Gå til innhold

Sånn gikk det med katten min som spydde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her forleden og lurte på om noen hadde en formening om hvorfor Muskatt (fem mnd) spydde blank væske med skum i. Vel, dette fortsatte og ble bare verre. Muskatt ville verken ha vått eller tørt og ble bare slappere og slappere. Jeg tvang i henne litt kokt saltvann, men alt kom opp igjen.

Igår ringte jeg veterinærvakta og de ville sjekke henne opp. Siden hun ikke hadde diare, mistenkte de at hun hadde et fremmedlegeme i magen. Dyrelegen kjente nøye utenpå magen hennes og merket at det var "noe" som ikke skulle være der.... Vi fikk valget mellom operasjon eller avliving og valgte selvsagt operasjon! Hadde vi venta en dag til med å ringe, hadde hun trolig dødd...

Katten ble operert med det samme igår og vi fikk henne hjem i ettermiddag. I magen fant de et forholdsvis stort bein som satt helt fast i tynntarmen. Nå sover Muskatt i fanget på åtteåringen. Litt slapp da hun må faste idag (har lyst på mat!), men ellers virker hun i fin form.

Dakal lille Muskatten min :-/

Skrevet

Så fint at det endte godt, da. Håper Muskat kommer seg igjen fort!

Skrevet

Så fint at det endte godt, da. Håper Muskat kommer seg igjen fort!

Takk:-)

Skrevet

Så fint det går bra med katten ja!!!! Ingenting er bedre enn når dyra er friske!!

Og så fint du valgte operasjon framfor avlivning :)

Skrevet

Jammen bra du gikk til dyrlegen, istedenfor å bare tro på de av oss som mente det bare var normalt....

Skrevet

Det var bra det ordnet seg da, selv om det var alvorligere enn de fleste trodde :-)

".........................................."

Skrevet

Stakkars Muskatt, så fint at dere fikk reddet den. Utrolig kult navn!

Skrevet

Å, så bra at det gikk godt! :)

Venter på den nye lille pusen og savner den gode som desverre ikke lever lenger...

Skrevet

Så flott!

Kan jeg spørre om hva operasjonen kostet?

1700 kr...... Satser virkelig på at katta har lært ;-)

Skrevet

Stakkars Muskatt, så fint at dere fikk reddet den. Utrolig kult navn!

Takk! Navneforslaget fikk jeg her på DOL :-)

Skrevet

Jammen bra du gikk til dyrlegen, istedenfor å bare tro på de av oss som mente det bare var normalt....

Hehe, ja jeg burde nok være sur på dere nå ;-)

Antagelig hadde jeg svart noe lignende selv. Den andre katten hadde et par-tre dager med spying for noen uker siden. Forskjellen var at Kattja ikke spydde vann, men spy med mer konsistens i *æsj*. Det gikk over av seg selv og var nok bare pga gresspising e.l.

Skrevet

Så fint det går bra med katten ja!!!! Ingenting er bedre enn når dyra er friske!!

Og så fint du valgte operasjon framfor avlivning :)

Ungene hadde nok aldri tilgitt oss hvis det ble avliving - og samvittigheten min hadde vært svart ;-)

Skrevet

Stakkars lillepus! dere får pleie henne godt!!:)

Problemet er at hun skal faste til imorgen. Hun er nok kjempesulten siden hun ikke har spist på et par dager... Følger etter meg i hele huset og venter nok på at jeg skal ta fram matskåla :-(

Ellers får hun masse kos :-)

Skrevet

Å, så bra at det gikk godt! :)

Venter på den nye lille pusen og savner den gode som desverre ikke lever lenger...

Du får glede deg til den nye og nusselige lille pusen kommer :-)

Skrevet

Det var bra det ordnet seg da, selv om det var alvorligere enn de fleste trodde :-)

".........................................."

Ja, sant nok ;-)

Skrevet

Problemet er at hun skal faste til imorgen. Hun er nok kjempesulten siden hun ikke har spist på et par dager... Følger etter meg i hele huset og venter nok på at jeg skal ta fram matskåla :-(

Ellers får hun masse kos :-)

Stakkars:) Er ikke så greit når man ikke kan forklare de heller:) Hun blir vel glad når maten kommer på bordet imorra!

Gjest svaksterk
Skrevet

Åh... så bra at det gikk fint! Et øyeblikk der trodde jeg nesten det gikk galt.

Men, så kunne jeg puste lettet ut! :-))

Skrevet

Du får glede deg til den nye og nusselige lille pusen kommer :-)

Ja, jeg gjør det. Håper bare den liker oss da. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...