nick Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 Sheila vil ha symaskin. Dette har vi ikke peiling på. De har noen Singermaskiner (made in China) samt et ukjent koreansk merke. Hva skal vi se etter? Problemet er at de selger maskiner, men de har null peiling på det de selger. Spør du om den egner seg til å koke poteter så står de der og gliser; Yes, yes. Det er _litt_ frustrerende. Hva vet dolerne om symaskiner? 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 Husqvarna eller Bernina. Sybutikk med norsktalende person som er den som selger symaskiner mer enn sytråd mm. 0 Siter
nick Skrevet 30. september 2005 Forfatter Skrevet 30. september 2005 Husqvarna eller Bernina. Sybutikk med norsktalende person som er den som selger symaskiner mer enn sytråd mm. Sorry, glemnte å si at vi ikke bor i Norge. Svenske maskiner tror jeg ikke finnes her. Er ikke Singer et kjent merke? 0 Siter
flisa Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 Sorry, glemnte å si at vi ikke bor i Norge. Svenske maskiner tror jeg ikke finnes her. Er ikke Singer et kjent merke? JO - Singer er jeg vokst opp med - men har Husqvarna selv Det kommer vel mer an på om man får kjøpt spoler og sånn i nærheten! 0 Siter
nick Skrevet 30. september 2005 Forfatter Skrevet 30. september 2005 JO - Singer er jeg vokst opp med - men har Husqvarna selv Det kommer vel mer an på om man får kjøpt spoler og sånn i nærheten! Det er et sabla godt spørsmål. Jeg tror ikke de har noenting bortsett fra symaskin. Ikke tråd, ikke spoler, ingenting. Sånt må jeg finne ut av, ellers blir det som å kjøpe bil uten motor. 0 Siter
flisa Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 Det er et sabla godt spørsmål. Jeg tror ikke de har noenting bortsett fra symaskin. Ikke tråd, ikke spoler, ingenting. Sånt må jeg finne ut av, ellers blir det som å kjøpe bil uten motor. jepp - det er ikke gøy å sitte der med 24 timer igjen til et bryllup - og så knekker den siste nåla....) 0 Siter
nick Skrevet 30. september 2005 Forfatter Skrevet 30. september 2005 jepp - det er ikke gøy å sitte der med 24 timer igjen til et bryllup - og så knekker den siste nåla....) Det er ikke nødvendig å gifte seg for å kjøpe en symaskin? Tror du Sheila har noen baktanker???? *svetter* Jeg har vært og tittet i dag. De har Singer og Janome, den siste er faktisk verdens største produsent av symaskiner! Jeg får kjøpt en sy og quilt (hva nå det er) computerized Janome maskin for 2300 NOK, jeg fant den til salgs i Norge for 6500 NOK! Dog fulgte det med 2,5 timers opplæring, men fyttihelvete for en prisforskjell! Jeg kjøper den i morra. 0 Siter
flisa Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 Det er ikke nødvendig å gifte seg for å kjøpe en symaskin? Tror du Sheila har noen baktanker???? *svetter* Jeg har vært og tittet i dag. De har Singer og Janome, den siste er faktisk verdens største produsent av symaskiner! Jeg får kjøpt en sy og quilt (hva nå det er) computerized Janome maskin for 2300 NOK, jeg fant den til salgs i Norge for 6500 NOK! Dog fulgte det med 2,5 timers opplæring, men fyttihelvete for en prisforskjell! Jeg kjøper den i morra. Det syn sjeg du skal gjøre - min kostet nesten 2000 for over 20 år siden! ...jo man må være gift.... 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 Singer er kjent for kvalitet. Det tar sikkert litt mer tid å lære å bruke denne, men det er nok verdt det! 0 Siter
Spirea Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 Det er ikke nødvendig å gifte seg for å kjøpe en symaskin? Tror du Sheila har noen baktanker???? *svetter* Jeg har vært og tittet i dag. De har Singer og Janome, den siste er faktisk verdens største produsent av symaskiner! Jeg får kjøpt en sy og quilt (hva nå det er) computerized Janome maskin for 2300 NOK, jeg fant den til salgs i Norge for 6500 NOK! Dog fulgte det med 2,5 timers opplæring, men fyttihelvete for en prisforskjell! Jeg kjøper den i morra. Jeg synes du skal kjøpe Janome. Singer er riktig nok et godt gammelt navn, men det er nok bare navnet. Ofte kjøper jo produsenter opp et navn med godt rykte, men man vet ikke hvilken kvalitet den nye eieren av det gamle, gode navnet satser på. Janome funker, jeg har selv en slik. Du finner deler til den over alt. Singer tror jeg nok begynner å bli litt smalt. Lykke til! 0 Siter
