så langt du klarer bør du unngår innleggelser. Dersom du kan få god, regelmessig & langvarig behandling poliklinisk vil jeg absolutt råde deg til dette.

Det kan, og vil mest sannsynlig, komme perioder hvor du kan trenge mer hjelp og støtte rundt deg da kan det være en kortvarig innleggelse vil kunne være til hjelp. Men har du en nær og støttende familie, gode venner.. i det hele tatt et godt nettverk kan det være dette vil gjøre deg vel så godt som noen innleggelser.

Tusen takk for svar!! Tror nok det er best å unngå innleggelser i størst mulig grad ja, kan jo bli negativt påvirket av å være sammen med kun andre m psykiske problemer. Ikke misforstå - har psykisk syke venner, men vi snakker minst mulig sykdom og mest mulig "normale" ting...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...