Gå til innhold

Den muslimske ære er gjenopprettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=312889

Les og bli rystet..

"Roligt og metodisk skræver storebroderen over sin lillesøster, mens han skyder det ene projektil efter det andet ind i hende. Hendes ægtemand er ramt af flere skud i maven og kan blot se hjælpeløst til, mens hans kone henrettes af sin egen familie."

..og æren er atter gjenopprettet.

Skrevet

Det er slike saker som gjør at jeg av og til må ta noen runder med meg selv vedrørende hensiktsmessigheten av dødsstraff eller ikke......

Og dette må jeg gjøre stadig oftere.

Skrevet

Det er slike saker som gjør at jeg av og til må ta noen runder med meg selv vedrørende hensiktsmessigheten av dødsstraff eller ikke......

Og dette må jeg gjøre stadig oftere.

Vi blir gradvis mer immune mot slikt, upåvirket...vi bryr oss ikke.

Islam har brakt en ny dimensjon til volden og umerkelig venner vi oss til det.

En henrettelse som dette ville skapt stort oppstyr for noen år siden. Nå gir det en notis i avisen.

Samfunnet utvikler flere parallellsamfunn som blir stadig mer adskilte. Derfor kan vi tillate oss å ikke bry oss. De som prøver å gå "fra den ene verden til den andre" (som denne kvinnen) får ta konsekvensene.

Prognosen er dårlig.

Skrevet

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å forstå æresdrap!

Skrevet

Vi blir gradvis mer immune mot slikt, upåvirket...vi bryr oss ikke.

Islam har brakt en ny dimensjon til volden og umerkelig venner vi oss til det.

En henrettelse som dette ville skapt stort oppstyr for noen år siden. Nå gir det en notis i avisen.

Samfunnet utvikler flere parallellsamfunn som blir stadig mer adskilte. Derfor kan vi tillate oss å ikke bry oss. De som prøver å gå "fra den ene verden til den andre" (som denne kvinnen) får ta konsekvensene.

Prognosen er dårlig.

Min oppfatning er motsatt. Klart vi bryr oss!

Æresdrap, tvangsgifting, tvangshjemsending av barn, kjønnslemlestelse og annet svineri har vel aldri stått mer på dagsorden enn i dag.

Jeg benytter ellers anledningen til å fremme den største undringen av alle: For dem som finner det så skrekkelig i Norge/Norden/vesten og med herværende verdier og syn på rett og galt, hvorfor i all verdens navn og rike kommer man hit og bosetter seg? Ubegripelig.

Skrevet

Æresdrap, tvangsgifting, tvangshjemsending av barn, kjønnslemlestelse og annet svineri har vel aldri stått mer på dagsorden enn i dag.

Jeg benytter ellers anledningen til å fremme den største undringen av alle: For dem som finner det så skrekkelig i Norge/Norden/vesten og med herværende verdier og syn på rett og galt, hvorfor i all verdens navn og rike kommer man hit og bosetter seg? Ubegripelig.

DET har forundret meg også - gang på gang :)

Skrevet

DET har forundret meg også - gang på gang :)

Presisering:

Flyktinger og asyl-innvidde kan på mange måter sies å være tvunget i eksil av ulike grunner. Vi bedrestilte er forpliktet til å gi plass og dele av vårt overskudd.

Men - uansett årsaker til landflyktigheten, må selvsagt den tilreisende innordne seg skikkene på stedet. Sånn er det bare.

Stakkars alle små, vanlige muslimer som ser med skrekk og gru på fundamentalistgalninger som ødelegger så mye for dem.

Skrevet

Selvsagt bryr vi oss, men ikke i tilstrekkelig grad til å føre til endringer. Situasjonen blir bare verre og verre.

Det som måtte finnes av engasjement hos folk flest, stanser et eller annet sted på veien til toppen..hos de som setter dagsorden.

Vi har nettopp hatt en valgkamp der dette ikke ble nevnt, så vidt jeg vet. Hadde disse jentene tilhørt vårt del av parallellsamfunnet, hadde det blitt helvete.

..

