Gå til innhold

Holland drukner i innvandrere og sosialklienter, snakker om "gresshoppesvermer"

Anbefalte innlegg

Gjest snart minoritet
Skrevet

Fra en dansk side: "Potentielle indvandrere skal tilegne sig en vis minimumsviden om hollandsk, og det skal vel at mærke ske hjemme i Tyrkiet, Marokko, Etiopien, eller hvor de kommer fra. Det vil være ansøgeren, der selv har ansvaret for at lære sig hollandsk og sætte sig ind i hollandske regler og samfundsforhold, men der vil sandsynligvis blive etableret kurser på internettet, siger en hollandsk embedsmand til Weekendavisen. Selve prøverne skal aflægges ved en computer på den hollandske ambassade i den Kravene om prøver ventes i særlig grad at bremse indvandringen af analfabeter og lavtuddannede, og det er netop formålet med stramningen, fordi de er vanskelige at integrere og skaffe i arbejde i moderne industri- og videnssamfund og derfor bliver en belastning for velfærdssystemet.

I Holland er sprogprøven af nogle jurister blevet kritiseret for at stride mod EU’s familiesammen-føringsdirektiv. Holland har ikke forlods fået Europa-kommissionens godkendelse af lovforslaget, og bliver der lagt sag an mod den hollandske stat, kommer EF-domstolen til at tage stilling til reglerne."

Hollendere og nederlendere anser nå sitt eget land for "invadert" og snart "rasert". De sosiale systemene bryter sammen økonomisk og de opprinnelige innbyggerne er blitt "minoriteter". Politiet har sluttet å fungere og nærmest gitt opp. Merkelig at det ikke skrives noe om dette i norske aviser? Politisk ukorrekt?

Jeg er en annen
Skrevet

Norske aviser skriver mye rart, men de har vel ennå ikke begynt å publisere paranoide fantasier over en lav sko.

Gjest snart minoritet
Skrevet

Norske aviser skriver mye rart, men de har vel ennå ikke begynt å publisere paranoide fantasier over en lav sko.

Da er Nederland og Holland bebodd av paranoide, siden utflyttingen er sterkt økende. Godt at de paranoide flytter, så slipper de å plages. Men hva/hvem blir igjen?

Skrevet

Det som skjer i Holland og Nederland kan selvfølgelig ikke karakteriseres som "paranoide fantasier". Det begynner å nærme seg total sosial krise der nede.

Men du er kanskje en av de som benekter dette, uten å ha noen som helst peiling på det, fordi dette ikke skrives særlig mye om i norske og andre europeiske aviser? Det er jo ikke politisk korrekt, og da må vi selvfølgelig ignorere det og late som om det bare er fantasier.

"........................................"

Skrevet

Synes det er en spennende ide å la innvandrere måtte ta en "egnethetstest" FØR de kommer til landet.

Stakkars lille Nederland, de har jo snart ikke plass til seg selv en gang.

Gjest snart minoritet
Skrevet

Dette kan du søke opp:

"Det mest spesielle i Sogn og Fjordane er eit stort innslag av nederlendarar. (169) Dei har busett seg i stort antal på kysten dei siste åra, særleg i Flora og Bremanger. Motivet for å kome til Sogn og Fjordane har fyrst og fremst vore god plass og betre bukvalitet enn i Nederland."

Og du kan lese om Hollandsk syke" her på side 4:

http://web.bi.no/forskning/papers.nsf/dc1faa5090e7f026c1256e5c0044a137/343b666d08b5ef84c1256ff600403c15/$FILE/dp2005-01-moen.pdf

Holland og Nederland gjorde det samme som Norge og Sverige: stilte ut et vell av goder til allmen beskuelse, med det resultat at gresshoppene kom fra andre siden av jorda hit for å ta del i godefesten. Det er helt naturlig, forutsigbart og ganske opplagt. De kommer for å få penger og velferd.

Er du klar over at vi har gratis skole, gratis helsevern, gratis svære trygder og gratis barnehager? Som ikke er gratis i det hele tatt for oss innfødte? Vi har slitt for det i årtier, og liker ikke så godt at noen kommer for å "skumme fløten".

Vet ikke om du har lagt merke til den enorme skattemoralen blant taxisjåfører i oslo? Det er langt fra tilfeldig.

Jeg er en annen
Skrevet

Det som skjer i Holland og Nederland kan selvfølgelig ikke karakteriseres som "paranoide fantasier". Det begynner å nærme seg total sosial krise der nede.

Men du er kanskje en av de som benekter dette, uten å ha noen som helst peiling på det, fordi dette ikke skrives særlig mye om i norske og andre europeiske aviser? Det er jo ikke politisk korrekt, og da må vi selvfølgelig ignorere det og late som om det bare er fantasier.

"Men du er kanskje en av de som benekter dette, uten å ha noen som helst peiling på det, fordi dette ikke skrives særlig mye om i norske og andre europeiske aviser?"

Jeg leser ikke aviser.

Skrevet

"Men du er kanskje en av de som benekter dette, uten å ha noen som helst peiling på det, fordi dette ikke skrives særlig mye om i norske og andre europeiske aviser?"

Jeg leser ikke aviser.

"Jeg leser ikke aviser."

...og borte var enhver grunn til å ta deg seriøst i en slik diskusjon. :-)

".........................................."

Gjest snart minoritet
Skrevet

Norske media unnlater å skrive om slikt, og det er vi _verdenskjent_ for, vi svensker, nordmenn og tidligere dansker.

