Gå til innhold

Møte på Trygdekontoret.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått brev om at jeg er innvilget 2 års tidsbegrenset uføretrygd.

Dette pga en lidelse jeg har, som er sjelden og de sliter med og behandle.

Anyway, jeg ble kalt inn til møte på trygdekontoret, noen som har vært på ett sånt? Hva skal vi prate om, finne ut av osv?

Det er trygdekontoret som har bestemt at jeg skulle søke om tidsavgrenset ufør, da jeg har gått på rehabilitering, men ting tar tid, og jeg blir nok ikke frisk over natten, det kommer til og ta 1-2 år, iallefall slik utsiktene er nå.

Noen som har vært på ett slikt møte?

Skrevet

hei, sorry jeg har ikke svar på det , men lurer bare på hvor lang tid det tok for deg å tidsbegrenset uførepensjon, fra du søkte?

Skrevet

hei, sorry jeg har ikke svar på det , men lurer bare på hvor lang tid det tok for deg å tidsbegrenset uførepensjon, fra du søkte?

Jeg fikk det godkjent 3 uker etter at jeg søkte.

Men mitt tilfelle er litt spesielt.

Jeg har gått på rehabilitering, og da jeg leverte den siste legeerklæringen (de skal ha nye medisinske opplysninger med jevne mellomrom) fant trygdekontorlegen ut at jeg ikke kom til og ha noen bedring innen 1-2 år, så de anbefalte meg og søke tidsbegrenset ufør.

Må også legge til at jeg har en super saksbehandler! Hun hjelper meg så godt hun kan.

Hun "pushet" på søknaden slik at jeg skulle slippe og gå uten penger (rehabiliteringen gikk ut i august)

Men du kan ta en tlf til ditt trygdekontor og spørre om ca hvor lang de bruker, varier nok litt fra trygdekontor til trygdekontor.

Skrevet

Jeg fikk det godkjent 3 uker etter at jeg søkte.

Men mitt tilfelle er litt spesielt.

Jeg har gått på rehabilitering, og da jeg leverte den siste legeerklæringen (de skal ha nye medisinske opplysninger med jevne mellomrom) fant trygdekontorlegen ut at jeg ikke kom til og ha noen bedring innen 1-2 år, så de anbefalte meg og søke tidsbegrenset ufør.

Må også legge til at jeg har en super saksbehandler! Hun hjelper meg så godt hun kan.

Hun "pushet" på søknaden slik at jeg skulle slippe og gå uten penger (rehabiliteringen gikk ut i august)

Men du kan ta en tlf til ditt trygdekontor og spørre om ca hvor lang de bruker, varier nok litt fra trygdekontor til trygdekontor.

heldig du som har en god saksbehandler , jeg er bombet tilbake til 1300 tallet, 9 mnd uten penger og null i sosial hjelp , skulle aldri ha søkt uføre .

Skrevet

heldig du som har en god saksbehandler , jeg er bombet tilbake til 1300 tallet, 9 mnd uten penger og null i sosial hjelp , skulle aldri ha søkt uføre .

Jeg føler det nesten som at jeg har vunnet i lotto, siden jeg har en grei saksbehandler.

Har skjønt at dette ikke er normen på trygdekontorene.

Er det ikke en annen stønad du kan prøve og søke på?

Er du under behandling? I så fall kan du søke om rehabilitering.

Men det positive er at du får etterbetalt, fra den dagen du ble ufør (hvis søknaden ble godkjent)

Men dette vet vel kanskje, siden du har vært i "gamet" en stund?

Gjest også TU
Skrevet

Jeg hr hatt TU i halvannet år. Har vært å tre oppfølgingsmøter. Der blirj eg spurt om hvordan jeg føler meg nå, da selvfølgelig med tanke på eventuell fremtidig yrkesaktivitet. For meg hr ståa vært den samme. Så skriver vi et par linjer om det her, en erklæring altså på et skjema. Både jeg og saksbehandleren skriver under. Det blir avtalt et nytt møte om en viss tid, noen måneder gjerne. Og så har det vært akkurat det samme igjen. Det er min erfaring med mitt trygdekontor iallefall.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg hr hatt TU i halvannet år. Har vært å tre oppfølgingsmøter. Der blirj eg spurt om hvordan jeg føler meg nå, da selvfølgelig med tanke på eventuell fremtidig yrkesaktivitet. For meg hr ståa vært den samme. Så skriver vi et par linjer om det her, en erklæring altså på et skjema. Både jeg og saksbehandleren skriver under. Det blir avtalt et nytt møte om en viss tid, noen måneder gjerne. Og så har det vært akkurat det samme igjen. Det er min erfaring med mitt trygdekontor iallefall.

Ok, takk for svar.

Gjest lurer11
Skrevet

Jeg føler det nesten som at jeg har vunnet i lotto, siden jeg har en grei saksbehandler.

Har skjønt at dette ikke er normen på trygdekontorene.

Er det ikke en annen stønad du kan prøve og søke på?

Er du under behandling? I så fall kan du søke om rehabilitering.

Men det positive er at du får etterbetalt, fra den dagen du ble ufør (hvis søknaden ble godkjent)

Men dette vet vel kanskje, siden du har vært i "gamet" en stund?

ok , men hbor mye kommer du til få ?i kr pr mnd

Gjest Shira12
Skrevet

ok , men hbor mye kommer du til få ?i kr pr mnd

Jeg har ikke hatt noe særlig inntekt, så da blir mitt grunnlagt lagt som 3x grunnbeløpet.

Og så får jeg utbetalt ca 66% av dette.

Med barnetillegg (17 kr per dag), så har jeg litt over 9000 før skatt.

Mener at en får ca 66% utbetalt av hva enn har tjent, så lenge det ikke er over 6x grunnbeløpet.

Les litt her

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=uf_oereytelser

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...