Gå til innhold

kan man få eggløsning selv om man går på p-piller?

Anbefalte innlegg

tenkte at folk på forumet her kanskje hadde ekstra peiling på spørsmålet mitt, selv om jeg ikke har umiddelbare planer om å bli gravid:)

Er nettopp ferdig med første brettet med p-piller (microgynon). Har glemt to piller på brettet, sånn midt i perioden. Nå har jeg hatt to dagers tablettfri intervall og har fått eggløsning. Men kan det stemme?

Har hørt at man ikke skal få eggløsning når man går på p-piller?

Eller kan det være utflod som er til forveksling lik eggløsning?

Fortsetter under...

P-pillene skal jo stoppe eggløsningen. Men det finnes jo de som har blitt gravide mens de går på p-pillene også. Som regel er det de som ikke har tatt dem regelmessig, eller at de har hatt diare/oppkast slik at pillen ikke har fått virke skikkelig.

Hvordan vet du at du har fått en eggløsning? Har du tatt en eggløsningstest, eller kjenner du det?

Hvis du bare baserer deg på at du har fått eggløsningsslim, så tror jeg ikke det er nok til å si at du har hatt en eggløsning...

En av hovedfunksjonene til p-piller er jo å stoppe eggløsning, og det er skjeldent at bare to manglede piller vil utløse eggløsning

• 2 uker senere...
Gjest AnnJeanette

Monofase-piller

”Monos” er gresk og betyr ”en”. Hvis du bruker monofase-piller, er alle tablettene på brettet like. Det vil si at de inneholder akkurat den samme mengden hormon. De siste 6-7 dagene tar du ingen tabletter (brett med 21 piller), eller bare sukkerpiller som ikke inneholder noe hormon i det hele tatt (brett med 28 piller). Det er i disse dagene du får menstruasjonsblødning.

Til monofase pillene tilhører p-pillene: Microgynon, Follimin, Marvelon og Yasmin.

Man skal ikke få eggløsning når man går på p-piller, det er det som er prevansjonen. Men det viser seg jo at man faktisk ikke MÅ ha eggløsning får å bli gravid. Du ser jo noen, hører om noen som har gått på p-pille og blitt gravid allikevel.

Utflod kan forveksles med eggløsning.

Monofase-piller

”Monos” er gresk og betyr ”en”. Hvis du bruker monofase-piller, er alle tablettene på brettet like. Det vil si at de inneholder akkurat den samme mengden hormon. De siste 6-7 dagene tar du ingen tabletter (brett med 21 piller), eller bare sukkerpiller som ikke inneholder noe hormon i det hele tatt (brett med 28 piller). Det er i disse dagene du får menstruasjonsblødning.

Til monofase pillene tilhører p-pillene: Microgynon, Follimin, Marvelon og Yasmin.

Man skal ikke få eggløsning når man går på p-piller, det er det som er prevansjonen. Men det viser seg jo at man faktisk ikke MÅ ha eggløsning får å bli gravid. Du ser jo noen, hører om noen som har gått på p-pille og blitt gravid allikevel.

Utflod kan forveksles med eggløsning.

ja det kan godt hende at det er utflod jeg har, som er til forveksling slik eggløsningslim

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...