Gå til innhold

Fri rettshjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Haster litt
Skrevet

Hvordan i alle dager skaffer jeg meg "fri rettshjelp".

Jeg er attført, og behøver å rådføre meg med en advokat i en bestemt sak.

Har forsøkt å sende mailer til noen på nett, men jeg får ikke svar.

Noen som vet hvordan jeg konkret skal gå frem?

Skrevet

Du kontakter den advokaten du ønsker å bruke. Alle advokater har plikt til å gi fri rettshjelp hvis du har rett til det.

Skrevet

Du kontakter den advokaten du ønsker å bruke. Alle advokater har plikt til å gi fri rettshjelp hvis du har rett til det.

Det er fylkesmannen som avgjør fri rettshjelp. Det skjer etter en søknad fra en advokat.

Det er bare i spesielle saker man kan få fri rettshjelp og til personer som har en inntekt under en viss sum.

Her er en god link som forklarer hva og hvordan:

http://www.fri-rettshjelp.no/

Skrevet

Ring til en advokat og forklare hva du trenger hjelp til. Men vær oppmerksom på at det er begrenset hvilke saker man kan få fri rettshjelp for, i tillegg til de økonomiske vilkårene.

Gjest Haster litt
Skrevet

Det er fylkesmannen som avgjør fri rettshjelp. Det skjer etter en søknad fra en advokat.

Det er bare i spesielle saker man kan få fri rettshjelp og til personer som har en inntekt under en viss sum.

Her er en god link som forklarer hva og hvordan:

http://www.fri-rettshjelp.no/

Tusen takk! Dere har vært til stor hjelp.

Skrevet

En advokat vil sjelden ha en sak han ikke har vært med på fra starten, det er min erfaring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...