Gå til innhold

Visning - hva legger DU merke til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holde ord er en viktig egenskap. Å få det skriftlig er viktigere. Selger som fikk 5000, prøvde senere å få mer penger, men jeg hadde avtale, rablet ned på baksiden av en brosjyre. Så sa selger at det ikke var han, men kona som skrev under, og det var han som sto som kjøper. Men dessverre er det likevel gyldig, da loven sier at en ektefelle kan inngå slike avtaler med små beløp. Han var jo også til stede.

Jeg har det skriftlig, men det hjelper ikke. Sjefen påstår at det er blitt gjort en feil så de kan ikke gi meg pengene. Og han som skulle gjøre det har sluttet.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

5

• favn

5

• cecily

5

• Mista nikket

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kattepisslukt er ganske vanlig.

Æsj, det er grusomt

Skrevet

Mest mulig nøytral stil, Vekk med dilldall og nips. Men da vi så på leilighet prøvde jeg å se bort ifra stylede leiligheter, og prøve å se mulighetene i de andre. Har ikke noe å si for meg om de andre hadde fine møbler og blomster på bordet liksom. Kommer jo an på om man skal pusse opp, eller flytte rett inn. Ved oppussing vil jeg se etter om vinduer og varmtvannsbereder må skiftes også, om det er tegn til fukt osv... Hvis jeg skal flytte rett inn vil jeg også se etter farger, tapet, gulv, lister osv. Småslitasjer er så lett å overse, vi fant ikke ut at badedøra var oppskrapet av katt før første dobesøk. Sånne ting blir jo dyrt og jeg vil nok være mer nøye på detaljer neste gang.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Jeg har det skriftlig, men det hjelper ikke. Sjefen påstår at det er blitt gjort en feil så de kan ikke gi meg pengene. Og han som skulle gjøre det har sluttet.

Dæven

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Æsj, det er grusomt

Så hvis det luftes heftig i leiligheten og lukter klor, så kan du spørre om katter.

Skrevet

Lyse, trivelige og store nok rom

Badet, ville sett etter fuktskader o.l., baderomsinnredningen.

Kjøkkenet/kjøkkeninnredningen

Kjeller, fukt, det må IKKE være kjellerlukt

Fyringsmuligheter, jeg SKAL ha mulighet til å varme opp leiligheten med fyring, hvordan er pipa.

Vinduene, om de er punktert/ripete, lette å åpne.

Plass til vaskemaskin og tørketrommel.

Det elektriske anlegget, hvordan er det.

Hvilket gulv er det i leiligheten.

Skrevet

Om gulvene er greie nok. Vet det går an å bytte gulv, men ser helst at det ikke er det første vi skal starte med.

Videre at kjøkken og bad er ok.

Og fukt, lukt, sopp osv...

Skrevet

Vinduer og rundt vinduer, skap, vasker, dusj og avløp, toalett, alt av krinkelkroker, lister, det man kan se av det elektriske, kvaliteten på gulvene, råte på loft og i kjeller, dører.

Nybakte boller, kaffe og fine potteplanter er jo direkte latterlig å bry seg om.

Skrevet

Det med sterke farger er et poeng. Jeg ville malt over alle fargeglade vegger med lys pastellgrå overalt.

Et sted jeg var, kunne jeg se Donald Duck-tapeten gjennom malingen, det var heller ikke så fint.

farger som er inn nå er kvite/lys grå vegger og knallfarga ilagmed svart.

Gjest latterlige ting de ser etter
Skrevet

Vinduer og rundt vinduer, skap, vasker, dusj og avløp, toalett, alt av krinkelkroker, lister, det man kan se av det elektriske, kvaliteten på gulvene, råte på loft og i kjeller, dører.

Nybakte boller, kaffe og fine potteplanter er jo direkte latterlig å bry seg om.

Så enig så enig i at i denne tråden var det mye latterlig de ser etter .....

