Gå til innhold

Hva stopper søtsuget?

Anbefalte innlegg

Gjest Snowqueen
Skrevet

Sitter her på jobben og har så lyst til å løpe ut på kiosken og kjøpe meg en diger sjokolade.......

Men jeg har jo ikke godt av det. Har spist et par gulrøttter og et eple nå, men det hjelper ikke.

"hodet mitt er innstilt på sjokolade....."

Hva hjelper mot søtsuget?

Skrevet

Ja de sier jo at Krom hjelper for noen da, men jeg tror du må ha tatt det en stund for effekt, tror ikke du kan ta en pille nå og så har du ikke lyst på sjokolade for å si det sånn :o)

Ellers så har jeg merket at det tar ca. 14 dager å bli kvitt søtsuget og de dagene er fæle. Nå har jeg ikke spist godteri på kjempelang tid, bare litt mørk sjokolade, noen tørkede aprikoser og noen sukkerfri pastiller og da har ikke kroppen så sterke reaksjoner lenger og jeg klarer å styre meg.

Gjest Snowqueen
Skrevet

Ja de sier jo at Krom hjelper for noen da, men jeg tror du må ha tatt det en stund for effekt, tror ikke du kan ta en pille nå og så har du ikke lyst på sjokolade for å si det sånn :o)

Ellers så har jeg merket at det tar ca. 14 dager å bli kvitt søtsuget og de dagene er fæle. Nå har jeg ikke spist godteri på kjempelang tid, bare litt mørk sjokolade, noen tørkede aprikoser og noen sukkerfri pastiller og da har ikke kroppen så sterke reaksjoner lenger og jeg klarer å styre meg.

Spiser ikke så mye godteri, som regel bare litt i helgene. Men i dag kom suget, og jeg er redd for at Narvesen ved t-banestasjonen ligger tynt an i dag....

Gjest jordrotta
Skrevet

Jeg pleier å ha en pose mandler liggende som jeg spiser av. Det er ikke så mange som trengs før jeg har fått nok og lysten på gotteri er over for denne gang.

Mandler er visst sunt i følge fedon. Litt fetende, men sikkert mye bedre enn sjokolade....

Skrevet

Jeg har funnet bare en eneste ting som hjelper mot sjokoladesuget. Og det er

Sjokolade...

;o)

Gjest Snowqueen
Skrevet

Jeg har funnet bare en eneste ting som hjelper mot sjokoladesuget. Og det er

Sjokolade...

;o)

c",)

Skrevet

Hva med appelsin, nekatrin e.l?

Ofte for meg hjelper det med noe som minner om samme konsistensen. Altså, se om du komme rpå noe annet hardt og sprøtt du kan tygge på som er sunnere. Ellers er det jo faktisk ikke så ille om du suger sakte og lenge på en plate med mørk sjokolade, noen hevder til og med at det er sunt. Og så kan du jo jogge opp og ned fra butikken?

Skrevet

Spiser ikke så mye godteri, som regel bare litt i helgene. Men i dag kom suget, og jeg er redd for at Narvesen ved t-banestasjonen ligger tynt an i dag....

Det er jo lenge siden innlegget ditt så du har vel kanskje gitt etter og flydd over veien etter sjokolade :o).

Hvis du egentlig ikke har noe særlig godterisug så kan du jo bare kjøpe den sjokoladen med god samvittighet.

Selv er jeg nemlig sånn som må har mer, mer...... :-(

Skrevet

Sett deg ned og se filmen "Supersize Me", jeg mistet lysten på usunn mat i lang tid etter å ha sett den :o)

Skrevet

Å spise nok (dvs mer enn gulrøtter til lunch) . lite mat gir mye lyst på søtsaker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...