En fyr på Blindern som er ekspert på statsvitenskap skrev i en rapport i en utenlandsk avis at FrP i Norge er "et neo-nazi parti". Jeg leste det slik at rasismen er enorm hos vanlige folk i Norge, det var grunnen til at avisene unnlot å skrive om problemer med innvandring, at rasister og nazier ikke skulle få vann på mølla. Snakk om å "skite i eget reir", FrP er ikke i nærheten av nazi og jeg kjenner ingen som kjenner noen som kjenner noen som er rasist. Hvor er de?

Skal vi kalle det Blindernkrypet for paranoid by proxy? Paranoid på andres vegne? Hun fikk grundig kjeft for det der, og er vel død rent faglig.

Gjest snart minoritet
Skrevet

"Jeg leser ikke aviser."

*poff*

Skrevet

Norske media unnlater å skrive om slikt, og det er vi _verdenskjent_ for, vi svensker, nordmenn og tidligere dansker.

En fyr på Blindern som er ekspert på statsvitenskap skrev i en rapport i en utenlandsk avis at FrP i Norge er "et neo-nazi parti". Jeg leste det slik at rasismen er enorm hos vanlige folk i Norge, det var grunnen til at avisene unnlot å skrive om problemer med innvandring, at rasister og nazier ikke skulle få vann på mølla. Snakk om å "skite i eget reir", FrP er ikke i nærheten av nazi og jeg kjenner ingen som kjenner noen som kjenner noen som er rasist. Hvor er de?

Skal vi kalle det Blindernkrypet for paranoid by proxy? Paranoid på andres vegne? Hun fikk grundig kjeft for det der, og er vel død rent faglig.

Den typen komplette idioter totalt og fullstendig uten hverken bakkekontakt eller kunnskaper om verden - eller sitt eget lokalsamfunn, for den saks skyld, er desverre ikke så altfor sjeldne blant den typen akademikere.

Noen av de verste eksemplene jeg har møtt på i tidligere år kommer fra inst. for kriminologi. (NB! Det gjelder bare et fåtall av alle forskere knyttet til det instituttet).

"............................................"

Skrevet

*poff*

Jeg har diskutert samfunn og politikk med folk før, som etter en stund presterer å uttale (med en stolt mine, til og med) at de "ikke leser aviser". Hva kan man si til slikt? Det er ingenting annet å gjøre enn å riste på hodet, snu seg og finne noe annet å henge fingrene i :-)

Gjest snart minoritet
Skrevet

Jeg har diskutert samfunn og politikk med folk før, som etter en stund presterer å uttale (med en stolt mine, til og med) at de "ikke leser aviser". Hva kan man si til slikt? Det er ingenting annet å gjøre enn å riste på hodet, snu seg og finne noe annet å henge fingrene i :-)

De håper at du skal tro de ikke er påvirket av media, mens det er nettopp det de er.

Nederlendere, hollendere og franskmenn er i den ulykkelige situasjon at de har de gamle koloniene hvor mange snakker spåket, det har ikke vi.

Skrevet

De håper at du skal tro de ikke er påvirket av media, mens det er nettopp det de er.

Nederlendere, hollendere og franskmenn er i den ulykkelige situasjon at de har de gamle koloniene hvor mange snakker spåket, det har ikke vi.

"De håper at du skal tro de ikke er påvirket av media, mens det er nettopp det de er."

Det er jo en åpenbar forskjell på å tro alt man leser i avisene (enten det er vg eller aftenposten), og det å orientere seg og å bruke normal kritisk sans.

Gjest snart minoritet
Skrevet

"De håper at du skal tro de ikke er påvirket av media, mens det er nettopp det de er."

Det er jo en åpenbar forskjell på å tro alt man leser i avisene (enten det er vg eller aftenposten), og det å orientere seg og å bruke normal kritisk sans.

Les om Norge i britiske, tyske og amerikanske aviser, jeg får ofte hakaslepp av det.

Det er f eks ikke få ganger Carl I har blitt kalt for "Norges Hitler", noen må jo fore disse avisene med stoff? Hvorfor "skiter de løgner i eget reir"? Helt uforståelig, og vanvittig. Kongefamilien er også utsatt for mye rart av løgner og sludder. Ari Behn og frue får så mye løgner slengt etter seg at f eks mange tyskere hater Ari for noe han skal ha sagt om Tyskland og tyskere.

Gjest skraldepande
Skrevet

NRK:

- Dei fleste nordmenn meiner det verste med Ari Behn er fortida hans med narkotika og sex-orgier, skriv den tyske tabloiden Bild. Dei skriv òg om korleis han har skjelt ut tyskarar, og hevdar forfattaren har skrive ”Ich scheiße auf alles Deutsche”.

Jeg er en annen
Skrevet

"Jeg leser ikke aviser."

Sikkert. Men jeg visste ikke at man skulle ta disse diskjusonene så seriøst.

Svaret min i denne tråden var en ryggmargsrefleks, det er riktig.

Men når man kommer med så voldsomme og generelle påstander som dette:

"Hollendere og nederlendere anser nå sitt eget land for "invadert" og snart "rasert". De sosiale systemene bryter sammen økonomisk og de opprinnelige innbyggerne er blitt "minoriteter". Politiet har sluttet å fungere og nærmest gitt opp. Merkelig at det ikke skrives noe om dette i norske aviser? Politisk ukorrekt?

- snart minoritet"

... så er det vel den som framsetter dem som har bevisbyrden. Så lenge påstandene ikke underbygges betrakter jeg dem som smått paranoide.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...