Gå til innhold

Lege som sier: kan ikke hoppe på trampoline når over 40 år???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at det ikke er så bra med trampoline når man begynner å bli "litt oppe i åra :-)? Jeg har hørt det, og at det var en lege som hadde sagt det. Pga. noe med mindre væske i leddene, og for stor direkte belastning på ledd?. er det riktig? Og er det stor utetrampoline, eller de små man har på stuegulvet?

Skrevet

Synes det høres rart ut som en generell regel. Trampolinehopping er jo flott trening for både ben og muskler, og det trenger de fleste 40-åringer å trene opp. I tillegg flott for knipemusklene - som kanskje kan være litt slappe?

Jeg hadde ikke hørt på den legen.

Skrevet

Synes det høres rart ut som en generell regel. Trampolinehopping er jo flott trening for både ben og muskler, og det trenger de fleste 40-åringer å trene opp. I tillegg flott for knipemusklene - som kanskje kan være litt slappe?

Jeg hadde ikke hørt på den legen.

Legen min sa at trampolinehopping var å regne som ekstremsport i forhold til bekkenmuskulaturen :-)

Jeg nevnte at jeg kunne lekke litt hvis jeg en sjelden gang hoppet på trampoline.

Tror det er bare sunt jeg. Sikkert ikke lurt å ta trippel salto hvis ikke en er myk i kroppen da!

Skrevet

Legen min sa at trampolinehopping var å regne som ekstremsport i forhold til bekkenmuskulaturen :-)

Jeg nevnte at jeg kunne lekke litt hvis jeg en sjelden gang hoppet på trampoline.

Tror det er bare sunt jeg. Sikkert ikke lurt å ta trippel salto hvis ikke en er myk i kroppen da!

Nei, den trippel saltoen kan man sikkert vente med til man har hoppet en GOD stund.

Men ellers er jo trampolinehopping kjempetrim!

Ørkenvandreren
Skrevet

Start pent og bygg opp muskulatur, ledd og sener gradvis, så går det nok bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...