Gå til innhold

Om underslag

Gjest ikke noe ålreit

Anbefalte innlegg

Gjest ikke noe ålreit
Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette...

Saken er at en bekjent av meg har begått underslag i en større forening som vi begge er med i. Jeg skal ikke nevne beløp, men man får vel kjøpt en halv enebolig for summen som er borte. En stor sum, altså. Antakelig har det pågått over mange år.

Vedkommende har forfalsket eksisterende regninger, i tillegg til å presentere falske regninger. Denne personen har bla. underskrevet flere kvitteringer med mitt navn. Vedkommende har tom. tilegnet seg et 5-sifret beløp, betegnet på kvittering som et lån til mitt firma. Det lånet har jeg aldri mottatt! Ei heller har jeg bedt om det, så det har gått rett i vedkommendes lommer.

Jeg kan dokumentere absolutt alt jeg har fått av penger fra denne foreningen, det er ikke noe problem og det har jeg alt gjort. Det er ikke så mye.

Dette er en forening som også jeg har stått på for, skaffet mange nye medlemmer, gitt mye gratis, brukt masse tid på foreningsarbeid, jeg har også vært snill og ikke forlangt å få igjen for alt jeg har lagt ut penger for, + mye mer. Jeg sitter ikke i styret, er bare vanlig medlem.

Hele saken er nå oversendt politiet og så får vi se hva som kommer ut av det. Men jeg føler meg så skuffet, såret og på en måte misbrukt. Er det andre som har opplevd noe lignende?

Skrevet

Skjønner at dette er svært sårende og skuffende, det har du grunn til å føle også.

Det er alltid ille å underslå penger, men enda verre er det å underslå fra en frivillig organisasjon. Det er ekstra dårlig gjort fordi andre medlemmer har stått på og jobbet gratis, så kommer det en tulling å forsyner seg av kassa.

Men nå vil forhåpentlig politiet ta saken.

Har han sagt eller reagert noe selv da?

Gjest ikke noe ålreit
Skrevet

Skjønner at dette er svært sårende og skuffende, det har du grunn til å føle også.

Det er alltid ille å underslå penger, men enda verre er det å underslå fra en frivillig organisasjon. Det er ekstra dårlig gjort fordi andre medlemmer har stått på og jobbet gratis, så kommer det en tulling å forsyner seg av kassa.

Men nå vil forhåpentlig politiet ta saken.

Har han sagt eller reagert noe selv da?

Jeg vet ikke om vedkommende har reagert på dette, har ikke hatt kontakt med personen og det frister heller ikke akkurat nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...