Gå til innhold

De som er her mest, er de uføretrygdet?

Anbefalte innlegg

Gjest lillepusekatt
Skrevet

Bare spør. Når de sitter på DOL hele natta har de vel ikke en jobb å gå til? Men å dole er de ikke for syke til...

Skrevet

Joda, vi har det - vi er supermammaer i tillegg til fulltidsarbeidende, trenger ikke så mye søvn da :)

Skrevet

Jeg har fødselspermisjon. Sitter ikke her hele natta da, men babyen leker så fint alene på gulvet, men må jo ha tilsyn. Da kan jeg sitte her med god samvittighet innimellom husarbeidet.

Akkurat nå venstreammer jeg, så da doler jeg med høyrearmen. ;)

Skrevet

Jeg jobber, men til merkelige tider på døgnet, så jeg har ofte lange perioder med fri.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg sitter her en god del.

Akkurat nå sitter jeg på jobb;)

Nei, jeg er ikke uføretrygdet.

Gjest nattsøsteren
Skrevet

Det finnes ganske mange som jobber på natta vet du. Nattevakter kan til tider ha lange perioder uten at noe skjer, i og med at poenget er at alt skal være rolig når det er natt. Pasienter skal f.eks helst få fred til å sove. Da kan DOL være et nyttig tidsfordriv for en forvåkt stakkar.

Skrevet

JEg sover nesten hele natta, men sitter mye på DOL på dagen fordi jeg er kjempegravid og ikke kan jobbe. Det blir nok mindre når rabagasten i magen finner ut at h*n skal ut!

Skrevet

Jeg har fødselspermisjon. Sitter ikke her hele natta da, men babyen leker så fint alene på gulvet, men må jo ha tilsyn. Da kan jeg sitte her med god samvittighet innimellom husarbeidet.

Akkurat nå venstreammer jeg, så da doler jeg med høyrearmen. ;)

Hva gjør du når du høyreammer? ;-) Strever deg gjennom tastinga, eller tar du deg en dol-pause? *S*

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hva gjør du når du høyreammer? ;-) Strever deg gjennom tastinga, eller tar du deg en dol-pause? *S*

Pause???

Går det da?

Knote med venstrehånda går fint det!

:)

Skrevet

De fleste her er uføretrygdet etter hodetransplantasjon. Selv har jeg skiftet ut alt over knærne.

Skrevet

Pause???

Går det da?

Knote med venstrehånda går fint det!

:)

"pause" = AKA Oprah Winfrey Show???

*S*

Evt Dr Phil.

Det er ihvertfall det jeg bruker formiddagene på hvis jeg er hjemme syk for eksempel.

Absolutt uten sammenligning forøvrig med barselpermisjon! ;-)

Skrevet

Det tror jeg ikke. Det finnes noen, men det er neppe flertallet.

"Men å dole er de ikke for syke til..."

Øhh...tuller du? Om man er sykemeldt, skal man bare ligge i sengen og lese Hjemmet og Frøken detektiv, da? Selvfølgelig kan man være for syk til å jobbe, uten å være for syk til å sitte foran datamaskinen hjemme.

"........................................"

Skrevet

Du kan lage en undersøkelse på om det er en gruppe uføretrygdede som sitter på dol om natta og sover om dagen. Hvorfor du sammenligner det med å jobbe forstår jeg ikke.

Skrevet

Noen av de som er her om natta er faktisk på jobb! Det finnes jobber som faktisk er passiv overvåking som gjør at en har anledning til å surfe en del. Så det så!

For egen del er jeg faktisk uføretrygdet. Men hvordan kan du sammenligne det å sitte her med å jobbe? Mange sliter med søvnproblemer og da kan en like gjerne ta en titt innom her på natta som å ligge å vri seg.

Du vet tydelig lite om hvordan en fungerer når en har en kronisk sykdom! En må ta alt i sitt eget tempo for å fungere.

Skrevet

Skal vel mye til at man er for syk til å sitte i senga og dole eller sitte i sofakroken hjemme.

Det er i hvert fall veldig god tilgjengelighet hjemme i forhold til ute.

Skrevet

Forleden dag satt jg 14-15 timer på jobb og jobbet, for det meste med data. eg var trøtt og sliten da jeg kom hjem. Satt litt på DOL og andre sider senere, og da ble jeg ikke sliten...

Jobb og DOL er to vidt forskellige ting. Jeg antar at mange syke kan være litt på DOL (Er nesten aldri syk, så jeg har liten erfaring med det). Noen kan vel unne seg en "røykepause" på DOL av og to. Det hendte jeg var innom DOL på joben før, men nå er det altfor hektisk.

Skrevet

Nei, da bare leser jeg innlegga, har musa i venstre hånd og klikker meg rundt. Det hender jeg kan bli litt frustrert hvis det bare er noe jeg føler at jeg MÅ svare på, men klarer da å vente. ;)

Skrevet

"pause" = AKA Oprah Winfrey Show???

*S*

Evt Dr Phil.

Det er ihvertfall det jeg bruker formiddagene på hvis jeg er hjemme syk for eksempel.

Absolutt uten sammenligning forøvrig med barselpermisjon! ;-)

Hehe... Her står ikke tv på mellom 07.00-nyhetene og barne-tv gitt. ;)

Det gjorde det de første mnd, da hun sov sånn ca hele tida.

Gjest trallalalala
Skrevet

Hehe......sykt spørsmål. Jeg er student, men har bredbånd hjemme. Et vindu på skjermen tilhører dol.

Men,skjønner tankegangen din. Er man mye hjemme, blir man litt "enkel" og kommunikasjonen kan bli temmelig lavmål.

Ammetåke og sånt dritt.........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...