Gå til innhold

Gammeldol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vandret rundt i Dol-databasen, søkt på våre forskjellige nick og sett hva vi sa i 2003, for eksempel.

Meget tankevekkende.

Bortsett fra at det var mange nick jeg savner (noen av dem har jo bare skiftet nicket sitt, da) så var det utrolig mye som gikk igjen.

Og veldig så mye vi forteller om oss sjøl, når vi ikke tenker på at satt i sammenheng så forteller vi "alt":

Hårfarge, øyenfarge, hvor mange barn, når ble gift, firemannsbolig, når skilt, tannlegeassistent/lærer/apotekassistent/osv, hvilken by, hva slags bil, hvilken utsikt fra arbeidsrommet, alt sammen meddelt hist og pist i de forskjelligste sammenhenger.

Meget underholdende, men temmelig skummelt også. Kanskje Dol skulle la være å lagre Åpent forum????

:0

Skrevet

Jeg er enig med deg, det forfattersøket er noe herk i så måte.

Skrevet

Med mindre man blottlegger svært sensitive opplysninger om impotens, psykiske problemer man ikke vil at naboen skal vite om og en generelt vrien blære med påfølgende inkontinens, så er det vel strengt tatt ikke så veldig farlig å våse rundt her.

Skrevet

Jeg foretrekker å være anonym, men det aller meste av det jeg forteller her kunne jeg levd med om det kom ut. Ikke at jeg nødvendigvis hadde blitt glad for det, men ingen total krise.

Fødselssdato, bryllupsdag, utdannelse og nøyaktig hvor jeg er fra og bor forteller jeg ikke, fordi en da bare ber om å bli gjenkjent.

Gjest hilsen en fast ikke-nicker
Skrevet

Det er derfor jeg sjelden bruker noe fast nick. Jeg har behov for anonymitet, og ikke bli gjenkjent.

Skrevet

Synes ikke det er såå ille her nå.Tidligere la vi ut hjemmesidene våre med all mulig personalia/opplysninger,bilder av oss selv og barna(gjerne tatt i 17.mai-tog bærende på plakater med navn på skole og klasse....)

For 7-8år siden føltes dol/nettet så mye tryggere.Vi visste ikke bedre.Pc med internettilgang var dessuten ikke allemannseie(Mine naboer hadde i allefall ikke internett :)

Skrevet

Jeg er enig med deg, det forfattersøket er noe herk i så måte.

Derfor er det teit med fast nick.

Skrevet

At mange velger å fortelle mye om seg selv, får vi andre ta som tegn på tillit og ikke misbruke tilliten.

For min del leser jeg ikke innlegg uten fast, 'ordentlig' nick.

Skrevet

Jeg er enig i at det er skummelt. Og selv om man selv gir blaffen i at man røper en masse personlige og private ting, er det langt fra sikkert at samboere, tidligere sådanne, barn osv. deler dette synet.

Noen sier også at de ikke kjenner noen i RL som leser her. Jeg skjønner ikke at det går an å være så sikker på det. Og om man har "kontroll" på familie og omgangsvenner, hva med kolleger, naboer og tidligere klassekamerater som kjenner igjen vedkommende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...