Gå til innhold

Svigermor med på fødsel!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en gang et program på tv om en dame i USA som fødte med "alle" rundt seg - dre var både hennes og hans foreldre samt en rekke andre mennesker - husker ikke helt hverm det var (bestemor, søsken etc?).

Om det ikke er ille nok til å tenke seg full fødsel foran svigermor, så er det absolutt helt fullstendig utenkbart å føde foran svigerFAR!!

*ha ha*

Eller som naboenmin uttrykte det da legen spurte om det var greit at det km inn et par studenter midt i en rie: "JEG DRITER I OM DET SÅ ER KAMPEN JANITSJAR SOM KOMMER TOGENDE INN HER NÅ, BARE NOEN KAN SE TIL HELVETE Å FÅ UT DENNA UNGEN!"

Skrevet

Jeg synes det høres absolutt skrekkelig ut! Men jeg ville ikke hatt min egen mamma med på fødselen heller, selv om jeg har et nært forhold til både mor og svigermor.

Kjenner faktisk til et sånt tilfelle, hvor svigermor ble kjempesur på den vordende mamma fordi svigers ikke fikk være med på fødselen.

Jeg ville ikke vært med, hverken som mor eller svigermor. Se datteren min ligge der å ha det vondt. Jeg er alt for myk når det gjelder barna mine og smerter.

Da datter skulle ta ryggmargsprøve, måtte jeg bare se å komme meg ut.

Skrevet

Eller som naboenmin uttrykte det da legen spurte om det var greit at det km inn et par studenter midt i en rie: "JEG DRITER I OM DET SÅ ER KAMPEN JANITSJAR SOM KOMMER TOGENDE INN HER NÅ, BARE NOEN KAN SE TIL HELVETE Å FÅ UT DENNA UNGEN!"

hehe.....det tror jeg jeg også kunne sagt, når jeg født minsten hadde det ikke spilt noen rolle, skulle gjerne invitert inn landslaget bare de hadde hjulpet meg å få ham ut!

En venninne av meg klødde sånn da hun skulle føde, så hun skrek ut "jeg klør sånn på pikken"...mannen så på henne og sa "jammen du har da ikke pikk" da slo hun til ham så han fikk blåveis!

Man skal ikke spøke for mye med fødende kvinner :o)

Skrevet

Det kommer vel an på forholdet man har til svigermor, det da. Jeg kunne godt ha hatt min svigermor med, jeg. Faktisk så har vi avtalt at svigerinna mi skal være med på fødselen jeg venter på, hvis mannen min ikke rekker hjem i tide.

Det er jo ikke det at de skal sitte nede sammen med jordmor å se deg inn i det aller helligste. Det er bare at det er godt å ha en person du er trygg på. Og både svigers og svogers er personer jeg vet jeg kan stole på. De tåler at jeg gråter, skriker, kjefter osv. Herlighet - de har jo vært gjennom det selv!

Skrevet

men i deler USA (tør ikke å si at det er sånn i HELE USA) er jo det å "være med på fødsel" egentlig det å være tilstede på sykehuset på familierom. Ikke nødvendigvis at de står rundt fødesengen. Så hvorfor familien til Britneys mann ikke fikk være der vet da fåglarna. Ungen ble, etter det jeg har lest, tatt med keisersnitt, og inn på operasjonssalen hadde vel ikke alle fått være med uansett.

Så det kan hende B ikke bestemte det selv, men det kan jo også hende at hele historien bare er oppspinn.

Ja, det kan godt være at akkurat denne historien er oppspinn, men det er jo en interressant problemstilling.

Skrevet

Synes ikke det virker så sykt. Ville vært verre om hun var der ved unfangelsen ;)

Ja alt er relativt! ;-)

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så fælt med det, kommer selvfølgelig helt an på hvilket forhold man har da.

Er jo mange som har en venninne med på fødselen, hvis man er enslig eller mannen freaker ut.

Har men er nært og godt forhold til svigermor er det vel greit.

Jeg ville ikke gjort det selv da, men har ingen problemer med å forstå om andre velger det sånn.

"Er jo mange som har en venninne med på fødselen, hvis man er enslig eller mannen freaker ut."

Ja, jeg hadde med en god venninne I TILLEGG til mannen - mest for å ha back-up i tilfelle mannen gikk i dørken! ;-) (Han klarte seg fint!)

Men jeg har mange svært gode venninner som jeg aldri ville hatt med på fødsel - hun som var med er ikke bare en god venninne men en helt spesiell person som jeg ikke var engstelig for å "blottstille" meg for på denne måten.

"Har men er nært og godt forhold til svigermor er det vel greit."

Ja, det er jeg enig med deg i! ;-)

Skrevet

*LOL*

Kjenner igjen den følelsen der, ja! :-) Så akkurat mens det sto på som verst hadde jeg sikkert ikke reagert på svigerfar heller, men det ville vært litt flaut å se ham i øynene dagen derpå! ;-)

Nå kom det ikke inn noen studenter til meg da, men pga diverse forhold ved fødselen så var det en periode mange innom - en ekstra jormor - et par fødselsleger etc for å sjekke ut.

De var alle veldig høflige og hilste på meg og presenterte seg før de "skred til verket" og undersøkte meg. Og det skulle jo bare mangle - det er alminnelig folkeskikk.

Men der og da ble jeg nesten litt irritert på at de "forstyrret" meg med denne hilsingen - kunne de iukke bare gjøre jobben sin "der nede" og la meg "her oppe" være i fred??!!! *lol*

Hadde noen kommet og spurt om dte var greit at et reportasjeteam fra VG skulle komme inn og ta noen bilder hadde jeg sikkert bare sagt "kom inn"! *he he*

Skrevet

*ler*

Sykt? Det kommer vel helt ann på svigemoren det da, og den det gjelder, samt forholdet mellom alle.

Jeg er en person som godt kunne hatt med meg svigemor, om pappan ikke kunne være til stede av en eller annen grunn da.

Men jeg er rund som en ball :) og har ei flott svigemor.

Min mor var med på ene fødselen min - med barnefar - og ene til min søster - sammen med barnefar.

Ikke noe rart i det hele tatt det, de satt på hver sin side i hodehøyde.

Og når man har såååååå vondt så dri... iallefall jeg i om selveste kongen kom på besøk ;)

Skrevet

Jeg kunne godt hatt med meg min svigermor :o). Har ikke noe problemer med henne i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...