Gjest martha80 Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Er det noen her som vet hvor man går inn for å sikre et trådløst nettverk? Jeg bruker NetGear hjemme, men nå er det "åpent" slik at hvem som helst i nærheten kan gå inn på det. Jeg skjønner bare ikke hvor jeg skal gå inn og endre innstillingene. Håper det er noen her som kan hjelpe meg! :-) 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Har selv D-Link, vi får håpe ditt fungerer ganske så likt som mitt. Med routeren din fikk du en "adresse" - bestående av tall - som er adressen til routeren din. Gå inn på den og velg valget "trådløs" På den siden er valg for å slå på "krypteringsnøkkel" - et siffer du velger selv. Trykk ok, da vil du når du prøver å logge på med pc`n din få spørsmål om nøkkelen, du skriver inn og da surfer du med kryptering - altså alene Lykke til. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 WEP-kryptering, som nevnes under her, er ikke nok for å sikre et wlan ordenlig. Gi meg en eller to laptopper, helst to - men én går greit, og jeg skal komme meg inn på nettet ditt i løpet av ganske kort tid. Bruk MAC-adress filtering. D.v.s at du kun tillater spesifikke maskiner tilgang til nettet. Det er vanskeligere å omgå. Søk litt på nettet om hvordan best sikre et trådløst nett. Det finnes en del informasjon. "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.