Gå til innhold

Jernteppe! Kan noen hjelpe å huske en gåte?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

..Som jeg har glemt helt kollosalt, men som jeg fikk litt oppheng på hvordan var..:-I ( Dvs..Jeg begynte å fortelle den før jeg forsto at jeg hadde glemt den..;-))

Noen har i allefall fisket,det er to stykker av dem. De får fisk.

Også sier den ene et eller annet om å få så og så mange fisk av den andre, for da har han plutselig så og så mange, og det er mye halvparten og dobbelt så mye her og sånn.

Den er fiffig.

Jeg tror muligens en vet at de hadde 12 fisk til sammen.

Det avsluttende spørsmålet og cluet er " hvor mange fisker fikk de hver seg i utgangspunktet da?"

Noen som husker denne? Jeg blir litt sprø nemlig!

Av alle teite ting å henge seg opp i!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*ler*

For meg som aldri har hørt denne historien var det et skikkelig bra resymé :)

Kan en annen om 7 jenter på tur, og tre katter i en mølle - samme konseptet antar jeg.

Men det hjelper jo ikke deg :)

laguna1365380434
Skrevet

Hehe, det var nok skikkelig klargjørende for dem som ikke hadde hørt gåten før ja..;-)

Men uansett vil jeg gjerne høre din! :-)

(Også håper jeg noen kan hjelpe meg med fiskegåten..Jeg blir litt sprø av å ikke komme på hvordan den var..)

Skrevet

Jeg tror den ene sa: Om du gir meg x fisk, har jeg dobbelt så mange som deg. Den andre svarte: Gir du meg y fisk, har vi like mange hver.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror den ene sa: Om du gir meg x fisk, har jeg dobbelt så mange som deg. Den andre svarte: Gir du meg y fisk, har vi like mange hver.

Jepp! Jeg kom om sider på den..Gi meg en fisk så har jeg dobbelt så mange som deg! Nei,gi heller meg en så har vi like mange?

Også blir spørsmålet hvor mange de hadde hver seg...

:-)

Det var lettende å komme på!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...