Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter 8 år med utallige innleggelser og timer med terapi, skal jeg endelig nå slutte. Det var terapeuten sitt forslag, jeg var så lullet inn i tanken om at jeg er en kroniker at det var ufattelig å kunne se for meg en hverdag uten terapeut. Men sannheten er at jeg har mine dårlige perioder, men utenom dem så fungerer jeg faktisk helt fint! Og de dårlige periodene kommer uansett hvor mye terapi jeg har gått i. Nå har jeg jammen meg snakket nok, jeg har vært gjennom barndom og voksenliv og det er nok fremdeles noe der, men trenger vi egentlig å vite alt? Må vi vende hver stein og grave i gørra? Hvilken nytte har det egentlig? Det som nå er viktig er at jeg kjenner igjen mønsteret når jeg er i ferd med å bli dårlig, og sørger for hjelp da. Og egentlig vet jeg det selv - jeg klarer bare ikke å sette grenser.

Jeg føler nå at jeg tar et nytt skritt mot et nytt liv, hvor jeg kan føle meg mer selvstendig og ikke identifiserer meg så mye med psykiatrien. Jeg skal ikke rote i sjelen og lage sår ukentlig, men jeg har et støtteapparat hvis jeg trenger det.

Å Gud, dette kjennes så bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200159-slutte-med-terapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...