Gå til innhold

Hun skal også føde hjemme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper Mette-Marit får ordnet det slik at hun har medisinsk eksperttise lett tilgjengelig ( hjemme)

Og at hun leier seg ekstra hjelp i huset.

Skrevet

Det trenger du nok ikke uroe deg over.

Skaugum blir nok rene sykestua når det skjer ...

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg tror ikke du skal være engstelig for at hun ikke "får ordnet det slik"....

Hun får det hun peker på i så måte. Vi så det jo første gang hun fødte en arvefølger, og fikk ros for sin raske hjemreise fra sykehuset. Med på lasset hjem fulgte dog halvparten av den fødsels- og barselfaglige ekspertisen på riks'en....

Jeg synes forsåvidt både hun og Märtha skal få føde på den måten de selv vil, men problemet er at de er rollemodeller for mange andre (som ikke vil ha det samme medisinske nettverket og oppfølgignen rundt seg), og fagmiljøene strides sterkt om denne signaleffekten som de skaper (flere hjemmefødsler) er bra.

Skrevet

Nei da, jeg "bekymrer" meg ikke så veldig. -Hun- får nok

all mulig assistanse hjemme.

Men det er dette med rollemodel og signaleffekt.

Har hun ikke litt problemer i dette svangerskapet da ?

Gjest Er forskjell på folk
Skrevet

Jeg vet om en kvinne som fødte sitt andre barn og dro rett hjem fra sykehuset. Grunnen var at mannen skulle reise bort og hun hadde ingen til å passe det største barnet.

Skrevet

Nei da, jeg "bekymrer" meg ikke så veldig. -Hun- får nok

all mulig assistanse hjemme.

Men det er dette med rollemodel og signaleffekt.

Har hun ikke litt problemer i dette svangerskapet da ?

Hun har hatt litt problemer i svangerskapet,men det behøver ikke å bety at det kan bli problemer ved en fødsel.

Det sa nemlig en annen lege.

Skrevet

Hvis det er noen som IKKE trenger å bekymre seg for en hjemmefødsel, så er det de kongelige! Der vil nok all verdens av sykeutstyr stå klart, så ingen ting går galt.

Nabodama her har hatt tre hjemmefødsler. Hun sier det bare er positivt. Hun får byens beste jordmor, det er rolig rundt henne, og hun slipper sykehusbakterier(og så bor vi nært sykehuset da). For kvinner som føder lett som bare det er det vel ikke så ille å føde hjemme?

Skrevet

Jeg vet om en kvinne som fødte sitt andre barn og dro rett hjem fra sykehuset. Grunnen var at mannen skulle reise bort og hun hadde ingen til å passe det største barnet.

Dette sier mer om mannen hennes enn helsevesenet i Norge.

Gjest åååååhhh javel ja ..
Skrevet

Har hun sagt det til deg eller ?

Sist pressen spurte henne så var det en privatsak.

Gjest åååååhhh javel ja ..
Skrevet

Har hun sagt det til deg eller ?

Sist pressen spurte henne så var det en privatsak.

Skrevet

For mitt vedkommende så er det meg revnende likegyldig hvor hun føder hen...som de andre sier her så får hun super oppfølging være seg det er her eller der.

Hun og barnet er således i de aller beste hender, som med resten av de kongelige.

Det med hjemmefødsel er ikke noe skummelt heller for meg.

Har selv hatt en hjemmefødsel, og med nr to hadde jeg dratt hjem samme dagen om ikke de på sykehuset knotet det til så jeg måtte vente til legerunden på formiddagen dagen etter.

Er det et "normalt" svangerskap så bør det slettes ikke være noe hokkus pokkus ved det.

:)

Skrevet

Jeg hadde gjerne født hjemme hadde jeg kunnet. Synes det er flott at Märtha har gjort det og at Mette Marit ønsker det. De er med på å ufarliggjøre noe som er helt naturlig.

Selvsagt har de medisinsk ekspertise tilgjengelig - jordmor er jo der. Dessuten vil sykehuset i nærheten samt Rikshospitalet være informert om at fødselen er i gang - i tilfelle en nødsituasjon.

Hvorfor er vi egentlig så redde for hjemmefødsler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...