Gjest silje therese Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg er ei jente på 22 år. Jeg har opplevd mye vondt i livet. Alt fra skilsmisse, lillesøster døde, misstanke om voltekt offer som 7 åring, skisofren mor, flyttet 23 ganger, jerneskadet lillesøster, en svirrende kristen far med mere.... Jeg er en av de som nekter og gi opp. Og denne gangen trenger jeg hjelp utenfra. For er det noe jeg har klar er det å passe på meg selv. Men siden i sommer har jeg gått rundt med en uro i kroppen, helt uforklarlig kan jeg begynne å gråte.Jeg er ofte sint og sur, men den normale meg er alltid blid. Jeg føler verden går i mot meg hele tiden og lurer på når jeg kommer ut av elendigheten. Jeg begynnte å trene for å få bedre matlyst og danse for å få opp humøret men det hjelper ikke. Jeg klarer det ikke alene, jeg tør ikke vente til det går over, tenk om jeg blir gal. Jeg har verdens beste kjæreste og han er en av de heldige. Han er så uskyldig og beskyttet. Den eneste bekymringen hans i verden er meg. Han spør ikke, ,men øynene viser det. Jeg har ikke fortalt hvordan jeg har det, det er så vanskelig. Jeg er student og har sjekket priser hos psykiolog, men akkurat nå har jeg ikke penger til det, men jeg trenger hjelp nå!Kan du peile meg inn på hva det kanskje kan være med meg? Eller gi meg tips på hva jeg kan gjøre? Hilsen jente 22 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199994-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 En ekte fighter er du. Jeg skjønner at du gjerne vil klare dette selv, og alt det du klarer å gjøre for å "forebygge" er flott! Men jeg tror likevel at du trenger mer hjelp. Du er student, undersøk på skolen om der finnes rådgiver/psykolog for studentene. Finnes ikke det bør du ta kontakt med fastlegen din og be om en henvisning til en behandler som har driftstilskudd. Egenandelen ligger i dag på ca 1500-1550Kr. "Vanlig" sats hos en behandler med driftst. ligger på 275,- per time. Jeg håper du klarer å finne penger til dette. Er vedkommende behandler litt rund i kantene kan det være du kan få en regning med hjem som du kan betale "etterhvert" (altså du slipper å betale akkurat den dagen du er til behandling). Krysser fingrene for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199994-hjelp/#findComment-1417077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille engel Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei. Har selv vært student med behov for hjelp i en veldig vanskelig situasjon.. sosialrådgiver var da utrolig hjelpsom, og jeg fikk prate med henne, og hun hjalp meg å komme i kontakt med lege og videre psykiatrisk poliklinikk. husker ikke helt hva d kostet, men jeg fikk relativt rask hjelp fordi det gikk ut over studier. lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199994-hjelp/#findComment-1419388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.