Gå til innhold

Bilder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en liten diskusjon gående med en annen dol'er på foreldreforum nå i morgentimene angående bilder.

Vedkommende kastet brudebildene da de ble skilt.

Jeg for min del var aldri gift, men jeg kunne aldri tenkt meg å kaste alle bildene av eks'en. Vi hadde jo tross alt mange gode år sammen og jeg syns absolutt minnene er verdt å ta vare på, ikke minst på grunn av barna, det kan jo være kjekt for dem å ta frem bildene når de var større og se at både mamma og pappa var tilstede.

Jeg har heller ingenting i mot at kjæresten min har bilder av sin eks, jeg ser ingen grunn til å være sjalu på noen bilder, det er jo ikke sånn at vi har bilder av eksene våre på nattbordet da, men jeg syns minner er verdt å ta vare på.

Hva syns dere? Kaster dere bilder av eks'en?

Skrevet

Niks. Bilder kastes ikke. Nå er det han som har albumet fra bryllupet og barnas dåper, men han tar godt vare på det og skulle han ikke gidde/ville ha det mer så gir han det til meg.

Skrevet

når de BLIR større skulle det selvfølgelig stå, får håpe de ikke krymper :o)

Ørkenvandreren
Skrevet

Min ex er mor til to av mine barn, så hun inngår i barnas fotoalbum etc, noe annet skulle bare mangle.

Akkurat brudebildene vet jeg ikke hvor er blitt av. Kan ikke huske konkret at jeg har kastet dem, men kan heller ikke huske at jeg har lagret dem noe sted... Det ville ikke plaget meg om de lå lagret et sted, men jeg finner det ikke naturlig å henge de på veggen, for å si det slik...

Skrevet

Niks. Bilder kastes ikke. Nå er det han som har albumet fra bryllupet og barnas dåper, men han tar godt vare på det og skulle han ikke gidde/ville ha det mer så gir han det til meg.

Da jeg var gift første gangen (vi hadde ikke barn), tok vi massevis av bilder. Vi bodde på en annen kant av landet enn jeg gjør nå, og jeg tok særlig bilder av omgivelsene, havet, fjellet osv.Han tok bilder av oss, fester vi var på, fisk han fikk ...

Da vi ble skilt, tenkte jeg ikke på de bildene i det hele tatt. De lå i en haug i et skap i eksens hus.

Men så gikk det år, jeg var gift på ny og hadde barn. Av og til var det som om jeg hadde drømt det første ekteskapet, stedet var "borte" og eksen så jeg aldri, han fortsatte å bo der. Det var som et hull i hukommelsen. Så skreiv jeg og ba eksen sende kopier/filmer, og det gjorde han. Jeg lagde et eget album med de bildene, og dattera mi elsket det albumet, der "mamma bodde før". Hun ønsket seg til og med å dra dit på besøk sammen med meg da hun ble tenåring, og det gjorde vi.

Nå står det i rekka av familiealbum, og jeg er veldig glad jeg har det, og ser på det iblant.

Skrevet

Vil ikke kaste gamle bilder, men jeg ville heller ikke hatt de framme. Spesielt ikke brudebildene. Disse ville jeg lagt langt bort om jeg skulle skilt meg.

Skrevet

Nei - jeg har samlet på alt som gjelder "mitt tidligere ekteskap" -for jeg innbiller meg at jeg skal lage et album til hver av jentene mine :) det er jo deres historie! :-)

Også brudebildene er jo noe å samle på - også datter som ikke er med eksen vil jo gjerne vite.

Skrevet

Min ex er mor til to av mine barn, så hun inngår i barnas fotoalbum etc, noe annet skulle bare mangle.

Akkurat brudebildene vet jeg ikke hvor er blitt av. Kan ikke huske konkret at jeg har kastet dem, men kan heller ikke huske at jeg har lagret dem noe sted... Det ville ikke plaget meg om de lå lagret et sted, men jeg finner det ikke naturlig å henge de på veggen, for å si det slik...

Nei det er jeg enig i, jeg har ikke bilder av eks'en hengende på veggen heller, det har ikke kjæresten min heller, vi ser heller ikke daglig på gamle bilder, men de er der, ikke pakket langt bort heller, jeg har de lett tilgjengelig slik at barna kan ta dem frem når de har lyst. Og de syns det er kjempegøy, og den gleden unner jeg dem.