nick Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Skrevet 1. oktober 2005 Jeg synes du skal kjøpe Janome. Singer er riktig nok et godt gammelt navn, men det er nok bare navnet. Ofte kjøper jo produsenter opp et navn med godt rykte, men man vet ikke hvilken kvalitet den nye eieren av det gamle, gode navnet satser på. Janome funker, jeg har selv en slik. Du finner deler til den over alt. Singer tror jeg nok begynner å bli litt smalt. Lykke til! Du tenker omtrent som meg. I tillegg er Singer'n made in China, og IMHO, kvalitet er ikke kinesernes store styrke. Janome er laget i Japan. Me like. 0 Siter
nick Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Skrevet 1. oktober 2005 Det syn sjeg du skal gjøre - min kostet nesten 2000 for over 20 år siden! ...jo man må være gift.... Nehei! Symaskin, drill og grilldress, da er man gift. Nå kjøper vi èn av tre, så det er et stykke igjen. Dessuten er jeg ikke feit (lengre), alle gifte er feite. Folk burde kjøpe giftering i tre størrelser for stor. Det er bare et tidsspørsmål før den passer. http://www.janome.co.uk/products/6260QC.php Hva i helvete ER quilting? 0 Siter
nick Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Skrevet 1. oktober 2005 Singer er kjent for kvalitet. Det tar sikkert litt mer tid å lære å bruke denne, men det er nok verdt det! Jeg vet ikke, den(ne) er laget i Kina og jeg er snart allergisk mot produkter fra "verdens fabrikk". 0 Siter
MsSophie Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Nehei! Symaskin, drill og grilldress, da er man gift. Nå kjøper vi èn av tre, så det er et stykke igjen. Dessuten er jeg ikke feit (lengre), alle gifte er feite. Folk burde kjøpe giftering i tre størrelser for stor. Det er bare et tidsspørsmål før den passer. http://www.janome.co.uk/products/6260QC.php Hva i helvete ER quilting? http://images.google.com/images?q=quilting 0 Siter
flisa Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Nehei! Symaskin, drill og grilldress, da er man gift. Nå kjøper vi èn av tre, så det er et stykke igjen. Dessuten er jeg ikke feit (lengre), alle gifte er feite. Folk burde kjøpe giftering i tre størrelser for stor. Det er bare et tidsspørsmål før den passer. http://www.janome.co.uk/products/6260QC.php Hva i helvete ER quilting? Quilting er sånn amerikansk lappeteknikk - de syr vatterte tepper med mønster etc. Et sånt eppe kalle en Quilt. http://images.google.no/images?q=Quilt&hl=no Så et Qiltesett er sikkert sånn at man fritt kan sy tykke ting på denne maskinen og svinge fritt. Mulig det også er med linjal og stoffkutter og sånt .) 0 Siter
flisa Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 http://images.google.com/images?q=quilting ups - du kom meg visst i forkjøpet - hehe, trykket bar epå "svar til meg" jeg serru 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 JO - Singer er jeg vokst opp med - men har Husqvarna selv Det kommer vel mer an på om man får kjøpt spoler og sånn i nærheten! Du har mail... 0 Siter
Gemini Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Nehei! Symaskin, drill og grilldress, da er man gift. Nå kjøper vi èn av tre, så det er et stykke igjen. Dessuten er jeg ikke feit (lengre), alle gifte er feite. Folk burde kjøpe giftering i tre størrelser for stor. Det er bare et tidsspørsmål før den passer. http://www.janome.co.uk/products/6260QC.php Hva i helvete ER quilting? Oi, mannen min er alt annet enn feit (heller i motsatt ende av skalaen), og verken han eller jeg har grilldress... Hjelp! Betyr det at vi ikke er gift allikevel? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.