Schtine Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Hey! Jeg har en venninne som i det siste har opplevd å plutselig bli veldig tungpustet, og det at hjertet slår fort. Hun får også vondt i brystet. Jeg lurer på om dette er ett lite angstanfall, fordi hun og kjæresten har det litt vanskelig nå, og hun sa hun pleide å få det når hun tenkte på han og deres situasjon. Det som pleier å hjelpe henna er å ta en røyk, da begynner hun å puste normalt igjen. 0 Siter
thinkerbell Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Mja, det kan være et lite angstanfall. Om det er tilfelle bør hun i hvertfall sette ned tempoet litt, forsøke å ordne opp med kjæresten, -i det hele tatt slappe mer av. Så fint at hun har det som bryr seg om henne :-) 0 Siter
sheba Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Mja, det kan være et lite angstanfall. Om det er tilfelle bør hun i hvertfall sette ned tempoet litt, forsøke å ordne opp med kjæresten, -i det hele tatt slappe mer av. Så fint at hun har det som bryr seg om henne :-) Høres ut som et angstanfall, neste gang hun får pustevansker så råd henne til å puste rolig i en papirpose... Om hjertet og pust roer seg etter det ville jeg kontaktet legen min for en samtale, angst kan behandles veldig effektivt om man søker hjelp:-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 Du har rett. Det er overveiende sannsynlig at dette er et angstanfall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.