Gå til innhold

nedlastingsprogram musikk UTEN virus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke WinMX til å funke og klarer ikke å laste ned en ny versjon fordi hjemmesiden deres er nede?

Kazaa er bare å glemme, for da får jeg maskina full av virus med en gang..

Har dere noen andre filesharings-programmer å anbefale?

Skrevet

Tror de fleste fildelingsprogrammer er mer eller mindre nede for tiden.

De er trua med rettsak borte i USA, så derfor er WinMX nede hvertfall...

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Anbefaler også LimeWire. Brukte den i morges, så den virker i hvert fall.

Skrevet

Tror de fleste fildelingsprogrammer er mer eller mindre nede for tiden.

De er trua med rettsak borte i USA, så derfor er WinMX nede hvertfall...

Aha, så det er grunnen altså. Skal ikke vi få laste ned musikk fra nettet lenger? Igrunnen like greitt det, så kanskje ordentlige artister blir inspirert til å lage litt skikkelig god musikk igjen, som man bare kan kjøpe i butikken:)

Skrevet

Anbefaler også LimeWire. Brukte den i morges, så den virker i hvert fall.

takker, begge to:) jeg skal prøve. Nåde dere om jeg får virus av dette....:o

Gjest Minas Tirith
Skrevet

takker, begge to:) jeg skal prøve. Nåde dere om jeg får virus av dette....:o

Jeg har vel egentlig ikke noe grunnlag for å vite om man kan få virus via LimeWire eller ikke, men jeg har i hvert fall ikke fått det noen gang.

Jeg bare anbefalte det fordi jeg synes det funker mye bedre en WinMX.

Skrevet

Aha, så det er grunnen altså. Skal ikke vi få laste ned musikk fra nettet lenger? Igrunnen like greitt det, så kanskje ordentlige artister blir inspirert til å lage litt skikkelig god musikk igjen, som man bare kan kjøpe i butikken:)

"så kanskje ordentlige artister blir inspirert til å lage litt skikkelig god musikk igjen, som man bare kan kjøpe i butikken:)"

Selvfølgelig ikke. Distribusjon av musikk via tjenester som iTunes o.l vil ta over mer og mer av markedet. Og forhåpentligvis vil det ta over mye av piratkopieringen av tyveriet av opphavsrettslig beskyttet materialet som er altfor akseptert i dag.

"........................................"

Skrevet

Jeg har vel egentlig ikke noe grunnlag for å vite om man kan få virus via LimeWire eller ikke, men jeg har i hvert fall ikke fått det noen gang.

Jeg bare anbefalte det fordi jeg synes det funker mye bedre en WinMX.

TUSEN TAKK!!!

Dette var jo kjempebra, ingen virus hittil, og jeg finner jo ALT jeg vil ha!

TAAAAKKKK!!!

Skrevet

"så kanskje ordentlige artister blir inspirert til å lage litt skikkelig god musikk igjen, som man bare kan kjøpe i butikken:)"

Selvfølgelig ikke. Distribusjon av musikk via tjenester som iTunes o.l vil ta over mer og mer av markedet. Og forhåpentligvis vil det ta over mye av piratkopieringen av tyveriet av opphavsrettslig beskyttet materialet som er altfor akseptert i dag.

Jaja...

Jeg har funnet et nytt program som går som vinden, så jeg er fornøyd jeg :)

Skrevet

Jaja...

Jeg har funnet et nytt program som går som vinden, så jeg er fornøyd jeg :)

Hm - nå motsier du jo deg sjøl. Hvis du mener at du egentlig bør betale for musikk, hvorfor laster du ikke da ned fra lovlige sider, som cdon.com, musikkonline.no, p4.no/musikkbutikk osv? Det koster ca 8-10 kr per låt, eller en ca hundrelapp for et helt album.

Skrevet

Hm - nå motsier du jo deg sjøl. Hvis du mener at du egentlig bør betale for musikk, hvorfor laster du ikke da ned fra lovlige sider, som cdon.com, musikkonline.no, p4.no/musikkbutikk osv? Det koster ca 8-10 kr per låt, eller en ca hundrelapp for et helt album.

