Gå til innhold

TV 2 kan bli betal-tv

Anbefalte innlegg

Gjest gjerrigknarken
Skrevet

Tv 2 vurderer å ta betalt for sine kanaltjenester. Hovedgrunnen til at de vurderer en lisensløsning er at konkurrentene vil få en kraftig utvidet distribusjon når det nye digitale bakkenettet står klar om 3 år. De står m.a.o. i fare for å miste reklameinntekter.

Jeg for min del sier lykke til med nedturen dersom de går over til å bli en betal-tv. Skal vi forbrukere/tittere betale for å se reklame, aldri i verden. Det er ille nok å betale for NRK(som også har mange sendinger med sponsor(reklame)).

Tv 2vil uansett bli en taper for når Tv 3 og Tv Norge etc blir tilgjengelig for alle så vil de miste mange seere. Og uten tvil, enda flere dersom de blir pay-tv!

Gjest Timon&Pumba
Skrevet

Er det opp til dem selv, da? De har nok fått tildelt en lisens med visse krav som gjorde at de fikk den.

Gjest også en gjerrigknark
Skrevet

Nei takk! Alle vi som mottar Tv2 via kabel eller parabol må allerede betale mer enn nok for å motta den. Så nei takk, jeg vil ikke betale noe som helst mer. Nå får det holde! Skulle ønske de fjernet lisensen til Nrk med det samme. Nrk er jo likevel reklamefinansiert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror ikke de vil miste flere seere enn de har råd til å miste.

Nå som tv2 har fått fotballrettighetene til norsk fotball, kommer folk til å kjøpe som fy.

Uten fotballen er jeg enig med deg. Da hadde tv2 gått strake veien til helvete.

Jeg leste forresten at tv2 kommer til å koste mye mindre enn nrk, så betalinga er sannsynligvis innenfor det folk flest har råd til.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg tror ikke de vil miste flere seere enn de har råd til å miste.

Nå som tv2 har fått fotballrettighetene til norsk fotball, kommer folk til å kjøpe som fy.

Uten fotballen er jeg enig med deg. Da hadde tv2 gått strake veien til helvete.

Jeg leste forresten at tv2 kommer til å koste mye mindre enn nrk, så betalinga er sannsynligvis innenfor det folk flest har råd til.

jeg er enig med deg. Det kommer til å være mye ståhei i begynnelsen, og folk er sinte, men så kommer det til å dabbe av og folk betaler det de må.

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg er enig med deg. Det kommer til å være mye ståhei i begynnelsen, og folk er sinte, men så kommer det til å dabbe av og folk betaler det de må.

Fotballen redder dem, og uten fotballen ville de aldri tenkt tanken på å ta betalt.

De vet at nordmenn er fotballgale, og kalkulerer med det.

Skrevet

Nei takk! Alle vi som mottar Tv2 via kabel eller parabol må allerede betale mer enn nok for å motta den. Så nei takk, jeg vil ikke betale noe som helst mer. Nå får det holde! Skulle ønske de fjernet lisensen til Nrk med det samme. Nrk er jo likevel reklamefinansiert.

Under 1% av NRKs inntekter kommer fra sponsorplakatene.

Så det er kanskje en litt drøy påstand?

I tillegg så er det et faktum at en del sportsrettigheter selges inklusive sponsorplakatene.

Så hvis NRK ikke hadde hatt muligheten til å vise disse, så ville de heller ikke kunne kjøpe rettighetene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...