Gå til innhold

Influensasprøyte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert om jeg skal ta en influensasprøyte i år, men er usikker på hvordan man går frem for å ta den.

Må denne kjøpes og medbringes til fastlegen, eller har alle leger denne hos seg selv. Hvor kjøper man evt medisinen?

Gjest skraldepande
Skrevet

Hvis du spør litt rundt, så får du ulike priser, som alle andre varer.

Skrevet

Du må til fastlegen og få resept, så på apoteket og hente ut resepten, så tilbake til legen/sykepleier eller en annen som er kvalifisert til å sette slike sprøyter. Med mindre legekontoret har noen influensavaksiner liggende da, så du kan kjøpe den direkte hos de, uten å måtte via apotek.

Skrevet

Jeg har bare gått på legesenteteret og bedt om infuensavaksine og fått sprøytestikk med en gang og betalt.

Gjest skraldepande
Skrevet

De fleste jeg har vært hos, har på lager.

Prisen avhenger også av om du er kroniker i en eller annen form., og om legen har kommunal avtale. Ellers koster vaksinen fra 100-500 kr, ring rundt og spør hvis du har lite penger.

Gjest kaare s.
Skrevet

Hvis du spør litt rundt, så får du ulike priser, som alle andre varer.

Takk for alle svar!

Skrevet

gikk til fastlegen min og bad om det, fikk vaksinen med en gang, gjør det ikke en gang til:-) hanglet med influensasymptomer i 3 mnd.. istedet for 2 skikkelige sykedager når jeg har hatt skikkelig influensa tidligere

;-)

mye bedre å være uten vaksinen for min del:-)

Gjest skraldepande
Skrevet

gikk til fastlegen min og bad om det, fikk vaksinen med en gang, gjør det ikke en gang til:-) hanglet med influensasymptomer i 3 mnd.. istedet for 2 skikkelige sykedager når jeg har hatt skikkelig influensa tidligere

;-)

mye bedre å være uten vaksinen for min del:-)

"hanglet med influensasymptomer i 3 mnd.. istedet for 2 skikkelige sykedager når jeg har hatt skikkelig influensa tidligere"

Influensa er nesten alltid en uke i senga og en uke med generelt dårlig allmentilstand.

Det finnes et par hundre andre virus du kan få resten av året, også i influensatida.

Du kan godt bli smittet av to eller flere virusinfeksjoner på en gang eller etter hverandre. Din konklusjon tror jeg er litt for brå uten å ha konsultert lege.

Skrevet

"hanglet med influensasymptomer i 3 mnd.. istedet for 2 skikkelige sykedager når jeg har hatt skikkelig influensa tidligere"

Influensa er nesten alltid en uke i senga og en uke med generelt dårlig allmentilstand.

Det finnes et par hundre andre virus du kan få resten av året, også i influensatida.

Du kan godt bli smittet av to eller flere virusinfeksjoner på en gang eller etter hverandre. Din konklusjon tror jeg er litt for brå uten å ha konsultert lege.

Når jeg får influensa er jeg i senga ca 2 dager:-) kanskje en tilfeldighet, men det året jeg tok vaksine var jeg slapp og utilpass i mnd uten og være skikkelig syk... min mening dette, men sikkert mange andre som har det annerledes, det skal også sies at jeg er en allergiker så det kan jo også ha sine grunner, men vaksine mot influensa tar jeg ikke igjen:-)

Gjest skraldepande
Skrevet

Når jeg får influensa er jeg i senga ca 2 dager:-) kanskje en tilfeldighet, men det året jeg tok vaksine var jeg slapp og utilpass i mnd uten og være skikkelig syk... min mening dette, men sikkert mange andre som har det annerledes, det skal også sies at jeg er en allergiker så det kan jo også ha sine grunner, men vaksine mot influensa tar jeg ikke igjen:-)

Jeg tror du er på villspor.

Snakk med legen.

Skrevet

Jeg tror du er på villspor.

Snakk med legen.

har min egen erfaring, og den vaksinen bør fobeholdes folk som trenger den, ikke oss som burde skulle tåle noen dager under dyna:-)

Gjest skraldepande
Skrevet

har min egen erfaring, og den vaksinen bør fobeholdes folk som trenger den, ikke oss som burde skulle tåle noen dager under dyna:-)

Det er ingenting som sier at ikke alle burde ta den. Det er ikke noen "herding" å hente. Du blir ikke sykere eller friskere hverken nå eller senere av å ikke ta stikket.

Men liker du ikke sprøyter...

Skrevet

Det er ingenting som sier at ikke alle burde ta den. Det er ikke noen "herding" å hente. Du blir ikke sykere eller friskere hverken nå eller senere av å ikke ta stikket.

Men liker du ikke sprøyter...

har ingenting imot sprøyter:-) uansett, om det er en ufarlig influensa og ikke en pandemi foretrekker jeg sykdommen uten noen mer grunn, til og med legen min sa det samme, så da så:-)

Gjest skraldepande
Skrevet

Noen mener samfunnet bør få trening i at folk er borte og i organisering av fravær i store bolker.

Dessuten trenger ofte arbeidstakere ferie, pleie og familiefellesskap i perioder. Det skal være sunt for samfunnet og samholdet.

Gjest skraldepande
Skrevet

har ingenting imot sprøyter:-) uansett, om det er en ufarlig influensa og ikke en pandemi foretrekker jeg sykdommen uten noen mer grunn, til og med legen min sa det samme, så da så:-)

Fordi legen vet at det er ufarlig og samfunnsmessig veldig utviklende. Vi har lite erfaring med sykepleie og tilhørende problemer. Vi trenger det.

Skrevet

Fordi legen vet at det er ufarlig og samfunnsmessig veldig utviklende. Vi har lite erfaring med sykepleie og tilhørende problemer. Vi trenger det.

du er tydeligvis en arbeidsgiver:-)

Gjest skraldepande
Skrevet

du er tydeligvis en arbeidsgiver:-)

Nei. Men en som ser verdier i kriser og problemer. Brannøvelser er nyttige, men ikke så populære.

Skrevet

Nei. Men en som ser verdier i kriser og problemer. Brannøvelser er nyttige, men ikke så populære.

om en krise skulle intreffe tror jeg de fleste ville være tilbake, da snakker jeg om terror!! men du synes vel en glipp siden dine kolleger er borte pga influensa er en katastrofe??

Gjest skraldepande
Skrevet

om en krise skulle intreffe tror jeg de fleste ville være tilbake, da snakker jeg om terror!! men du synes vel en glipp siden dine kolleger er borte pga influensa er en katastrofe??

Myndighetene sikter mot en pandemi og følgene av den.

Jeg er trimmet i tilfelle en pandemi, og jeg lover deg at det kommer til å bli en forferdelig opplevelse.

Skrevet

Myndighetene sikter mot en pandemi og følgene av den.

Jeg er trimmet i tilfelle en pandemi, og jeg lover deg at det kommer til å bli en forferdelig opplevelse.

ja sikkert, men man bør vel si "vi" og ikke "oss" når det blir et spørsmål om dette??

MAKAN TIL SELVGODHET!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...