Sist kjæresten min var her så vi film fra Thailand hvor vi ferierte sammen ifjor, men da var vi ikke sammen, han hadde sin samboer og barn med og jeg hadde min samboer og barn, lite visste vi da om hva fremtiden skulle bringe.

Gjest snipp snapp snabelsnut
Skrevet

Vil ikke kaste gamle bilder, men jeg ville heller ikke hatt de framme. Spesielt ikke brudebildene. Disse ville jeg lagt langt bort om jeg skulle skilt meg.

Hørt sånn tull. Jeg har vært gift tre ganger, og på stua henger elle mine erobringer. Pinadø.

Skrevet

Da jeg var gift første gangen (vi hadde ikke barn), tok vi massevis av bilder. Vi bodde på en annen kant av landet enn jeg gjør nå, og jeg tok særlig bilder av omgivelsene, havet, fjellet osv.Han tok bilder av oss, fester vi var på, fisk han fikk ...

Da vi ble skilt, tenkte jeg ikke på de bildene i det hele tatt. De lå i en haug i et skap i eksens hus.

Men så gikk det år, jeg var gift på ny og hadde barn. Av og til var det som om jeg hadde drømt det første ekteskapet, stedet var "borte" og eksen så jeg aldri, han fortsatte å bo der. Det var som et hull i hukommelsen. Så skreiv jeg og ba eksen sende kopier/filmer, og det gjorde han. Jeg lagde et eget album med de bildene, og dattera mi elsket det albumet, der "mamma bodde før". Hun ønsket seg til og med å dra dit på besøk sammen med meg da hun ble tenåring, og det gjorde vi.

Nå står det i rekka av familiealbum, og jeg er veldig glad jeg har det, og ser på det iblant.

Ja jeg er helt enig, jeg vil ikke viske bort deler av livet mitt og late som det aldri har eksistert.

Skrevet

Hørt sånn tull. Jeg har vært gift tre ganger, og på stua henger elle mine erobringer. Pinadø.

Har dem ikke hengende på stuen da, men jeg har bilder av alle kjærestene mine liggende rundt omkring, ser ikke noe i galt i det.

Skrevet

Dattera mi har stukket av med brudebildene mine. Det er helt greit, det er jo faren hennes. Nå er ikke jeg på besøk der uansett så det spiller ingen rolle.

Skrevet

Knis, du bare kødder.

Gjest snipp snapp snabelsnut
Skrevet

Knis, du bare kødder.

Det der sier du bare fordi du har lyst til å bli innvitert. Og før du har fått sukka for deg, så henger du der du også.

Jadda.

Skrevet

Ja jeg er helt enig, jeg vil ikke viske bort deler av livet mitt og late som det aldri har eksistert.

Jeg er jo så sløv at det ikke er mange ukene siden jeg oppdaget at jeg hadde en gammelt passbilde av eksen i lommeboka - det er to år siden han ble eks da... *Glemsk ja*

Det er fjernet nå da, men ikke kastet.

Skrevet

Det der sier du bare fordi du har lyst til å bli innvitert. Og før du har fått sukka for deg, så henger du der du også.

Jadda.

Hun bor i fjerde etasje uten heis så det er helt uaktuelt å bli invitert dit.

Skrevet

Hun bor i fjerde etasje uten heis så det er helt uaktuelt å bli invitert dit.

*Fnis* Jeg tror Snabelsnuten mente at du ville bli invitert til ham... ;o)

Skrevet

*Fnis* Jeg tror Snabelsnuten mente at du ville bli invitert til ham... ;o)

Hihi, jeg skjønte det etterpå. Hender jeg ikke er sikker på hva jeg svarer på og så blir det feil :o)

Skrevet

Jeg leser nedover her og ser at det blir nevnt brudebilder. Jeg sier det selv også, men begynner å tenke på hvorfor det heter det. Det er bruker jo være med en mann på bildet også.

Det er bare sånne tanker som dukker opp.

Skrevet

Hihi, jeg skjønte det etterpå. Hender jeg ikke er sikker på hva jeg svarer på og så blir det feil :o)

*Hehe* Hender meg og. Hender ofte at jeg går inn på 100 nyeste og ser at jeg har svart på noe og lurer:"Hva i all verden har jeg svart på nå?!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...