lyndah Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 hei,jeg er en jente på 20år som har hatt diagnosen bipolar lidelse og dissosiativ lidelse siden jeg var 14 år.jeg har vært inn og ut av psykiatriske avd,i alle disse åra,og brukt mange forskjellige medisiner,noen med god virkning,men problemet har da vært at jeg har trengt veldig høye doser for å ha god nok effekt,noe som gjør at jeg sover over halvparten av døgnet,og ikke føler at jeg fungerer i det hele tatt. nå i den senere tid har jeg vært hos en psykiater som mener jeg har en annen diagnose,altså schizoaffektv.jeg fikk egentlig den diagnosen før jeg fikk bipolar diagnosen,men de gikk vekk fra den pga jeg "var for ung for en så alvorlig diagnose". jeg har lest litt på nett om diagnosen,(det fins veldig lite om den??)og mener den beskriver bedre hvordan jeg har det enn den andre. nå lurer jeg på om du kan si litt om hvordan den diagnosen er mot hvordan bipolar er,og hvilke medisiner som brukes. kan man bli frisk eller må man leve med den? hvilken er mest "alvorlig"? og er scizoaffektiv en type schizofreni? jeg går på seroquel 400 mg morgen og 200 mg kveld,20 mg vallergan kveld,og 30 mg cipralex morgen. itillegg går jeg på sobril 25 mg morgen. er dette rett medisinering? håper på svar både fra psykiater og kanskje andre med samme diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200564-nhd-schizoaffektiv-lidelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.