carma Skrevet 28. september 2005 Forfatter Skrevet 28. september 2005 "Kvalp", evt. "kvælp" (tykk "l"). Og selvfølgelig også "kval", med tilsvarende feit "l". ".................................." Uhm.. javel? Jeg snakker selvfølgelig om bokmål jeg, da. Det heter ikke verken kvalp eller kvælp på bokmål :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Uhm.. javel? Jeg snakker selvfølgelig om bokmål jeg, da. Det heter ikke verken kvalp eller kvælp på bokmål :-) "Jeg snakker selvfølgelig om bokmål jeg, da. Det heter ikke verken kvalp eller kvælp på bokmål :-)" Hva?! Du tuller?!?! :-) "..........................................." 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Helt riktig. Også heter det å slåss for noe og i går så sloss jeg. Det heter nysgjerrig og ikke nyskjerrig. Og mye, mye mer... 0 Siter
carma Skrevet 28. september 2005 Forfatter Skrevet 28. september 2005 "Jeg snakker selvfølgelig om bokmål jeg, da. Det heter ikke verken kvalp eller kvælp på bokmål :-)" Hva?! Du tuller?!?! :-) "..........................................." Jeg skjønner overhodet ikke poenget med innlegget ditt, jeg. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Jeg vet ikke nå men det var feil før ;o) Brua skulle det hete da. Jeg har aldri sagt bru i hele mitt liv. Tror du må ha hatt en sær lærer, jeg altså, for bro kan da aldri ha vært feil i norsk språk?? 0 Siter
Prozak Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Jeg skjønner overhodet ikke poenget med innlegget ditt, jeg. Du tuller nå, eh? "......................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Tror du må ha hatt en sær lærer, jeg altså, for bro kan da aldri ha vært feil i norsk språk?? Gammel hurpe ;o) Hun var så streng og skremte livet av oss med guds straffedom ) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Helt riktig. Også heter det å slåss for noe og i går så sloss jeg. Det heter nysgjerrig og ikke nyskjerrig. Og mye, mye mer... Er det -det- som er forskjellen? Jeg irriterer meg grønn over andres skrivefeil, og har egentlig irritert meg grønn over at jeg ikke har funnet hemmeligheten mellom slåss/sloss også, men nå har en ny verden åpnet seg 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Det er vel ikke så mange år siden korrekt skrivemåte var hvalp og hviske? Er ikke "hviske" å snakke lavt, og å "viske" å bruke et viskelær? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Det er vel ikke så mange år siden korrekt skrivemåte var hvalp og hviske? Er ikke "hviske" å snakke lavt, og å "viske" å bruke et viskelær? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Er det -det- som er forskjellen? Jeg irriterer meg grønn over andres skrivefeil, og har egentlig irritert meg grønn over at jeg ikke har funnet hemmeligheten mellom slåss/sloss også, men nå har en ny verden åpnet seg Flott!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.