Gå til innhold

Hull i øret

Anbefalte innlegg

Gjest har fått verk
Skrevet

Lurer på om jeg må ta ut øredobben jeg ..... tok nytt hull i øret om mandagen, "oppe" i øret tok jeg hullet, nå er det ømt og vondt, er nok kommet noe verk selv om jeg renser hver dag .... er det bare å ta ut dobben tro ? Eller har du et godt tips til meg for å få vekk verken ?

Skrevet

Jeg hadde også hull oppe i øret for noen år siden. Hadde bare problemer med verk der. De "vanlige" hullene i ørene har jeg aldri hatt problemer med..

Det eneste som funka for meg var å droppe ørepynten der. Du kan jo forsøke å rense godt, enten med såpevann eller med pyrisept?

lalala1365380457
Skrevet

Jeg hadde også hull oppe i øret for noen år siden. Hadde bare problemer med verk der. De "vanlige" hullene i ørene har jeg aldri hatt problemer med..

Det eneste som funka for meg var å droppe ørepynten der. Du kan jo forsøke å rense godt, enten med såpevann eller med pyrisept?

såpevann er vel absolutt ikke noe særlig for sår?!

prøv med pyrisept ofte, og ta minst mulig i dobben.

Skrevet

Rens ikke med pyrisept, som du blir rådet til under her. Det er for sterkt. Bruk Klorhexidin 0.5 (fåes på apoteket).

"..........................................."

Skrevet

såpevann er vel absolutt ikke noe særlig for sår?!

prøv med pyrisept ofte, og ta minst mulig i dobben.

Når femåringen i sommer fikk hull i ørene fikk vi beskjed om å rense med såpevann! Man hadde gått bort fra pyrisept. Kusina tok hull i ørene et annet sted og der nevnte de ingenting om såpevann, så ikke vet jeg...

lalala1365380457
Skrevet

Når femåringen i sommer fikk hull i ørene fikk vi beskjed om å rense med såpevann! Man hadde gått bort fra pyrisept. Kusina tok hull i ørene et annet sted og der nevnte de ingenting om såpevann, så ikke vet jeg...

hm..det var snodig.. er ikke sikker jeg heller, men vet bare at ved f.eks. operasjonssår o.l. får man beskjed om å passe på så man ikke får såpevann på..

Gjest keisersnittdamen
Skrevet

hm..det var snodig.. er ikke sikker jeg heller, men vet bare at ved f.eks. operasjonssår o.l. får man beskjed om å passe på så man ikke får såpevann på..

Det var det ingen som informerte meg om da jeg dusjet etter keisersnittene jeg tok .....

Skrevet

Grønnsåpe er iallefall veldig antibakterielt. Anbefales som behandling mot lette betennelser.

Gjest klorhexa
Skrevet

Heftigere renseguffe må til, ikke bruk pyrisept. Er stort sett ingen helsepersonell med vettet i behold som mener pyrisept er bra nok uansett - har aldri hørt et produkt bli disset så mye på alle mulige førstehjelpskurs noen gang.

Klorhexidin fungerer mye bedre.

Skrevet

Ja, da høres det jo litt rart ut... Vi får håpe noen eksperter forbarmer seg over oss her ;-)

lalala1365380457
Skrevet

Grønnsåpe er iallefall veldig antibakterielt. Anbefales som behandling mot lette betennelser.

ja, vet. grønnsåpeomslag er bra for betente sår, men vanlig såpe blir jo noe helt annet vil jeg tro :)

Skrevet

ja, vet. grønnsåpeomslag er bra for betente sår, men vanlig såpe blir jo noe helt annet vil jeg tro :)

Dusjet med medisinsk grønnsåpe husker jeg etter at jeg fikk fjernet en føflekk, bare for å være sikker på at jeg ikke tilsatte noe skummelt :o)

Fin dusjsåpe, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...