Gå til innhold

Middagsgryte med kjøttdeig, potetmos og tomatpure?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange år siden spiste jeg en kjempegod middagsrett som jeg mener inneholdt kjøttdeig, potetmos og jeg tror tomatpure. Den var laget i en ildfast form. Noen som har en god oppskrift på noe liknende?

Skrevet

Mente jeg så et program av Tinas mat som hadde denne oppskriften. Søk på "sheperd's pie" eller noe slikt.

Skrevet

Du kan bare lage potetmos, steke kjøttdeig og ha i et glass med pastasaus, legge i form (f.eks. kjøttdeig/potetmos/revet ost).

Skrevet

Kan det være dette?

Denne er iallefall kjempegod!

Sheperd's Pie

• 1 stor løk

• 1 hvitløksfedd

• ½ kg kjøttdeig

• 1ss mel

• 1ss tomatpure

• 1ss worcestershiresaus

• 1 boks silte,skrellde tomater

• salt og pepper

Stek kjøttdeig og løk og tilsett resten av ingrediensene.

Kok opp og la det stå og trekke i 20 min.

Ha det i en ildfast form, med potetmos og ost på toppen, stek i ovnen til osten blir gyllen!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg liker det enkelt og det er godt: =)

Steker opp kjøttdeigen, blander den med tomatpurre og vann i ildfast form. Har potetstappen over og ost på toppen. Stekes i ovnen. =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...