Gå til innhold

NHD Kan du se på dette? Smertestillende tbl.

Anbefalte innlegg

Hei

Vet det ikke er bra, men jeg må ta et eller annet smertestillende tbl. enten om kvelden før jeg legger meg, evt. ha de på nattbordet og ta de grytidlig i god tid før jeg står opp. Viss ikke får jeg så store nakke og hodesmerter at jeg ikke fungerer utover formiddagen på jobben.

Så til spm. Hvilken sort kan jeg prøve? Paracetamol og ibux hjelper ikke og somadril er vel ikke særlig bra i lengeden. Uvisst hva smertene skyldes, men trolig muskelspenninger som følge av psykisk sykdom.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Skal prøve å gi deg en handlingsplan:

1. Ved smerter av typen "slik som alle har av og til" kan en ta Ibux eller Paracet slik du har gjort en ukes tid.

2. Om dette ikke virker og/eller smertene vedvarer, må tilstanden diagnostiseres. Dvs en må finne årsakene til smerten.

3. Ut fra årsakene må en legge opp en behandling. I påvente av at denne behandlingen skal virke, kan en i noe tid fortsette med smertestillende.

4. Dersom din teori er korrekt, dvs at dette skyldes spenninger på psykisk grunnlag, vil jeg på det sterkeste anbefale psykomotorisk fysioterapi.

Som du sikkert allerede har forstått, mener jeg at du nå skal iverksette pkt 2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...