Her hadde mange garantert kjøpt katta i sekken, når det er sånne ting de bryr seg om.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

farger som er inn nå er kvite/lys grå vegger og knallfarga ilagmed svart.

*tar på sveisebriller*

Fytterakkern.

Skrevet

Lys og fin leilighet med minst mulig stæsj. Friske blomster og en fruktskål på bordet kanskje...

Skrevet

Faktisk er det ikke latterlig, syns jeg. For dersom selgerne bryr seg om slike små detaljer, så tenker mange kjøpere likt som meg, at her er det folk som tar vare på ting og bryr seg om - nettopp detaljer.

At selgere setter en prikk over i-en, er et tegn for meg at jeg er velkommen til å sjekke andre detaljer.

Det er svært svært vikig med et godt førsteinntrykk, enten det er at boligen dufter godt eller mer kunstneriske, men frisk frukt i en dyr fin bolle. Sløkkiser gidder ikke kjøpe pyntefrukt og har heller ikke dyre boller og fat - tenker jeg da. Og sløkkiser kjøper jeg ikke bolig av.

Skrevet

Faktisk er det ikke latterlig, syns jeg. For dersom selgerne bryr seg om slike små detaljer, så tenker mange kjøpere likt som meg, at her er det folk som tar vare på ting og bryr seg om - nettopp detaljer.

At selgere setter en prikk over i-en, er et tegn for meg at jeg er velkommen til å sjekke andre detaljer.

Det er svært svært vikig med et godt førsteinntrykk, enten det er at boligen dufter godt eller mer kunstneriske, men frisk frukt i en dyr fin bolle. Sløkkiser gidder ikke kjøpe pyntefrukt og har heller ikke dyre boller og fat - tenker jeg da. Og sløkkiser kjøper jeg ikke bolig av.

Men skal du bo sammen med disse folkene og pynten deres?

Dersom blomster og pynt prøver å ta oppmerksomheten ser jeg all grunn til å skjerpe sanser og det man har av kunnskap om boliger.

Det trenger ikke se ut som raset har gått, men å vurdere bolig på omfanget av kaffe og blomster, høres spinnvilt ut.

Skrevet

Men skal du bo sammen med disse folkene og pynten deres?

Dersom blomster og pynt prøver å ta oppmerksomheten ser jeg all grunn til å skjerpe sanser og det man har av kunnskap om boliger.

Det trenger ikke se ut som raset har gått, men å vurdere bolig på omfanget av kaffe og blomster, høres spinnvilt ut.

Det har jeg da heller ikke sagt at jeg gjør. Nå misforstår du med vilje.

Skrevet

Det har jeg da heller ikke sagt at jeg gjør. Nå misforstår du med vilje.

Jeg vet ikke hva jeg skulle ha misforstått?

Majoriteten i denne tråden legger mest vekt på blomster, kaffe og den slags under en visning. Og du sier skriver til meg at du også synes det :er: det viktigste...?

Jeg synes det mildt sagt er merkelig at blomster på bordet er viktigere enn hvorvidt det er råde på badet, feks.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skulle ha misforstått?

Majoriteten i denne tråden legger mest vekt på blomster, kaffe og den slags under en visning. Og du sier skriver til meg at du også synes det :er: det viktigste...?

Jeg synes det mildt sagt er merkelig at blomster på bordet er viktigere enn hvorvidt det er råde på badet, feks.

Jeg tillater meg å si at du burde lese innlegget mitt en gang til.

For all enkelhets skyld så limer jeg det inn for deg:

"Dersom selgerne bryr seg om slike små detaljer, så tenker mange kjøpere likt som meg, at her er det folk som tar vare på ting og bryr seg om - nettopp detaljer.

