Gå til innhold

FU. Motvekt: Hva er det FINESTE navnet du vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motvekt til innlegg her nedenunder, så vil vinkle det litt mer positivt.

Hva er det fineste navnet du vet??

Har en hang for Leander og Mathea for tiden.

Skrevet

De aller fineste navnene jeg vet er navnene på guttene mine og de røper jeg ikke her :o)

Eller syns jeg Lucas er et veldig fint guttenavn

Når det gjelder jentenavn så har jeg egentlig ikke noe favoritt, men liker Emilie, Andrea, Elise, Adelin, Celine.....kan sikkert ramse opp i det uendelige....

Skrevet

Av jentenavn har Margrethe alltid vært en soleklar favoritt hos meg, men det ble alikevel ikke brukt på Snuppa. :o)

Av guttenavn har jeg vel ingen soleklar ener, men jeg synes Linus er stilig.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg synes det er fint,men jeg bare vet at om jeg får en guttebaby noen gang må han hete Jonah..Og jentenavn er det tusen fine av, Iris, Louise, Anna, Une, Andrea, Helena....Engelske Zoe, Hazel..

Skrevet

Noah er utvilsomt det fineste guttenavnet jeg vet om

Er svak for navnet maria.

Skrevet

Det absolutt fineste guttenavnet jeg kan tenke meg er Håvard.

Når det gjelder jentenavn har jeg ingen klar favoritt ...

Skrevet

Det absolutt fineste guttenavnet jeg kan tenke meg er Håvard.

Når det gjelder jentenavn har jeg ingen klar favoritt ...

Søstra mi synes Håvard er så fælt at hun er overbevist om at alle som heter Håvard er oppkalte etter en eller annen bestefar eller noe sånt, at foreldrene ikke slapp unna navnet. :o)

Skrevet

Jeg liker Sigrid veldig godt, og både Sigurd og Johannes.

Skrevet

Jeg liker Sigrid veldig godt, og både Sigurd og Johannes.

Johannes ja! Det er nyyyydelig!

Skrevet

Enig. Og jeg forstår bare ikke svigerbestemor som synes det er et tungt navn? Johannes, det spretter jo så lett ut av munnen atte!

Skrevet

Søstra mi synes Håvard er så fælt at hun er overbevist om at alle som heter Håvard er oppkalte etter en eller annen bestefar eller noe sånt, at foreldrene ikke slapp unna navnet. :o)

Nei og nei!

Kan du ta og riste litt i denne søstera di fra meg?

:o|

Skrevet

De aller fineste navnene jeg vet er navnene på guttene mine og de røper jeg ikke her :o)

Eller syns jeg Lucas er et veldig fint guttenavn

Når det gjelder jentenavn så har jeg egentlig ikke noe favoritt, men liker Emilie, Andrea, Elise, Adelin, Celine.....kan sikkert ramse opp i det uendelige....

Oj... det var igrunn en rak motsetning av meg ;-) jeg føler nesten at de navnene er så klissete at jeg henger igjen ;-)

Skrevet

Syntes Anna, Johanne, Ada, Stine, Vibeke er fine navn for jenter. Guttenavn; Johan, Sondre, og egentlig mange mange fler....

Skrevet

Skjønner henne godt. Håvard er virkelig ikke noe pent navn

Skrevet

Uttalt Jo`hannes er det fint. Men deler av Østlandsområdet og Trøndelagen vil kanskje si

`Joannes? Da er det ikke fint. Jeg kjente en gang ei `Kattrine fra Trøndelagen.

For ikke å snakke om `Marrita.

Nå ser jeg at durtene går feil vei, men du skjønner forhåpentlig at jeg prøver å markere hvilken stavelse trykket ligger på.

Jeg synes forresten at `Synnøve er penere enn Synn`øve. Så det kan gå andre veien.

Skrevet

Uttalt Jo`hannes er det fint. Men deler av Østlandsområdet og Trøndelagen vil kanskje si

`Joannes? Da er det ikke fint. Jeg kjente en gang ei `Kattrine fra Trøndelagen.

For ikke å snakke om `Marrita.

Nå ser jeg at durtene går feil vei, men du skjønner forhåpentlig at jeg prøver å markere hvilken stavelse trykket ligger på.

Jeg synes forresten at `Synnøve er penere enn Synn`øve. Så det kan gå andre veien.

Trøndere er eksperter i å radbrekke navn, men jeg uttaler dem på tilnærmet bokmål og da synes jeg de er nydelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...