Årsaken til at de kommer hit er åpenbar...en gjennomsnittlig årslønn i Pakistan er 10.000 kroner. Noen få år her i landet gir en evig og årlig inntekt på 20 pakistanske årslønner. Det gir mange muligheter.

(Pakistan nevnt kun som eksempel).

Når man i tillegg kan leve her i landet i en egen, muslimsk verden...er det åpenbart fristende.

Skrevet

Presisering:

Flyktinger og asyl-innvidde kan på mange måter sies å være tvunget i eksil av ulike grunner. Vi bedrestilte er forpliktet til å gi plass og dele av vårt overskudd.

Men - uansett årsaker til landflyktigheten, må selvsagt den tilreisende innordne seg skikkene på stedet. Sånn er det bare.

Stakkars alle små, vanlige muslimer som ser med skrekk og gru på fundamentalistgalninger som ødelegger så mye for dem.

Nytt ord: koranoide.

http://www.dagsavisen.no/kultur/bok/article1707876.ece

Ingen bok er så fin å avle sinnsyk ondskap fra. En oppskriftsbok for herskesyke, empatiløse psykopater.

Skrevet

Selvsagt bryr vi oss, men ikke i tilstrekkelig grad til å føre til endringer. Situasjonen blir bare verre og verre.

Det som måtte finnes av engasjement hos folk flest, stanser et eller annet sted på veien til toppen..hos de som setter dagsorden.

Vi har nettopp hatt en valgkamp der dette ikke ble nevnt, så vidt jeg vet. Hadde disse jentene tilhørt vårt del av parallellsamfunnet, hadde det blitt helvete.

..

Årsaken til at de kommer hit er åpenbar...en gjennomsnittlig årslønn i Pakistan er 10.000 kroner. Noen få år her i landet gir en evig og årlig inntekt på 20 pakistanske årslønner. Det gir mange muligheter.

(Pakistan nevnt kun som eksempel).

Når man i tillegg kan leve her i landet i en egen, muslimsk verden...er det åpenbart fristende.

Det sjokkerer oss at en bror eller en far er i stand til å ta livet av sin nærmeste, men rett skal være rett: Etnisk norske utfører en og annen gang også æresdrap, men da er det forsmådde menn som tar seg av saken, ikke familiemedlemmer.

Det økonomiske aspektet du kommer inn på er selvsagt riktig. Men dette synes jeg er sammensatt, faktisk.

Det burde ikke undre noen at folk som lever kummerlig eller i regelrett nød ønsker seg til vesten der fred, penger, overflod vokser på trær. Men betingelsene for å få opphold på humanitært grunnlag og som flyktning- eller asylsøker, er meg bekjent ganske streng. Likevel vil et system som håndtererer mennesker og håndteres av mennesker aldri kunne bli potte tett for lykkejegere, snyltere, banditter osv.

'Noen' har skjønt at økonomiske virkemidler er ganske så effektive i kampen for rettferdighet og beskyttelse. Feks rapperterer HRS jevnlig om økonomiske sanksjoner av ulik slag - slik som i Paris der kombinasjonen av et samarbeide mellom en lege, en advokat og økonomiske straffesanksjoner reduserte kjønnslemlestelsen betydelig i et bestemt distrikt.

Nå skrev jeg meg selvsagt helt bort her...

Skrevet

Presisering:

Påstanden om de få ekstreme og de mange moderate muslimer er trolig feilaktig.

Det er uhyre få (om noen) muslimer som fremstår i offentlig debatt som etter våre normer, kan kalles moderate (i forhold til kvinners rolle, religion, ytringsfrihet etc).

Det har ellers vært lagt ut mange linker på dol, som viser terroristenes store oppslutning hos britiske muslimer.

De fleste er selvsagt moderate i den forstand at de ikke tyr til vold i tide og utide (unntatt når kvinner sliter i grima), men der stanser også "moderasjonen".

Skrevet

Og akkurat det samme kan man si om bibelen.

Koranen er forresten basert på bibelen.

