Gå til innhold

Å sikre et trådløst nettverk (netgear)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvor man går inn for å sikre et trådløst nettverk?

Jeg bruker NetGear hjemme, men nå er det "åpent" slik at hvem som helst i nærheten kan gå inn på det.

Jeg skjønner bare ikke hvor jeg skal gå inn og endre innstillingene.

Håper det er noen her som kan hjelpe meg! :-)

Skrevet

Har selv D-Link, vi får håpe ditt fungerer ganske så likt som mitt.

Med routeren din fikk du en "adresse" - bestående av tall - som er adressen til routeren din.

Gå inn på den og velg valget "trådløs"

På den siden er valg for å slå på "krypteringsnøkkel" - et siffer du velger selv.

Trykk ok, da vil du når du prøver å logge på med pc`n din få spørsmål om nøkkelen, du skriver inn og da surfer du med kryptering - altså alene :)

Lykke til.

Skrevet

WEP-kryptering, som nevnes under her, er ikke nok for å sikre et wlan ordenlig. Gi meg en eller to laptopper, helst to - men én går greit, og jeg skal komme meg inn på nettet ditt i løpet av ganske kort tid.

Bruk MAC-adress filtering. D.v.s at du kun tillater spesifikke maskiner tilgang til nettet. Det er vanskeligere å omgå.

Søk litt på nettet om hvordan best sikre et trådløst nett. Det finnes en del informasjon.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...