Gjest leva livet Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Sett at du fikk et spørsmål på hvilke to låter du ville hatt i din egen begravelse, hvem hadde du valgt? Jeg har forhåpentligvis veldig mange år igjen(bank i bordet, "bank, bank, bank"), men leker i blant med tanken på hvilke låter jeg kunne tenke meg i min egen begravelse: *Alan Parson Project "brother up in heaven". *Mike & the mechanics "the living years". Er blant mine favoritter, hvem ville du valgt, og hvorfor? 0 Siter
Gregga Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Jeg var i den situasjonen for noen år siden, at døden var veldig ubehagelig nær. Planla da min begravelse, i forhold til salmer, annen musikk og blomster. sammen med min kjære mann. Nå var jeg griseheldig, og lever fortsatt, bare så det er sagt:-) Jeg har tre ønsker når det gjelder musikk: Tears in Heaven - Eric Clapton Tir N`a Noir - Vamp Eg ser - Bjørn Eidvåg Har også et par salmeønsker - men de vet bare mannen om... Men det viktigste for meg er at de som sitter igjen (hvis jeg nå skulle dø først da..) kan holde ut den stunden bisettelsen måtte vare. Jeg merker ingen ting - men det er tungt å være pårørende! Og jeg vet også at det blir lest "Stopp alle klokkene", enten jeg eller han dør først. 0 Siter
Aryane Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Josh Grobans versjon av Starry Nigth (Vincent) og Kjærlighet med Sissel Kyrkjebø eller kanskje "Eg har forlotte Bergen for bestandig"....og JA det heter forlotte, iallefall på bergensk ) 0 Siter
monass Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Jeg har en klar formening om hvilken sang jeg vil ha sunget når kisten blir senket ned i jorden... "Always look at the bright side of life".. Under selve seremonien hadde jeg blitt glad for å høre(!) "Gabriels Obo" og "The Rose". 0 Siter
morsan Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Jeg har en klar formening om hvilken sang jeg vil ha sunget når kisten blir senket ned i jorden... "Always look at the bright side of life".. Under selve seremonien hadde jeg blitt glad for å høre(!) "Gabriels Obo" og "The Rose". "Under selve seremonien hadde jeg blitt glad for å høre(!) "Gabriels Obo" og "The Rose"." Skulle egentlig tro det var ganske ekkelt å ligge i sin egen begravelse og plutselig høre musikken! ;-) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Nå er det nok svært lenge til problemstillingen blir aktuell da; men hadde det vært aktuelt å tenke på dette i dag ville jeg valgt følgende: RPWL: Gentle art of swimming. Nydelig, lang låt med mye stemninger og nok melankolsk klang til at det hadde vært passende. Gandalf: From Source to sea Nydelig instrumentalmusikk som på en fin måte kunne blitt brukt symbolsk i forhold til å skildre et levd liv. 0 Siter
monass Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 "Under selve seremonien hadde jeg blitt glad for å høre(!) "Gabriels Obo" og "The Rose"." Skulle egentlig tro det var ganske ekkelt å ligge i sin egen begravelse og plutselig høre musikken! ;-) har jeg sagt noe om å ligge, da? Jeg kommer vel til å sveve litt rundt, tenker jeg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.