Gå til innhold

NHD: vival og prestasjonsangst

Anbefalte innlegg

Jeg skal holde 3 foredrag dette semesteret, og har fått utlevert vival 2 mg for å kunne fremføre og samtidig tenke (...)

Legen mente jeg skulle ta to tabletter daglig i 3 dager før fremføringen. Søkte litt her på DOL og ser at de aller fleste tar en vival like før slike ting. Er det fordi jeg bare fikk 2 mg?

Og en annen ting, legen sa hun var veldig skeptisk til å gi meg vival siden jeg er en medisinstudent (akkurat begynt dog..). Er det veldig ille at medisinstudenter har denne typen sosial angst? :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200304-nhd-vival-og-prestasjonsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Første gang må du prøve dem ut på forhånd.

Dumt hvis du skulle bli helt søvnig ved første forsøk og dette var samtidig med foredraget.

Senere når du kjenner virkningen og har funnet korrekt dose, kan du innta tabletten en time før foredraget.

Til legeyrket hårer opplæring av pasienter og pårørende samt kompetanseoverføring til medarbeidere. Dette bør du trene deg til å greie uten diazepam.

Angst kan trenes bort ved gjentatt eksponering. Eksponering gjort under påvirkning av benzo gir ingen treningseffekt - det blir like ille neste gang.

Første gang må du prøve dem ut på forhånd.

Dumt hvis du skulle bli helt søvnig ved første forsøk og dette var samtidig med foredraget.

Senere når du kjenner virkningen og har funnet korrekt dose, kan du innta tabletten en time før foredraget.

Til legeyrket hårer opplæring av pasienter og pårørende samt kompetanseoverføring til medarbeidere. Dette bør du trene deg til å greie uten diazepam.

Angst kan trenes bort ved gjentatt eksponering. Eksponering gjort under påvirkning av benzo gir ingen treningseffekt - det blir like ille neste gang.

Takk for svar..

Må bare presisere at jeg ikke har noen problemer med sosial kontakt med mennesker, det er akkurat dette med å fremføre ting..