Mye dobbeltmoral ute og går når det gjelder nedlasting av musikk. Det jeg synes er litt "skremmende" er at så godt som ingen lenger ser på det som det det er: Tyveri.

"........................................."

Skrevet

Mye dobbeltmoral ute og går når det gjelder nedlasting av musikk. Det jeg synes er litt "skremmende" er at så godt som ingen lenger ser på det som det det er: Tyveri.

Men er det greit at noen utnytter et monopol?

Slik det er i dag så bestemmer plateselskapene hva platene koster og det er i praksis ingen konkuranse da en artist kun har kontrakt med ett plateselskap. Ønsker en musikk av denne artisten så har en ikke noe valg.

Det er selvfølgelig ikke greit å stjele musikk, men når prisene er så høye samtidig som plateselskapene tjener milliarder så er det ikke vanskelig å forstå at folk laster ned en del. En del de neppe ville kjøpt med de prisene vi har i dag.

Skrevet

Men er det greit at noen utnytter et monopol?

Slik det er i dag så bestemmer plateselskapene hva platene koster og det er i praksis ingen konkuranse da en artist kun har kontrakt med ett plateselskap. Ønsker en musikk av denne artisten så har en ikke noe valg.

Det er selvfølgelig ikke greit å stjele musikk, men når prisene er så høye samtidig som plateselskapene tjener milliarder så er det ikke vanskelig å forstå at folk laster ned en del. En del de neppe ville kjøpt med de prisene vi har i dag.

"ingen konkuranse da en artist kun har kontrakt med ett plateselskap. Ønsker en musikk av denne artisten så har en ikke noe valg."

Mener du at en artist skal ha samme kontrakt med flere selskaper?

Å bruke prisen på plater som unnskyldning for å stjele musikken er jo som å bruke oljeselskapenes monopol og statens avgiftsfascisme som unnskyldning for å fylle bensin nattestid ved å stå å hoppe på pumpeslangene til det kommer ut skvett etter skvett.

Skrevet

"ingen konkuranse da en artist kun har kontrakt med ett plateselskap. Ønsker en musikk av denne artisten så har en ikke noe valg."

Mener du at en artist skal ha samme kontrakt med flere selskaper?

Å bruke prisen på plater som unnskyldning for å stjele musikken er jo som å bruke oljeselskapenes monopol og statens avgiftsfascisme som unnskyldning for å fylle bensin nattestid ved å stå å hoppe på pumpeslangene til det kommer ut skvett etter skvett.

Ingen oljeselskaper har monopol da det er flere som produserer og selger akkurat den samme varen. Det gjelder ikke musikk. En bestemt artist har ett bestemt plateselskap.

En annen stor forskjell er at ingen taper en fysisk ting på dette, som ved tyveri av f.eks. bensin. Det er heller ikke ting de fleste ville kjøpt. Musikkindustrien mener jo at en nedlastet sang betyr en mindre solgt, men det stemmer jo ikke.

Skrevet

Ingen oljeselskaper har monopol da det er flere som produserer og selger akkurat den samme varen. Det gjelder ikke musikk. En bestemt artist har ett bestemt plateselskap.

En annen stor forskjell er at ingen taper en fysisk ting på dette, som ved tyveri av f.eks. bensin. Det er heller ikke ting de fleste ville kjøpt. Musikkindustrien mener jo at en nedlastet sang betyr en mindre solgt, men det stemmer jo ikke.

"En bestemt artist har ett bestemt plateselskap."

Jeg spør igjen: Mener du at en artist skal ha kontrakt med flere plateselskaper? Evt. "tvinges" til å være sitt eget plateselskap?

Ja, det er forskjell på det og stjeling av et fysisk produkt som noen har brukt penger på å produsere. Det er en annen type tyveri, men det er likefremt tyveri. (Den argumentasjonsrekken og sammelikningen der har jeg drevet med før - bl.a i faglig sammenheng)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...