Gå til innhold

Hva er min MAC adresse??

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hvordan finner jeg min MAC adresse?

Prøver å kryptere mitt trådløse nettverk... Sånn at ingen andre kommer inn på det...

Skrevet

om du kjører "cmd" i xp (run - cmd) og så kjører "ipconfig /all" så vil du nok få opp macadressen under physical adresse.

Ellers ser du jo som regel macadressen din i din trådløse router når du står tilkoblet.

Gjest lille rosinen
Skrevet

om du kjører "cmd" i xp (run - cmd) og så kjører "ipconfig /all" så vil du nok få opp macadressen under physical adresse.

Ellers ser du jo som regel macadressen din i din trådløse router når du står tilkoblet.

Er det MAC adressen som står i parantes? Må jeg ha kabelen i PCen når jeg krypterer nettet mitt ved hjelp av MAC eller kan jeg gjøre det i trådløs tilstand?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Er det MAC adressen som står i parantes? Må jeg ha kabelen i PCen når jeg krypterer nettet mitt ved hjelp av MAC eller kan jeg gjøre det i trådløs tilstand?

Som står i parantes når jeg dobbelklikker på trådløsnettverkikonet. Den lille PCen med grønn skjerm...

Skrevet

Som står i parantes når jeg dobbelklikker på trådløsnettverkikonet. Den lille PCen med grønn skjerm...

Det gjør det iallefall aldri på mitt, men ting er jo så forskjellig fra driver til driver. Hva får du opp hvis du kjører start - run - cmd - ipconfig /all ?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Det gjør det iallefall aldri på mitt, men ting er jo så forskjellig fra driver til driver. Hva får du opp hvis du kjører start - run - cmd - ipconfig /all ?

Det har jeg ikke gjort, men jeg fant MACadressen min tror jeg.. Det er en lang adresse med to to kobinasjoner av tall og bostaver. Det er en egen slik adresse for de andre trådløse nettverkene jeg får inn hvertfall. Ganske sikker på at jeg har funnet riktig...

Problemet nå er at det trådløse nettverket mitt plutselig bare datt ut! Jeg hadde tastet inn min egen MACadresse, og når jeg skulle få det bekreftet så datt hele nettet ut. Jeg får fremdeles inn naboene, men ikke mitt eget. Tenker at det må være routeren min som er nede. Hva kan være grunnen til det? Og hva kan jeg gjøre med det? Nå surfer jeg på kabel.

Skrevet

Merk at filtrering på MAC-adresse *ikke* er det samme som kryptering.

Skrevet

Det har jeg ikke gjort, men jeg fant MACadressen min tror jeg.. Det er en lang adresse med to to kobinasjoner av tall og bostaver. Det er en egen slik adresse for de andre trådløse nettverkene jeg får inn hvertfall. Ganske sikker på at jeg har funnet riktig...

Problemet nå er at det trådløse nettverket mitt plutselig bare datt ut! Jeg hadde tastet inn min egen MACadresse, og når jeg skulle få det bekreftet så datt hele nettet ut. Jeg får fremdeles inn naboene, men ikke mitt eget. Tenker at det må være routeren min som er nede. Hva kan være grunnen til det? Og hva kan jeg gjøre med det? Nå surfer jeg på kabel.

Er du sikker på at det ikke er trådløspunktets egen MAC-adresse du har funnet?

Du skal fremdeles kunne kontakte ruteren fra kablet nett og fjerne MAC-filteret du har lagt inn. Finn så din egen maskins MAC-adresse (hvert nettverkskort har sin egen, du må finne den som hører til det trådløse nettverkskortet) ved hjelp av ipconfig som tiliti tipser om.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Da får jeg opp en annen MAC adresse. En MAC adresse for lokal tilkobling og enda en annen for trådløs tilkobling. Ethernet tror jeg det sto...

Gjest lille rosinen
Skrevet

Merk at filtrering på MAC-adresse *ikke* er det samme som kryptering.

Når jeg er inne på "LAN settings" på routeren min, For nå har jeg kommet inn igjen via kabelen (hurra!)..., så står det hostname, IPadress og MACadress. Det er to stykker der. Den ene er meg og på den andre står det unknown på host-name. Betyr det at det er noen andre inne på nettverket mitt?

Og hvordan bør jeg sikre mitt trådløse nettverk mot at andre kommer seg inn? Hva er å kryptere og hva er å..., ja jeg husker ikke alle uttrykkene nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...