Gå til innhold

Visning - hva legger DU merke til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal selge leiligheten min, og skal dermed ha visning.

Har lest meglerens liste med tips, men nå spør jeg dere:

Hvordan vil du at en visningsleilighet skal se ut? Hva legger du merke til, og hva kan være avgjørende for din interesse? Nå tenker jeg ikke på antall rom, beliggenhet osv. men mer på hvordan leiligheten presenteres.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

5

• favn

5

• cecily

5

• Mista nikket

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gubben og jeg var på en visning - og vi hang oss opp i alt som ikke hadde meg huset å gjøre - at det lå masse epler og luktet på vaskerommet -at de hadde bare ulike spisestuestoler - og at de hadde rosa, TYKK, tekstiltapet i stua. Vi syns det var rotete der og stygge bilder og sånn - så vi følte veldig på at vi "snoket" hjemme hos noen.

Skrevet

Rent og veeeeldig ryddig (uten masse stæsj) + at ting ikke er halvferdig. (Mangler lister/maling o.l.)

Skrevet

Ikke så mye møbler, det er lurt å male leiligheten hvit for da ser den lys ut og la for gud skyld kjøkkenet ha tomme kjøkkenbenker.

Og så må du under visningen ikke bry deg om hva folk sier. Utrolig hva folk kan si selv om eieren er tilstede.

Hihi, jeg hadde helt nytt kjøkken jeg og et par kom inn å virkelig fortalte meg hvor stygt det var. Det er bare smak og behag.

Skrevet

At det er rent og ryddig

At det ikke er overfylt med bilder og pynteting, det kan være et tegn på at de prøver å skjule feil og mangler.

Ellers ser jeg på badet og kjøkkenet siden det er det som koster mest å gjøre noe med.

Skrevet

der MÅ vere ryddigt og reint. Klare lyse farger. Sjå på hus til salgs på tv-norge du. Det må vere fine golv. Ingen lause rør og leddninger. Ovnen må vere åpen. Kunna ramsa opp 1000 ting..Men det gidder jeg ikke.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Rent og fritt for møbler og inventar. Jeg vil se alt.

Jeg vil anbefale et malingstrøk der det er stygt, og gjerne en nymalt vegg for mye enn for lite. Nymalt er faktisk et godt inntrykk, (selv om -jeg- blir mistenksom, kanskje det er for å dekke feil). Også at du fjerner det meste av møbler, alle private bilder, tepper, planter og pynt av alle slag, kun en liten potteplante på kjøkkenet. Et par gode stoler å sitte på er fint. Kaffe og kjeks er også fint. Ikke pappkrus, det virker så likeglad.

Et sted jeg så på var det kaldt inne og luktet klorin. Det viste seg at de hadde 4 katter, og kattepisslukta hadde satt seg overalt. De prøvde å lufte og bruke klor for å dekke over. Jeg sa i fra til megler som ble litt betenkt.

Ørkenvandreren
Skrevet

Legg vekt på at det er rent og ryddig, det bør lukte rent/godt også under visning. Fjern overmøblering og stæsj som gjør dette til _din_ bolig. Husk at kjøperen ønsker å kunne se for seg dette som _sin_ bolig - det er vanskelig når familiebildene pryder to stuevegger, korktavlene dominerer kjøkkenet og soverommene er fulle av kosedyr....

Småskader bør du prøve å rette opp - da slike kan medføre at kjøperne danner seg et (feilaktig?) bilde av at det sikkert er andre og større ting som heller ikke er i orden. Har du sære farger på noen vegger - så kan noen hundrelapper i maling og et part timers kveldsarbeid være en meget god investering.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

der MÅ vere ryddigt og reint. Klare lyse farger. Sjå på hus til salgs på tv-norge du. Det må vere fine golv. Ingen lause rør og leddninger. Ovnen må vere åpen. Kunna ramsa opp 1000 ting..Men det gidder jeg ikke.

Det med sterke farger er et poeng. Jeg ville malt over alle fargeglade vegger med lys pastellgrå overalt.

Et sted jeg var, kunne jeg se Donald Duck-tapeten gjennom malingen, det var heller ikke så fint.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Ikke så mye møbler, det er lurt å male leiligheten hvit for da ser den lys ut og la for gud skyld kjøkkenet ha tomme kjøkkenbenker.

Og så må du under visningen ikke bry deg om hva folk sier. Utrolig hva folk kan si selv om eieren er tilstede.

