Gå til innhold

NHD: vival og prestasjonsangst

Anbefalte innlegg

Jeg skal holde 3 foredrag dette semesteret, og har fått utlevert vival 2 mg for å kunne fremføre og samtidig tenke (...)

Legen mente jeg skulle ta to tabletter daglig i 3 dager før fremføringen. Søkte litt her på DOL og ser at de aller fleste tar en vival like før slike ting. Er det fordi jeg bare fikk 2 mg?

Og en annen ting, legen sa hun var veldig skeptisk til å gi meg vival siden jeg er en medisinstudent (akkurat begynt dog..). Er det veldig ille at medisinstudenter har denne typen sosial angst? :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200304-nhd-vival-og-prestasjonsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Første gang må du prøve dem ut på forhånd.

Dumt hvis du skulle bli helt søvnig ved første forsøk og dette var samtidig med foredraget.

Senere når du kjenner virkningen og har funnet korrekt dose, kan du innta tabletten en time før foredraget.

Til legeyrket hårer opplæring av pasienter og pårørende samt kompetanseoverføring til medarbeidere. Dette bør du trene deg til å greie uten diazepam.

Angst kan trenes bort ved gjentatt eksponering. Eksponering gjort under påvirkning av benzo gir ingen treningseffekt - det blir like ille neste gang.

Første gang må du prøve dem ut på forhånd.

Dumt hvis du skulle bli helt søvnig ved første forsøk og dette var samtidig med foredraget.

Senere når du kjenner virkningen og har funnet korrekt dose, kan du innta tabletten en time før foredraget.

Til legeyrket hårer opplæring av pasienter og pårørende samt kompetanseoverføring til medarbeidere. Dette bør du trene deg til å greie uten diazepam.

Angst kan trenes bort ved gjentatt eksponering. Eksponering gjort under påvirkning av benzo gir ingen treningseffekt - det blir like ille neste gang.

Takk for svar..

Må bare presisere at jeg ikke har noen problemer med sosial kontakt med mennesker, det er akkurat dette med å fremføre ting..

Men legen mente vel ikke at jeg skulle teste ut tablettene, men at jeg burde ta 2 tabler i 3 dager før hvert foredrag..?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svar..

Må bare presisere at jeg ikke har noen problemer med sosial kontakt med mennesker, det er akkurat dette med å fremføre ting..

Men legen mente vel ikke at jeg skulle teste ut tablettene, men at jeg burde ta 2 tabler i 3 dager før hvert foredrag..?

"Men legen mente vel ikke at jeg skulle teste ut tablettene, men at jeg burde ta 2 tabler i 3 dager før hvert foredrag..?"

Svar: Jeg skjønner ikke hva den faglige begrunnelsen for dette skulle være. sorry.

Jeg står fast på min "bruksanvisning".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...