Gå til innhold

Senario: hvilken musikk vil du valgt?

Anbefalte innlegg

Gjest leva livet
Skrevet

Sett at du fikk et spørsmål på hvilke to låter du ville hatt i din egen begravelse, hvem hadde du valgt?

Jeg har forhåpentligvis veldig mange år igjen(bank i bordet, "bank, bank, bank"), men leker i blant med tanken på hvilke låter jeg kunne tenke meg i min egen begravelse:

*Alan Parson Project "brother up in heaven".

*Mike & the mechanics "the living years".

Er blant mine favoritter, hvem ville du valgt, og hvorfor?

Skrevet

Jeg var i den situasjonen for noen år siden, at døden var veldig ubehagelig nær.

Planla da min begravelse, i forhold til salmer, annen musikk og blomster. sammen med min kjære mann.

Nå var jeg griseheldig, og lever fortsatt, bare så det er sagt:-)

Jeg har tre ønsker når det gjelder musikk:

Tears in Heaven - Eric Clapton

Tir N`a Noir - Vamp

Eg ser - Bjørn Eidvåg

Har også et par salmeønsker - men de vet bare mannen om...

Men det viktigste for meg er at de som sitter igjen (hvis jeg nå skulle dø først da..)

kan holde ut den stunden bisettelsen måtte vare.

Jeg merker ingen ting - men det er tungt å være pårørende!

Og jeg vet også at det blir lest "Stopp alle klokkene", enten jeg eller han dør først.

Skrevet

Josh Grobans versjon av Starry Nigth (Vincent)

og Kjærlighet med Sissel Kyrkjebø

eller kanskje "Eg har forlotte Bergen for bestandig"....og JA det heter forlotte, iallefall på bergensk :o)

Skrevet

Jeg har en klar formening om hvilken sang jeg vil ha sunget når kisten blir senket ned i jorden... "Always look at the bright side of life"..

Under selve seremonien hadde jeg blitt glad for å høre(!) "Gabriels Obo" og "The Rose".

Skrevet

Jeg har en klar formening om hvilken sang jeg vil ha sunget når kisten blir senket ned i jorden... "Always look at the bright side of life"..

Under selve seremonien hadde jeg blitt glad for å høre(!) "Gabriels Obo" og "The Rose".

"Under selve seremonien hadde jeg blitt glad for å høre(!) "Gabriels Obo" og "The Rose"."

Skulle egentlig tro det var ganske ekkelt å ligge i sin egen begravelse og plutselig høre musikken! ;-)

Skrevet

Nå er det nok svært lenge til problemstillingen blir aktuell da; men hadde det vært aktuelt å tenke på dette i dag ville jeg valgt følgende:

RPWL: Gentle art of swimming.

Nydelig, lang låt med mye stemninger og nok melankolsk klang til at det hadde vært passende.

Gandalf: From Source to sea

Nydelig instrumentalmusikk som på en fin måte kunne blitt brukt symbolsk i forhold til å skildre et levd liv.

Skrevet

"Under selve seremonien hadde jeg blitt glad for å høre(!) "Gabriels Obo" og "The Rose"."

Skulle egentlig tro det var ganske ekkelt å ligge i sin egen begravelse og plutselig høre musikken! ;-)

har jeg sagt noe om å ligge, da? Jeg kommer vel til å sveve litt rundt, tenker jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...