Gå til innhold

Svigermor med på fødsel!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det høres absolutt skrekkelig ut! Men jeg ville ikke hatt min egen mamma med på fødselen heller, selv om jeg har et nært forhold til både mor og svigermor.

Kjenner faktisk til et sånt tilfelle, hvor svigermor ble kjempesur på den vordende mamma fordi svigers ikke fikk være med på fødselen.

Skrevet

Jeg synes det høres absolutt skrekkelig ut! Men jeg ville ikke hatt min egen mamma med på fødselen heller, selv om jeg har et nært forhold til både mor og svigermor.

Kjenner faktisk til et sånt tilfelle, hvor svigermor ble kjempesur på den vordende mamma fordi svigers ikke fikk være med på fødselen.

Jeg så en gang et program på tv om en dame i USA som fødte med "alle" rundt seg - dre var både hennes og hans foreldre samt en rekke andre mennesker - husker ikke helt hverm det var (bestemor, søsken etc?).

Om det ikke er ille nok til å tenke seg full fødsel foran svigermor, så er det absolutt helt fullstendig utenkbart å føde foran svigerFAR!!

*ha ha*

Skrevet

Jeg så en gang et program på tv om en dame i USA som fødte med "alle" rundt seg - dre var både hennes og hans foreldre samt en rekke andre mennesker - husker ikke helt hverm det var (bestemor, søsken etc?).

Om det ikke er ille nok til å tenke seg full fødsel foran svigermor, så er det absolutt helt fullstendig utenkbart å føde foran svigerFAR!!

*ha ha*

*hyler høyt for å få de fæle bildene ut av hodet*

Skrevet

*ha ha*

Jeg kunne ha fødet i en kinosal jeg - det hadde ikke brydd meg det minste :) - men jeg tok hensyn til at gubben ikke ville det på den måten - *s*

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så fælt med det, kommer selvfølgelig helt an på hvilket forhold man har da.

Er jo mange som har en venninne med på fødselen, hvis man er enslig eller mannen freaker ut.

Har men er nært og godt forhold til svigermor er det vel greit.

Jeg ville ikke gjort det selv da, men har ingen problemer med å forstå om andre velger det sånn.

Skrevet

En fødsel er da en privat affære og ikke til allmenn beskuelse for alle som måtte føle for det?

Skrevet

En fødsel er da en privat affære og ikke til allmenn beskuelse for alle som måtte føle for det?

Vel, Britney sitt liv har vel alltid vært til allmenn beskuelse? :-) Hun vurderer jo å selge fødselen sin til en tv-kanal så jeg tror ikke det er fordi det er så fryktelig privat for henne :-p

Skrevet

Synes ikke det virker så sykt. Ville vært verre om hun var der ved unfangelsen ;)

Skrevet

Aldri aldri aldri om min svigermor eller mor for den del hadde fått være med på mine fødsler!!!

De måtte blitt så sure de bare hadde giddet, fødselen var forbeholdt pappan og meg (og jordmor + barnepleier da).

Gjest Jeg om mitt
Skrevet

Vel, Britney sitt liv har vel alltid vært til allmenn beskuelse? :-) Hun vurderer jo å selge fødselen sin til en tv-kanal så jeg tror ikke det er fordi det er så fryktelig privat for henne :-p

At hun har fått tilbud om det betyr vel ikke at hun vurderer det? Ikke tro på alt som skrives. Tviler på at hun alltid setter så stor pris på antiprivatlivet hennes.

Skrevet

Bare tanken på at svigermor skulle finne på å spørre om å få delta sjokkerer meg!

Men jeg hadde ikke villet ha med moren min heller da...

Gjest Flystripa
Skrevet

Keisersnitt, ikke vaginal fødsel. Men allikevel for privat til at andre enn gravøren skal være tilstede.

Skrevet

Men jeg kjenner mange mormorer som har fått vært med. Den ene venninna mi har fått vært med på fødselen til alle barnebarna

Gjest kroppogsjel
Skrevet

men i deler USA (tør ikke å si at det er sånn i HELE USA) er jo det å "være med på fødsel" egentlig det å være tilstede på sykehuset på familierom. Ikke nødvendigvis at de står rundt fødesengen. Så hvorfor familien til Britneys mann ikke fikk være der vet da fåglarna. Ungen ble, etter det jeg har lest, tatt med keisersnitt, og inn på operasjonssalen hadde vel ikke alle fått være med uansett.

Så det kan hende B ikke bestemte det selv, men det kan jo også hende at hele historien bare er oppspinn.

Skrevet

Tror den eneste hypotetiske grunnen (for meg) for å ha med ho svigra på noe sånt, var om fødselen hadde skjedd brått og uventet langt fra folk, altså en krisesituasjon. Tviler ikke på at hun hadde takla det ok.

Har ikke helt sans for disse slektstreff-showene som skildres, både under ul-undersøkelser og fødsler... hadde følt meg helt invadert!

Skrevet

Aldri i livet! om jeg hadde latt svigermor få være med inn på fødestua under fødselen! Den er altfor privat for det! Mammma kunne få vært med til nød, men svigers? Ikke tale om!

Hun svigermora der høres ikke helt god ut...

Skrevet

Nest etter min egen far, er svigermor den siste jeg ville sett i nærheten av fødestua.

Skrevet

Nest etter min egen far, er svigermor den siste jeg ville sett i nærheten av fødestua.

Du sa det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...