Gjest takker ;) Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Hvordan skriver man: Alene i Berlin Jeg er sulten Jeg er trøtt Jeg er nervøs 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Ich habe hunger. Ich bin müde Ich habe angst ??? 0 Siter
Gjest takker :) Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Ich habe hunger. Ich bin müde Ich habe angst ??? Takk! Men nå vet jeg ikke HVA du oversatte! Haha! hunger er vel sult, men 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Alene i Berlin = Allein in Berlin Jeg er sulten = Ich habe Hunger Jeg er trøtt = Ich bin mude (skal være prikker over u'en) Jeg er nervøs = Ich bin nervos (skal være prikker over o'en, men jeg får ikke til på tastaturet mitt) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Takk! Men nå vet jeg ikke HVA du oversatte! Haha! hunger er vel sult, men Ja, hunger er sult. Angst er vel nrevøs eller redd. Jeg kan egentlig ikke tysk, men akkurat de setningene kunne jeg :-) 0 Siter
Line Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Alene i Berlin -- allein in Berlin Jeg er sulten -- ich bin hungrig Jeg er trøtt -- ich bin müde Jeg er nervøs -- ich bin Nervös / ich habe Angst 0 Siter
Gjest betasuppe Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Ugga Bugga har det helt korrekte svaret, med stor bokstav på riktig sted. Det heter Hunger, ikke hunger. Og det heter nervös, ikke Nervös. Substantiv skrives med stor forbokstav, ikke adjektiv. Hilsen meg her i Tyskland:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.