Hihi, jeg hadde helt nytt kjøkken jeg og et par kom inn å virkelig fortalte meg hvor stygt det var. Det er bare smak og behag.

En jeg kjenner solgte hus og en kjøper ramset opp alle vegger han i tilfelle skulle rive og hvordan han skulle gjøre om hele hagen. Både hagen og veggene hadde selger nettopp slitt fælt med, og var veldig stolt av.

Kjøperen ble kasta ut.

Skrevet

At det er rent, og ikke minst ryddig. At det ikke ligger tilfeldige ting overalt.

At det ser innbydende ut, godt lys, rene puter i sofaen f eks.

At det ikke ligger leker og diverse og slenger i noen av rommene, men at dette evt. er ryddet pent i skap og hyller.

Håndklær på badet: at de passer i fargene og ikke ser ut som fullstendig tilfeldig valgte håndklær.

Skrevet

Jeg ville lagt merke til lukta inne. Røykelukt, dyrelukt, fuktig eller kjellerlukt.

Skrevet

En jeg kjenner solgte hus og en kjøper ramset opp alle vegger han i tilfelle skulle rive og hvordan han skulle gjøre om hele hagen. Både hagen og veggene hadde selger nettopp slitt fælt med, og var veldig stolt av.

Kjøperen ble kasta ut.

Jeg ble jo fornærma jeg også da de herpet leiligheten min. Tenk å ta ned den brystpanelen som jeg hadde brukt ørten dager på å få bort all malinga. Og rive ned det nye kjøkkenet som det til og med var garanti på. De kunne i det minste ha tilbudt meg hvitevarene.

Skrevet

Da vi skulle ha visning på leiligheten vi solgte for noen år siden, fjernet vi det meste av private bilder og slikt.

Vi malte over vinduskarmene på kjøkkenet, ettersom de var litt slitte.

Vi vasket naturligvis hele leiligheten og sørget for at det var ryddig over alt.

Veggene var lyse og greie fra før, så der gjorde vi ikke noe.

Men: Vi kjøpte inn masse store appelsiner som vi la i et fat på stuebordet. På kjøkkenet satte vi opp flere potter med friske urter.

Og rett før visningen kvernet vi kaffe. ;o)

Vi tjente utrolig godt på salg av den leiligheten.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Jeg ble jo fornærma jeg også da de herpet leiligheten min. Tenk å ta ned den brystpanelen som jeg hadde brukt ørten dager på å få bort all malinga. Og rive ned det nye kjøkkenet som det til og med var garanti på. De kunne i det minste ha tilbudt meg hvitevarene.

Jeg solgte en leilighet, og kjøper slo seg skikkelig vrang med vaskinga og at slukene ikke var tømt. Vaskefirmaet dreit seg ut. Det endte med at jeg måtte ut med 5000 kr, og prøvde å få det tilbake av vaskefirmaet, det gikk ikke. Hvis overtagelse skulle utsettes to dager til, hadde jeg måttet betale mye mer.

Skrevet

Jeg solgte en leilighet, og kjøper slo seg skikkelig vrang med vaskinga og at slukene ikke var tømt. Vaskefirmaet dreit seg ut. Det endte med at jeg måtte ut med 5000 kr, og prøvde å få det tilbake av vaskefirmaet, det gikk ikke. Hvis overtagelse skulle utsettes to dager til, hadde jeg måttet betale mye mer.

Jeg endte med å tape 25 000 på vaskinga. Jeg fikk ikke lov å følge det opp sjøl, de som skulle følge opp, gjorde det ikke og vips så forsvant de pengene.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Jeg endte med å tape 25 000 på vaskinga. Jeg fikk ikke lov å følge det opp sjøl, de som skulle følge opp, gjorde det ikke og vips så forsvant de pengene.

Dæven

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Jeg ville lagt merke til lukta inne. Røykelukt, dyrelukt, fuktig eller kjellerlukt.

Kattepisslukt er ganske vanlig.

Skrevet

Dæven

De lovte jo at jeg skulle få dem men så ombestemte de seg.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

De lovte jo at jeg skulle få dem men så ombestemte de seg.

Holde ord er en viktig egenskap. Å få det skriftlig er viktigere. Selger som fikk 5000, prøvde senere å få mer penger, men jeg hadde avtale, rablet ned på baksiden av en brosjyre. Så sa selger at det ikke var han, men kona som skrev under, og det var han som sto som kjøper. Men dessverre er det likevel gyldig, da loven sier at en ektefelle kan inngå slike avtaler med små beløp. Han var jo også til stede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...