inkink Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei igjen... lurer på noen ting angående cipralex. Har nå brukt dem i et halvt år, uten nevneverdig virkning, bortsett fra litt mere likegyldighet i de første timene etter at jeg har tatt dem. Jeg har alltid tatt dem på kvelden, da jeg hadde megastore bivirkninger da jeg startet, og har fortsatt med det. Men på grunn av veldig drømmesøvn som blir revet over av ringeklokken ved sjutiden om morgenen, har jeg nå begynt å ta dem tidligere på kvelden. Og som sagt oppdaget at jeg er litt mere avslappet en stund etter inntak. Men neste morgen er alle bivirkningene der igjen. Hangover, konstant trøtthet, kroppen tung som bly og helt uten energi, sterk varmefølelse, frigid, svimmel og generellt uvel. Fikk og får pannikkangst anfall av dem. Slik varer det hele dagen. Mange av disse problemene hadde jeg før jeg begynte og, de var faktisk grunnen til at jeg begynte. Bortsett fra panikkangfall,frigiditet og varmefølelse/svetting. De kom med cipralex. Og de andre symptomemene er som sagt blitt verre. Nå vil min RL psykiater at jeg skal seponere, noe jeg ikke tør på grunn av abstinensene jeg venter meg. Har prøvd ssri før og hadde et H....med seponering. Og som du kanske husker fikk jeg veldig "forgiftningsfølelse" da jeg startet opp med cipralex. Var ikke så ille i oppstart på seroxat og anafranil. Men seponeringen var som sagt et h...med begge de to. Er også redd for at jeg har satt igang en prosess som bør fortsette en stund. Du sa engang minst ett år. Er redd jeg skal få det verre enn verst ved å avslutte for tidlig. At kroppen vil reagere voldsomt selv med forsiktig nedtapping?. Har sett du har skrevet at det er rett tilbake hvis man avslutter bahandlingen for raskt. For selv om jeg stort sett har bivirkninger så har jeg også som sagt et par tre fire timer som er ikke er så ille rett etter inntak. Så de virker jo litt. Selv om bivirkningene er mye større. Så til hovedspørsmålene: Helbreder denne serotininen og får balanse i hjernen mot angst??? Eller blir du (noen) bedre mens de bruker dem og endrer tankemønster??.--- At ikke medisinen i seg selv virker lenger enn du bruker dem??. For hvis ssri gjør noe på sikt med serotininen i hjernen til det bedre, så tør jeg ikke slutte før det har gått minst ett år. Og en ting til jeg har lurt litt på: siden jeg er blitt verre av mine plager med ssri, og i grunnen har slitt i mange år med de symptomene som står angitt som bivrkninger på ssri---, kan jeg ha for mye serotinin naturlig--- kan ubalansen være den veien?? Har aldri kommet lenger opp enn 7,5 mg på grunn av alle bivirkningene. Men siste serumsmåling var på 40, og jeg skulle således være godt innefor virkeområdet. RL psykiatikeren somjeg treffer hver tredje mnd, mener det er rart jeg har såpass høyt nivå på så lav dose?? Hva mener du?? Og til sist kan serotinin gi skader på sikt, når en reagerer så sterkt på det som jeg?? Min diagnose er gad med somatisering. Det som var ment som et kort spørsmål,ble nå til et rotete og langt innlegg. Håper allikevel du skjønner og håper på svar. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199933-nhd-helbreder-ssri-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.