Det er svært svært vikig med et godt førsteinntrykk, enten det er at boligen dufter godt eller mer kunstneriske, men frisk frukt i en dyr fin bolle. Sløkkiser gidder ikke kjøpe pyntefrukt og har heller ikke dyre boller og fat - tenker jeg da. Og sløkkiser kjøper jeg ikke bolig av. "

Hvor i denne teksten skriver jeg at jeg legger _mest_ vekt på kaffelukt eller pyntefrukt eller dyre boller? Jeg skriver at slike detaljer skaper et godt førsteinntrykk og at det innbyr til å granske alle andre detaljer i boligen. Jeg gjentar stikkordene førsteinntrykk og dernest nærmere granskning.

Dersom boligen er bombet av billig dritt og det ikke lukter eller ser pent ut, er dette en sterk antydning for meg at oppussing ikke står øverst på listen og at jeg ikke kan regne med at boligen er velholdt på andre detaljer.

Følger du poenget mitt denne gang?

Skrevet

Jeg tillater meg å si at du burde lese innlegget mitt en gang til.

For all enkelhets skyld så limer jeg det inn for deg:

"Dersom selgerne bryr seg om slike små detaljer, så tenker mange kjøpere likt som meg, at her er det folk som tar vare på ting og bryr seg om - nettopp detaljer.

Det er svært svært vikig med et godt førsteinntrykk, enten det er at boligen dufter godt eller mer kunstneriske, men frisk frukt i en dyr fin bolle. Sløkkiser gidder ikke kjøpe pyntefrukt og har heller ikke dyre boller og fat - tenker jeg da. Og sløkkiser kjøper jeg ikke bolig av. "

Hvor i denne teksten skriver jeg at jeg legger _mest_ vekt på kaffelukt eller pyntefrukt eller dyre boller? Jeg skriver at slike detaljer skaper et godt førsteinntrykk og at det innbyr til å granske alle andre detaljer i boligen. Jeg gjentar stikkordene førsteinntrykk og dernest nærmere granskning.

Dersom boligen er bombet av billig dritt og det ikke lukter eller ser pent ut, er dette en sterk antydning for meg at oppussing ikke står øverst på listen og at jeg ikke kan regne med at boligen er velholdt på andre detaljer.

Følger du poenget mitt denne gang?

Hvis du leser/leste hovedspørsmålet, vil du se at det spørres etter hva folk legger merke til. I og med at du svarer meg, regner jeg med at du svarer på spørsmålet til meg (av en eller annen grunn).

'Dersom boligen er bombet av billig dritt og det ikke lukter eller ser pent ut /.../'

Eh... jeg har aldri nevnt noe slikt.

Men hverandres visningspreferanser er sant å si lite å diskutere. Vi kommer nok aldri til å by mot hverandre på samme bolig.

Skrevet

Hvis du leser/leste hovedspørsmålet, vil du se at det spørres etter hva folk legger merke til. I og med at du svarer meg, regner jeg med at du svarer på spørsmålet til meg (av en eller annen grunn).

'Dersom boligen er bombet av billig dritt og det ikke lukter eller ser pent ut /.../'

Eh... jeg har aldri nevnt noe slikt.

Men hverandres visningspreferanser er sant å si lite å diskutere. Vi kommer nok aldri til å by mot hverandre på samme bolig.

Jeg legger merke til om selger gidder å bry seg med prikken over i-en ja. Det var poenget mitt, og jeg fortalte til og med hvorfor. Men du har visst bestemt at det jeg legger merke til er teit, så da er det vel det.

Skrevet

Jeg legger merke til om selger gidder å bry seg med prikken over i-en ja. Det var poenget mitt, og jeg fortalte til og med hvorfor. Men du har visst bestemt at det jeg legger merke til er teit, så da er det vel det.

Furten? Det er det ingen grunn til. Det var da vitterlig du som skrev til meg, ikke omvendt.

Nybakte boller kommer aldri til å spille inn i min vurdering av bolig. Sånn er det bare. Ærlig, synes jeg det er lett sjokkerende at folk 'går på' sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...