En morder blir ikke mindre skyldig av at det finnes flere mordere andre steder, for et offer gjør det ingen forskjell, offeret blir ikke mindre død.

Skrevet

Og akkurat det samme kan man si om bibelen.

Hehe..."de korrekte" reagerer som jukebokser.

Legg på for en femmer med kritikk av islam, og ut kommer "slik er bibelen også", "nordmenn dreper også", "husk baneheia", "også irak da".....

Og imens blir tusenvis av jenter i Norge forfulgt, truet, mishandlet, tvangsgiftet, innesperret osv osv.

Skrevet

Det er uhyre få (om noen) muslimer som fremstår i offentlig debatt som etter våre normer, kan kalles moderate (i forhold til kvinners rolle, religion, ytringsfrihet etc).

Det har ellers vært lagt ut mange linker på dol, som viser terroristenes store oppslutning hos britiske muslimer.

De fleste er selvsagt moderate i den forstand at de ikke tyr til vold i tide og utide (unntatt når kvinner sliter i grima), men der stanser også "moderasjonen".

Agendaen bare "sover".

Når de er mange nok....

Skrevet

Agendaen bare "sover".

Når de er mange nok....

Det har du selvsagt rett i.

Det finnes ikke et eneste område i verden, hverken nå eller tidligere, hvor muslimer har kunnet leve i fred med folk av andre trosretninger.

De vil sørge for muslimsk ensretting og dominans så snart de når "kritisk masse".

Skrevet

Legg på for en femmer med kritikk av islam, og ut kommer "slik er bibelen også", "nordmenn dreper også", "husk baneheia", "også irak da".....

Og imens blir tusenvis av jenter i Norge forfulgt, truet, mishandlet, tvangsgiftet, innesperret osv osv.

Det heter relativisme.

En morder blir liksom mindre morder når han sammenlignes med / relateres til andre mordere, gjerne et annet sted, en annen tid eller en annen kultur.

Skrevet

Det har du selvsagt rett i.

Det finnes ikke et eneste område i verden, hverken nå eller tidligere, hvor muslimer har kunnet leve i fred med folk av andre trosretninger.

De vil sørge for muslimsk ensretting og dominans så snart de når "kritisk masse".

I mens brukes tida til å fornekte agendaen, bygge opp nettverk, bygge opp sympati, desinformere osv osv.

Hijab-debatten er et godt eksempel. Det tok et helt år for norges intellektuelle å forstå at de støttet et politisk islam. Hijab er ikke et tradisjonelt plagg, de ble lurt til å støtte et politisk system med hat, splid og intoleranse som agenda.

Jeg er en annen
Skrevet

Javisst ja.

Noen av "oss korrekte" er kanskje smått lei den folkelige jukeboksen som stadig spiller den samme plata om islam som roten til alt ondt, hvor usaklighet, kunnskapsløshet og absurde generaliseringer er refrenget.

Men for all del, hver sin smak.

Skrevet

'Påstanden om de få ekstreme og de mange moderate muslimer er trolig feilaktig.'

Mener du at muslimer per def er ekstreme? Det kan jeg faktisk ikke tro at du mener, sånn egentlig.

'Det er uhyre få (om noen) muslimer som fremstår i offentlig debatt som etter våre normer, kan kalles moderate (i forhold til kvinners rolle, religion, ytringsfrihet etc).'

Det er noen, ikke mange nei.

Men kan det hende at den 'jevne' muslim ikke føler for å rettferdiggjøre sin eksistens kontinuerlig? Kan det hende at muslimer flest kryper sammen og prøver å skjøtte sitt som best mulig? Kan det hende at press/forventninger/tvang etc fra sterke krefter i 'miljøet' (hvis jeg kan kalle det det) legger føringer for hva som kan sies og vises? Kan det hende at det er et skrekkelig feilgrep å generalisere muslimer som ekstreme? Kan det hende at alle i grunnen støtter kvinnefiendtlighet og undertrykking, men i varierende grad?

Mange muligheter. Jeg har ikke svarene.

Når det er sagt, jeg ville ikke hatt en trevl islam i mitt liv om så du serverte på sølvfat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...