Gå til innhold

Skandiabanken

Gjest er du fornøyd?

Anbefalte innlegg

Gjest er du fornøyd?
Skrevet

Hadde skandia for noen år siden, og vurderer å gå tilbake.

Er du fornøyd med banken?

Sist var det slik at det tok en EVIGHET å overføre penger fra en konto til en annen, selv når det var mellom mine egne kontoer. Er det fortsatt slik?

Skrevet

For meg var den ubrukelig, hadde ikke internett på hjemme og på jobben gjorde brannmurene at vi ikke fikk lastet ned sertifikatene som var nødvendige.

Gjest er du fornøyd?
Skrevet

For meg var den ubrukelig, hadde ikke internett på hjemme og på jobben gjorde brannmurene at vi ikke fikk lastet ned sertifikatene som var nødvendige.

Hvilke bank har du nå da?

Noe å anbefale?

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd. Tror det tar et døgn å overføre penger, men er ikke sikker.

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd på alle måter. Alle overføringer går fort - og når de skal. Mellom egne konti går det på sekundet.

Jeg ser Lillemus fikk trøbbel på jobben. Jeg (og de andre som har Skandiabanken) fikk IT-folka til å fikse det slik at vi fikk lasta ned sertifikat.

Og det er jo så BILLIG! Jeg har brukt banken i mange år, og har ikke hatt behov for filialer å gå i - til nå i alle fall.

Jeg sa forøvrig ikke opp kontoen min i DnB NOR, den står og hviler (med en liten overføring inn og ut hver måned (sparing i fond til barna mine)). Jeg bare ba lønningskontoret på jobben overføre lønna til Skandiabanken i stedet for.

Ja til Skandiabanken! ;o)

Gjest er du fornøyd
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd på alle måter. Alle overføringer går fort - og når de skal. Mellom egne konti går det på sekundet.

Jeg ser Lillemus fikk trøbbel på jobben. Jeg (og de andre som har Skandiabanken) fikk IT-folka til å fikse det slik at vi fikk lasta ned sertifikat.

Og det er jo så BILLIG! Jeg har brukt banken i mange år, og har ikke hatt behov for filialer å gå i - til nå i alle fall.

Jeg sa forøvrig ikke opp kontoen min i DnB NOR, den står og hviler (med en liten overføring inn og ut hver måned (sparing i fond til barna mine)). Jeg bare ba lønningskontoret på jobben overføre lønna til Skandiabanken i stedet for.

Ja til Skandiabanken! ;o)

Ok, så overføring mellom egne konti går på sekunder... hm... da blir det nok til at jeg går tilbake.

Du er helt sikker?

Supert!

Skrevet

Ok, så overføring mellom egne konti går på sekunder... hm... da blir det nok til at jeg går tilbake.

Du er helt sikker?

Supert!

Ja, mellom egne konti er jeg sikker. Det skjer på øyeblikket. Og nå kan du få gjort det med mobiltelefon også.

Jeg har aldri sjekka hvor lang tid det tar til andre konti (jeg legger inn forfallsdato på regninger, og det funker i alle fall).

Gjest Lille bethen
Skrevet

Det kan it ansvarlig fort ordne. Han kan bare legge skandiabanken i tillatelista, og hele problemet er borte.

Gjest Lille bethen
Skrevet

Det går fort og greit. Det beste er at du faktisk kan spare penger der. Har du studentøkonomi og prøver å spare så renter det seg fort oppover! Noen kr ekstra hver mnd, noe jeg syns er veldig kjekt! Kundeservicen er veldig grei den også, fikk hjelp da jeg trengte det i sommer. Og i tillegg kan man lage så mange kontoer man bare ønsker der inne, en til brukskonto, spare, regning osv osv. Hvis man ønsker det.

Jeg elsker skandiaen min jeg!

Skrevet

Det kan it ansvarlig fort ordne. Han kan bare legge skandiabanken i tillatelista, og hele problemet er borte.

Ikke hos oss, vi er i kommunens nett og tro meg - vi prøvde å få det, men dengang ei.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Det funker bra.

Men de rota noe kraftig med ligningsrapporten min. Hadde jeg hatt så mye penger som det sto der, så hadde vært fint.

Det ordna seg.

Jeg sparer kr 2000 pr år i forhold til Postbanken.

Greit at det ikke er gebyr på uttak, selv ikke i utlandet.

Men de tar valutapåslag på 1,5% når du tar ut i annet enn NOK.

Skrevet

Eneste som er litt kinkig med skandia er at det er så mye mer tungvindt ¨betale flere regninger der.. Ellers er jeg superfornøyd!

Gjest er du fornøyd?
Skrevet

Eneste som er litt kinkig med skandia er at det er så mye mer tungvindt ¨betale flere regninger der.. Ellers er jeg superfornøyd!

Åssen tungvint, mener du?

Skrevet

Hvilke bank har du nå da?

Noe å anbefale?

Jeg har to, postbanken som brukskonto (stønadene går inn på den) og en liten sparebank som lønns- og regningskonto.

Har en avtale i posten som gjør at jeg betaler bare 1,- i gebyr når jeg bruker kortet. Jada, jeg vet det er noen som har gratis bruk, men jeg har ikke giddet å skifte bare av den grunn, selv om jeg sikkert hadde spart flere hundrelapper i året.

Skrevet

Helt fornøyd. Mellom egne kontoer i skandiabanken tar det under 1 sekund å overføre penger, mellom kontoen min i postbanken og skandiabanken tar det ca 1 døgn, dersom jeg setter opp overføringen før kl 12.

Litt nedetid har riktignok banken, men det kan jeg helt fint leve med.

Skrevet

Det funker bra.

Men de rota noe kraftig med ligningsrapporten min. Hadde jeg hatt så mye penger som det sto der, så hadde vært fint.

Det ordna seg.

Jeg sparer kr 2000 pr år i forhold til Postbanken.

Greit at det ikke er gebyr på uttak, selv ikke i utlandet.

Men de tar valutapåslag på 1,5% når du tar ut i annet enn NOK.

De andre tar ofte også valutapåslag. I tillegg til gebyret.

Skrevet

Åssen tungvint, mener du?

Sånn som fx i postbanken, for å betale flere regninger, da kan du betale sånn 7-10 regninger på samme skjermen, plotter bare inn kid,sum,og kontonr.

mens på skandia er det lissom "bilde" av en giro, der du i tillegg må skrive navn på mottaker,adr osv. og du må gjøre deg ferdig med det vinduet før du kan betale en annen regning. tungvindt!

Skrevet

Helt fornøyd. Mellom egne kontoer i skandiabanken tar det under 1 sekund å overføre penger, mellom kontoen min i postbanken og skandiabanken tar det ca 1 døgn, dersom jeg setter opp overføringen før kl 12.

Litt nedetid har riktignok banken, men det kan jeg helt fint leve med.

I alle banker tar det bare sekunder om du overfører mellom egne konti, men det tar lengre tid mellom to forskjellige banker.

Skrevet

I alle banker tar det bare sekunder om du overfører mellom egne konti, men det tar lengre tid mellom to forskjellige banker.

Ja?

Skulle det være anderledes?

Jeg har vært borti at folk som har blitt kunder av skandiabanken har forventet at det skulle gå på sekunder eller minutter å overføre mellom forskjellige banker.

Det er også veldig mange som har det som ankepunkt at akkurat skandiabanken tar link tid å overføre penger fra/til, noe som jeg sa ovenfor i kortversjon ikke stemmer med mine erfaringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...